Afgelopen week had ik achtergrond muziek voor in de tuin opstaan, gewoon normaal tot hard (standje 50)op mijn splinternieuwe denon 2600x, geen vervorming etc...en heeft weken eerder veel harder gestaan zonder problemen Ik loop naar binnen en ineens hoor ik geen mid en laag meer.. ik denk mischien ligt het aan de bron, dus heos afgesloten en tv aan willen zetten. Geen tv.. scherm van de tv zelf functioneerd wel met netflix etc. maar tmobile decoder die op de versterker aangesloten staat geeft geen beeld meer. Daarna heb ik een oude versterker aangesloten op de 4 splinternieuwe speakers verdeeld over 2 zones. Zelfde geluid geen mid laag en een werkt zelfs helemaal niet meer. Het lijkt mij dat de speakers defect zijn.
Nu komt het vreemde. ik had nog een oude speaker liggen en als ik daar de 2600x versterker op test werkt deze zoals het hoort.
Heeft iemand een idee wat er gebeurd is? Hoe dit heeft kunnen ontstaan?
Ik durf de versterker eigenlijk niet meer aan te sluiten omdat ik bang ben dat ik verder nog meer randapparatuur of speakers sloop. Ik heb nog garantie maar heb geen zin om in de winkel aan te komen dat ze zeggen, jaa versterker komt geluid uit dus werkt prima. Daarnaast heb ik ook geen zin in verwijten dat wij niet goed om zouden gaan met het materiaal. Ik zit nu wel met 4 bij hun aangeschafte speakers en een defecte decoder te kijken.
Kan het zijn dat de versterker een spanningspiek heeft uitgestuurd?
Nu komt het vreemde. ik had nog een oude speaker liggen en als ik daar de 2600x versterker op test werkt deze zoals het hoort.
Heeft iemand een idee wat er gebeurd is? Hoe dit heeft kunnen ontstaan?
Ik durf de versterker eigenlijk niet meer aan te sluiten omdat ik bang ben dat ik verder nog meer randapparatuur of speakers sloop. Ik heb nog garantie maar heb geen zin om in de winkel aan te komen dat ze zeggen, jaa versterker komt geluid uit dus werkt prima. Daarnaast heb ik ook geen zin in verwijten dat wij niet goed om zouden gaan met het materiaal. Ik zit nu wel met 4 bij hun aangeschafte speakers en een defecte decoder te kijken.
Kan het zijn dat de versterker een spanningspiek heeft uitgestuurd?
[ Voor 3% gewijzigd door Luuk013 op 09-08-2020 10:58 ]