MV verbinding met router maar niet met de modem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybe100101
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-04-2021
Hallo,

Ik heb een situatie in huis waarbij ik een Ziggo modem in de meterkast heb en een router op zolder. De router op zolder heb ik daar geplaatst vanwege het slechte bereik op zolder/1e verdieping. Op de zolder is de technische ruimte waarbij apparaten zoals de mechanische ventilator (MV), omvormer e.t.c. wifi verbinding nodig hebben.

Nu heb ik mijn MV aangesloten op de wifi van de router en kan ik deze bedienen via een app op mijn telefoon, dit werkt perfect mits mijn telefoon ook op de wifi van de router zit. Helaas als ik met mijn telefoon op de wifi van mijn modem beneden zit kan deze de MV niet zien.

Dit komt overduidelijk doordat de MV op de wifi van mijn router zit. en de router communiceert niet met de modem, vandaar dat via de wifi van de modem de MV niet wordt herkent.

Nu is mijn vraag hoe kan ik ervoor zorgen dat de router en modem deze verbinding met elkaar communiceert ongeacht ik op de modem of router zit?

De omvormer werkt overigens op elk netwerk ook aan de andere kant van de wereld, maar dit komt omdat deze gebruik maakt van een online cloud. Om maar even aan te geven dat het internet werk :P

M.v.g.

Cees

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zou je eventueel zelf eerst willen gaan onderzoeken wat het verschil tussen een router, een switch én een acces-point is?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:10
Je hebt 2 aparte wifi netwerken.
Daar moet je 1 van maken.
Ik ga er vanuit dat je router op zolder en je modem in de meterkast verbonden zijn.
Dan moet je je router omzetten van router-functie (DHCP/DNS) naar alleen Access Point functie.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybe100101
ahhh ik snap hem, dat is duidelijk. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Mocht je router niet over een AP-modus beschikken, kun je altijd deze handleiding volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybe100101
Ik heb een TP-link Archer AX50. Deze heeft als het goed is de functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybe100101
ik heb de router omgezet in de acces point functie maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Overigens is het wifi adres van de router nog steeds een ander adress als de modem. Er is eigenlijk niks veranderd, anders dan dat de router zegt dat deze in de AP-modus staat.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
Welk IP adres krijgt je telefoon toegewezen als je verbonden bent met de modem/router, en welk als je verbonden bent met het accesspoint?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:10
Heb je DHCP ook uitgeschakeld op je Archer ? Hoofdstuk 12.4
Meestal gebruik je dan ook alleen de LAN poort achterop en NIET de WAN poort.
En weet je zeker dat "gasten netwerk" uit staat?

Vaak kan je aan de IP-adressen zien door wie ze zijn uitgegeven.
Jouw Archer lijkt standaard 192.168.0.1 te gebruiken voor zichzelf.
Terwijl Ziggo (volgens mij) 192.168.172.1 gebruikt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybe100101
Bij instellingen DHCP server stond deze op automatisch, deze heb ik op off gezet en het blijkt nu ineens te werken. Nu is mijn kennis te gering om na te gaan of dit wel zomaar kan en ik niet zomaar tegen problemen aanloop straks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybe100101
Bij de instellingen van de archer heb ik deze verandert, niet bij de ziggo modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybe100101
Ik heb DHCP server uit nieuwsgierigheid weer op auto gezet en gekeken of dat daadwerkelijk het verschil gaf, maar nee dus het werkt nog steeds. Voor de rest niks verandert nergens aangezeten, dus schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Als je die router in AP mode zet moet je die wel via een van z'n lanpoorten met de Ziggo verbinden en niet meer met z'n Wan poort.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
sybe100101 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:05:
Bij instellingen DHCP server stond deze op automatisch, deze heb ik op off gezet en het blijkt nu ineens te werken. Nu is mijn kennis te gering om na te gaan of dit wel zomaar kan en ik niet zomaar tegen problemen aanloop straks?
Je wilt echt maar één dhcp server in je netwerk hebben anders blijf je klachten houden die je eerder had.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybe100101
Ja heb nu gewoon weer één dhcp server en de kabel zit inderdaad in de LAN-poort. Ik kan de overige 3 LAN-poorten toch evengoed wel gebruiken voor een kabel verbinding?
Pagina: 1