Ik zoek een mail host incl. name servers voor custom domein

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenvannen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-06 10:48
Mijn vraag: Ik zoek een mail host zodat ik enkel de name servers op mijn domein moet invullen en dus een zwakte in de schakel (host -> mx server instellingen) kan uitschakelen.

Hoofdfactoren zijn grootte bedrijf (vb. een Gmail wordt nooit als spam host geblokkeerd), betrouwbaarheid en prijs, met een bonus voor bedrijven die geen/minder winst halen uit data mining en/of meer privacy gericht zijn. Ik mag dan wel een tweaker zijn maar verkies in dit geval een low-maintenance setup. Ik ben particulier en heb op dit domein slechts 1 mailbox.

Relevante software en hardware die ik gebruik: Custom .us domein en Thunderbird als client.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: Ik heb verschillende opties gevonden maar nergens is het duidelijk dat zij de DNS verzorgen.
- G Suite lijkt een oplossing te zijn met een premium account, maar... enkel in de VS als je domein via Google geregistreed is? (wat ik vond was behoorlijk onduidelijk hierin)
- MS Exchange lijkt een oplossing maar enkel voor bedrijven? Voor +/- 50euro/jaar?
- Microsoft 365 Personal heb ik van gelezen dat dit misschien kan maar ik vind dit niet meteen terug... Dit zou 70euro/jaar kosten. Verder geen meerwaarde (voor mij), ik gebruik geen online opslag, wel LibreOffice en Thunderbird.
Als ik het nieuws correct lees heeft MS wel de privacy wat meer op orde.

Offtopic: Momenteel is mijn setup via een host. De laatste 8 jaar - toevallig 1-2 weken voordat Google Apps, nu G Suite betaald werd - is mijn setup dus Domein -> Host -> MX Settings -> Gmail -> Thunderbird. Slechts een drietal keer een probleem gehad. Daarvoor was het Domein -> Host -> Host Mail -> Thunderbird, maar daar in 4 jaar werd de shared host meerdere keren aangevinkt als spam host. Met $1.99/maand (+$8/jaar voor het .us domein) wel uitstekende prijs. Wat mij nog het meest stoort aan deze problemen is dat het altijd gebeurt zonder foutmeldingen. Ik schat dat ik reeds 2 maanden geen werkende mail heb.

Het laatste probleem is heel raar. Alles synct prima tussen Thunderbird en G Suite. Domein is nog geregistreed en actief, met correcte nameservers. MX records zijn correct. Sommige mails versturen en ontvangen prima, zoals (at)hotmail.com. Van/naar (at)telenet.be adressen alsook enkele andere belgische adressen wordt niks ontvangen/verstuurd. (at)gmail.com kan ik naar verzenden, maar mail verzonden van m'n (at)gmail.com account (naar (at)domein.us) wordt niet ontvangen. Enkel op mijn (at)gmail.com mailbox zie ik foutmeldingen: "Mail Delivery Subsystem" with: "DNS Error: 2748228 DNS type 'mx' lookup of domein.us responded with code SERVFAIL". Drie dezelfde foutmeldingen in totaal met ook DNS Error 22292266 and 18260637.

[ Voor 29% gewijzigd door kenvannen op 09-08-2020 09:55 . Reden: Reactie: warrig verhaal ]

Beste antwoord (via kenvannen op 12-08-2020 11:50)

Anoniem: 567735

Kijk eens naar Fastmail. Het bedrijf zit statutair in Australië, maar de dienst is rock-solid en ze doen 100% zeker ook zelf DNS (volgens mj gehost in Amsterdam, IJsland en New York).

Zit zelf ondertussen bij Mailbox.org, DNS wordt door 1984.is verzorgd. Ook deze dienst werkt 100%, en is iets goedkoper.

Bij beide diensten werkt een setje customdomeinen prima, als je het juiste abonnement hebt natuurlijk.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:33
ik zou gaan voor een Microsoft 365 Business Basic +- 50euro per jaar en heb je tevens 1TB opslag, Teams en nog wat leuke MS producten. Deze kan je ook gewoon als particulier afsluiten zonder problemen heb ik zelf ook gedaan en ken nog wel wat tweakers die dat ook hebben.

Daarnaast heb je een heel warrig verhaal getypt voor een hele simpele vraag :P

[ Voor 47% gewijzigd door HKLM_ op 08-08-2020 19:36 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Je kunt ook gewoon alleen een Exchange Online licentie aanschaffen. Kost geen drol en hebt dan alleen e-mail hosting van O365, de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01:34
Het klinkt eerder alsof je een probleem hebt met DNS in plaats van met je e-mail. Gsuite heb ik ook gewoon als NL klant. Je omschrijving daarin snap ik daarom ook niet helemaal waarom dat niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenvannen
HKLM_ schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:34:
ik zou gaan voor een Microsoft 365 Business Basic +- 50euro per jaar en heb je tevens 1TB opslag, Teams en nog wat leuke MS producten. Deze kan je ook gewoon als particulier afsluiten zonder problemen heb ik zelf ook gedaan en ken nog wel wat tweakers die dat ook hebben.
Top. Maar verzorgen zij ook de DNS of moet dit nog via een webhost -> MX records?
HKLM_ schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:34:
Daarnaast heb je een heel warrig verhaal getypt voor een hele simpele vraag :P
Mijn excuses, ondanks dat ik er behoorlijk wat tijd en moeite in steek blijft dit een van mijn zwaktepunten. Ik heb de eerste zin apart gezet - die samen met de topic omschrijving het belangrijkste zegt wat je moet weten, de problemen met de vorige setup als offtopic (en italic) gezet, en een zin toegevoegd aan "wat heb ik geprobeerd" met in vetjes hetgeen ik het meest onzeker over ben: of ik dus de zwakste schakel van de webhost kan uitschakelen.

Alvast leuk om te weten dat ik geen btw-nummer nodig heb indien de prijs excl. btw is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenvannen
Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:39:
Je kunt ook gewoon alleen een Exchange Online licentie aanschaffen. Kost geen drol en hebt dan alleen e-mail hosting van O365, de rest niet.
Bedoel je de Exchange die ik gelinkt heb? Daarvan vind ik wel nergens dat zij de DNS verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenvannen
mamorunl schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:52:
Het klinkt eerder alsof je een probleem hebt met DNS in plaats van met je e-mail. Gsuite heb ik ook gewoon als NL klant. Je omschrijving daarin snap ik daarom ook niet helemaal waarom dat niet zou werken.
Klopt. Dit - of liever het "webhost -> MX" gedeelte - is over de laatste 8 jaar dan ook de zwakke schakel gebleken en daarom zoek ik een webhost die zelf de DNS verzorgt. De OP is aangepast om hier wat meer duidelijkheid in te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
Moet het perse allebei in een? Ik host zelf mijn mail bij proton mail en de domeinen en DNS gewoon bij een random registrar. Heb proton oa gekozen vanwege de privacy, kalender en webmail. Als je enkel Thunderbird gebruikt is het misschien overkill.

Maar op zich, als je voor een gerenommeerd hosting bedrijf kiest (noem een TransIP of Antagonist) zou je echt geen problemen moeten hebben met blacklisings hoor. Dat is meer een probleem bij budget hosting waar je gewoon met een paar 100 man op hetzelfde ip gezet wordt en er geen enkele monitoring is wat die allemaal doen.

[ Voor 12% gewijzigd door mcDavid op 09-08-2020 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:33
kenvannen schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

Top. Maar verzorgen zij ook de DNS of moet dit nog via een webhost -> MX records?

[...]

Mijn excuses, ondanks dat ik er behoorlijk wat tijd en moeite in steek blijft dit een van mijn zwaktepunten. Ik heb de eerste zin apart gezet - die samen met de topic omschrijving het belangrijkste zegt wat je moet weten, de problemen met de vorige setup als offtopic (en italic) gezet, en een zin toegevoegd aan "wat heb ik geprobeerd" met in vetjes hetgeen ik het meest onzeker over ben: of ik dus de zwakste schakel van de webhost kan uitschakelen.

Alvast leuk om te weten dat ik geen btw-nummer nodig heb indien de prijs excl. btw is :)
Ik regel mijn dns via office 365 ;) name servers naar office 365 laten verwijzen en gaan met de banaan.

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 09-08-2020 10:20 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Microsoft servers staan bij mij op een greylist. Er komt veel spam van hun servers omdat spammers denken dat zo'n groot bedrijf nooit op een spamlijst belandt (net als wat jij denkt).

Aan de andere kant staan mijn mailservers ongegrond bij Microsoft in een /dev/null lijst omdat zij een compleet CIDR blok vernietigen.

Je moet dus kijken naar stabiliteit en backups, niet naar lijstjes.
En qua stabiliteit staan de grote jongens ook niet bovenaan (gmail laatst met de spam bug, microsoft laatst met downtime).

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Kijk eens naar Fastmail. Het bedrijf zit statutair in Australië, maar de dienst is rock-solid en ze doen 100% zeker ook zelf DNS (volgens mj gehost in Amsterdam, IJsland en New York).

Zit zelf ondertussen bij Mailbox.org, DNS wordt door 1984.is verzorgd. Ook deze dienst werkt 100%, en is iets goedkoper.

Bij beide diensten werkt een setje customdomeinen prima, als je het juiste abonnement hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

mcDavid schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:09:
Moet het perse allebei in een? Ik host zelf mijn mail bij proton mail en de domeinen en DNS gewoon bij een random registrar. Heb proton oa gekozen vanwege de privacy, kalender en webmail. Als je enkel Thunderbird gebruikt is het misschien overkill.
offtopic:
@mcDavid Is de kalender functioneel? Ik dacht dat die nog in beta was. Zijn er al Android/iOS apps voor?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
Borromini schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:02:
[...]

offtopic:
@mcDavid Is de kalender functioneel? Ik dacht dat die nog in beta was. Zijn er al Android/iOS apps voor?
Hij is functioneel maar er is idd (nog) geen android-integratie, dat maakt het wel onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:12
Heb zelf ook een .us domein maar dan lekker goedkoop via Porkbun ($2.48 / year - renews at $7.35), op een aanbieding hostingpakket van Versio. Werkt uitstekend. Versio verlengen ga ik niet doen, dat moet 9 keer zo veel kosten. Vimexx lijkt mij wel wat tzt.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 567735 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:56:

Ik zit ook al jaren (15 jaar ofzo) bij FastMail en ik heb er nooit problemen mee gehad. Ook ik heb alleen een eigen domein via een registrar en laat die naar de name servers van FastMail wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenvannen
TLDR; De oplossingen die naar de voorgrond komen zijn dus MS (zij het Office 365 Business Basic, of Exchange online) en Fastmail, naast de keuze om DNS via een gereputeerde webhost te laten lopen.

Ik heb gekozen voor Fastmail. Hun focus ligt compleet op mail, MS is erg onduidelijk over of ze wel de DNS verzorgen dus de duidelijkheid van Fastmail hierover krijgt bonus punten, en al weet ik niks hierover van Fastmail was ik nooit erg onder de indruk van MS's antispam maatregelen in mijn hotmail account.

Wel jammer dat ik geen 2x Beste Antwoord kan toewijzen.

Offtopic: tijdens het aanmaken van een Fastmail trial kwam naar boven dat de nameservers niet geldig zijn. Beide subdomains (ns3 en ns5) bestaan niet langer na jaren geleden een bedrijfsovername. Dus mijn websites en erg minimale e-mail (zoals MS) werken blijkbaar gewoon verder op caching?

Heb naast mijn 2 helpdesk tickets (autoclosed zonder reactie na 1 week) enkele dagen terug ook een mail gestuurd om nieuwe nameserver info maar nog steeds geen reactie. Is een VS bedrijf, mogelijks eenmanszaak, hoop dat de beste man OK is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

kenvannen schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:02:
[i]Offtopic: tijdens het aanmaken van een Fastmail trial kwam naar boven dat de nameservers niet geldig zijn. Beide subdomains (ns3 en ns5) bestaan niet langer na jaren geleden een bedrijfsovername. Dus mijn websites en erg minimale e-mail (zoals MS) werken blijkbaar gewoon verder op caching?
Dit is minder off-topic dan dat je zou denken, dit veroorzaakt zeer waarschijnlijk precies de problemen de je nu ondervind ;-)

Verder: je geeft telkens maar aan de "MX settings uit de keten" te willen halen. Wees je er van bewust dat dit niet kan als je e-mail wilt ontvangen. MX records zijn een onderdeel van de zonefile van je domein, en geven aan op welke servers de e-mail bestemd voor jouw domein afgeleverd dient te worden. Ongeacht welke partij/aanbieder je ook gaat nemen, er zullen altijd MX records gebruikt moeten worden.

blub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Foamy schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

MX records zijn een onderdeel van de zonefile van je domein, en geven aan op welke servers de e-mail bestemd voor jouw domein afgeleverd dient te worden. Ongeacht welke partij/aanbieder je ook gaat nemen, er zullen altijd MX records gebruikt moeten worden.
Klopt. Maar bij een partij als FastMail, die ook je DNS afhandelt, hoef je het tenminste niet zelf te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:24
bHosted is voor jouw doel ook lekker goedkoop. Mailonly voor € 6,- p/j:
https://www.bhosted.nl/webhosting/email-only

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• kenvannen
Foamy schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:59:
Dit is minder off-topic dan dat je zou denken [...]

Verder: je geeft telkens maar aan de "MX settings uit de keten" te willen halen. [...]
Het is wat off-topic omdat mijn vraag weinig te maken heeft met mijn problemen, die ik verder wel interessant vind en waar ik eigenlijk ook graag een oplossing op wil.

Het was ook niet mijn doel om MX records uit de ketting te halen (zoals je zegt, onmogelijk), maar wel om mijn (ultra-budget) host en mijn beheer van de MX records uit de mail ketting weg te halen. En dus te vervangen met een schakel van de mailhost zelf.

Situatie nu:
- Gaan de nameservers eruit? Dan heb ik nog een probleem, maar ik hoef of niks te doen (ligt bij fastmail), of ik krijg van hun een melding en verander ze.
- Ligt de host er uit? Fastmail moet het maar oplossen.
- Update aan de host of MX records? Host lost het op en ik weet het vast niet eens.
- etc...
En als er al iets verkeerd is, is de kans veel groter dat het binnen 2-3 dagen opgelost is en ik alsnog geen mails verlies.

• kenvannen
CurlyMo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:00:
bHosted is voor jouw doel ook lekker goedkoop. Mailonly voor € 6,- p/j:
https://www.bhosted.nl/webhosting/email-only
Dat is wel erg goedkoop (ongeacht dat die prijs zonder BTW is). Alleen is de vraag als 500MB voldoende is zelfs voor een enkele mailbox. Okee, ik zat over 8 jaar aan minder dan 900MB, maar ik ben er toch onzeker over dat ik hier niet 'plots' tegenaan zit en (alweer) ongekend in de problemen zit.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:24
kenvannen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:33:
[...]

Dat is wel erg goedkoop (ongeacht dat die prijs zonder BTW is). Alleen is de vraag als 500MB voldoende is zelfs voor een enkele mailbox. Okee, ik zat over 8 jaar aan minder dan 900MB, maar ik ben er toch onzeker over dat ik hier niet 'plots' tegenaan zit en (alweer) ongekend in de problemen zit.
Ik draai een self-hosted mail server op een VPS die ik sowieso al had. Dit pakket is voor mij een backup mx server zodat wanneer mijn eigen mailserver uitvalt mails alsnog aan blijven komen. Voor die € 6,- is dat prima te doen en is die 500mb genoeg.

Het staat je overigens ook vrij er een hosting pakket bij te nemen van bijv. 1GB, die is daar € 12,- p/j:
https://www.bhosted.nl/webhosting/hostingpakket

En nee, ik heb geen aandelen :p

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Pagina: 1