Onze vaatwasser is nu +/- 6 maanden in gebruik. Het gaat om een Inventum IVW6008A.
Het begon gisteravond toen ik "Even snel" de vaatwasser aan wilde doen voor het slapen.
Aan knop ingedrukt, progrmma kiezen en *BIEP*! Een foutmelding want ik kon geen progrmma kiezen want de display gaf niks aan.
Proberen te resetten met progrmma keuze knop indrukken en 5 bliepjes afgewacht.
Daarna ging het display knipperen en het zout indicatie lampje te branden.
De vaatwasser begon ook water af te pompen terwijl de deur open stond. Deur snel dicht gedaan en kon daarna een progrmma kiezen zoals normaal dus werkte weer!
Alleen vanavond bij een nieuw progrmma op te starten, weer hetzelfde probleem
Weer resetten door 5 bliepjes en weer vingers door het filter en de zout bak. Is het normaal dat daar water in staat trouwens?
Wat zou dit toch kunnen zijn en wat zou een mogelijke oplossing zijn? Ik dacht misschien weten jullie meer voordat ik contact opneem met Inventum.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Stroom uitgeschakeld, ook langere tijd.
- Filters extra schoon gemaakt (wordt op regelmatige basis schoongemaakt)
- Zout bakje open gemaakt en klein stukje piepschuim verwijderd, geen idee hoe dit hier in kwam!
Het begon gisteravond toen ik "Even snel" de vaatwasser aan wilde doen voor het slapen.
Aan knop ingedrukt, progrmma kiezen en *BIEP*! Een foutmelding want ik kon geen progrmma kiezen want de display gaf niks aan.
Proberen te resetten met progrmma keuze knop indrukken en 5 bliepjes afgewacht.
Daarna ging het display knipperen en het zout indicatie lampje te branden.
De vaatwasser begon ook water af te pompen terwijl de deur open stond. Deur snel dicht gedaan en kon daarna een progrmma kiezen zoals normaal dus werkte weer!
Alleen vanavond bij een nieuw progrmma op te starten, weer hetzelfde probleem
Weer resetten door 5 bliepjes en weer vingers door het filter en de zout bak. Is het normaal dat daar water in staat trouwens?
Wat zou dit toch kunnen zijn en wat zou een mogelijke oplossing zijn? Ik dacht misschien weten jullie meer voordat ik contact opneem met Inventum.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Stroom uitgeschakeld, ook langere tijd.
- Filters extra schoon gemaakt (wordt op regelmatige basis schoongemaakt)
- Zout bakje open gemaakt en klein stukje piepschuim verwijderd, geen idee hoe dit hier in kwam!