Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj schim
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-11-2023
we hebben dit type een jaar of zes, zeven geleden nieuw gekocht.

sinds kort wordt het beeldscherm in de rechter bovenhoek heel heet, zelde plek aan de achterkant ook maar minder. het beeld in die bovenhoek gaat op een gegeven moment voor korte of langere tijd wapperen.
ik weet niet of het er mee te maken heeft maar min of meer tegelijkertijd begonnen er buitenlandse zenders uit te vallen. eerst belgische en duitse, later meer.

enig idee wat de oorzaak is en of er wat aan te doen is?
bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Model dat zo'n 9 jaar oud is, die lijkt aardig op te zijn dan. Als die heel heet aan het worden is, zou ik 'm niet meer aanzetten. Je zou kunnen kijken of die van binnen stoffig is waardoor die zijn warmte niet meer kwijt kan. Dat kan er ook voor zorgen dat ontvangst niet goed meer is. Al vallen zenders dan niet per land uit, heb je de rekening van Ziggo of wat je dan ook hebt wel betaald? :+

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj schim
dank voor je reactie.
ben net een paar keer langs alle ventilatieroosters gegaan met onze stofzuiger op de hoogste stand.
daarna de tv aangedaan (voor het eerst vandaag, was dus nog niet opgewarmd). helaas, na een kwartier alweer bloedheet. inmiddels ook donkere (ingebrande?) vlekken rond die hoek.

afgelopen weken trouwens ook veel kortdurende 'error' storingen gehad en smartHub wordt vrijwel elke dag wel een keer geupdate.

ziggo wordt automatisch afgeschreven, aan de financiën zal het dus niet liggen.

extra vraagje: zijn er ook merken bekend om hun duurzaamheid? we gaan waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DIt laten fixen kost je sowieso meer dan de TV waard is. Reken alleen al 50 euro onderzoekskosten, dan nog een fix van een paar manuren plus onderdelen. Een nieuwe 55" UHD doet ca 400 euro.

Duurzaamheid is geen aandachtspunt meer in een consumptiemaatschappij. Is ook niet te doen; techniek gaat zo snel dat een nieuwe TV na een jaar of 5 alweer hopeloos ouderwets is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:24
Een tv die 9 jaar zijn werk prima heeft gedaan is ook helemaal niks mis mee.
Puur interesse, wat voor merk heb je nu staan?
extra vraagje: zijn er ook merken bekend om hun duurzaamheid? we gaan waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe.
Ik heb persoonlijk zeer goede ervaringen met Samsung. Heb daar zeker nog 6/7 oude tv's die werken(inmiddels worden die gebruikt bij kennisen/familie, maar werken nog steeds)

Hou er ook rekening mee in combinatie met dit weer dat de TV uiteraard het iets warmer heeft dan normaal.
Dat in combinatie met een TV die al aardig gebruikt is kan problemen gaan leveren.

Betreft stof zou je hem nog eventueel open kunnen maken, vaak is de achterkant al voldoende om bij alle roosters te komen zodat je hem nog stofvrijer kan maken. Een stofzuiger verliest zijn kracht.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj schim
dank allen!
oude tv: Samsung UE32ES5500WXXN (heeft het tot enkele weken geleden prima gedaan)
kandidaat nieuwe: Samsung Full HD 32 inch T5300 (2020)

we hebben inmiddels ook Samsung gebeld.
ze adviseren nog eerst via menu een testbeeld te bekijken (> nogmaals contact opnemen). tegelijkertijd bieden ze alvast een kortingscode voor een nieuwe aan.

@yodeluxe, user '... 1977', verzameling van vooral je ouders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
hj schim schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:29:
dank allen!
oude tv: Samsung UE32ES5500WXXN (heeft het tot enkele weken geleden prima gedaan)
kandidaat nieuwe: Samsung Full HD 32 inch T5300 (2020)

we hebben inmiddels ook Samsung gebeld.
ze adviseren nog eerst via menu een testbeeld te bekijken (> nogmaals contact opnemen). tegelijkertijd bieden ze alvast een kortingscode voor een nieuwe aan.
Heb je een speciale reden om voor dat model te gaan? €300 is best wel een hoop geld voor zo'n klein toestel, zou je niet liever een maatje groter willen?
@yodeluxe, user '... 1977', verzameling van vooral je ouders?
Waarom denk je dat? :) Een heel klein deel (nog geen 5% denk ik) komt wel bij mijn ouders vandaan, maar het overgrote deel is gewoon mijn eigen verzamelde collectie.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Pagina: 1