Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• cverbree
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-11 17:31
Ik probeer middels twee Fibaro Dimmer 2 (FGD-212) modules een hotel schakeling te configureren waarbij ik gebruik maak van association. Ik gebruik Domoticz als controller. Ik heb het deels werkend maar net niet zoals ik het wil hebben.

Situatie:

Op zolder heb ik een FGD-212 module met een enkele puls schakelaar. De puls schakelaar is aangesloten op de S1. Ik kan de lamp op zolder in- en uitschakelen en dimmen.

Op de overloop (1e etage) heb ik een tweede dimmer module met een dubbele puls schakelaar. Knop 1 is aangesloten op de S1 en knop 2 op de S2. De dimmer module bediend middels S1 een lamp op de overloop.

Middels association heb ik de S2 van de overloop gekoppeld met de dimmer module op zolder. Wanneer ik de S2 indruk gaat de zolder lamp aan. Op zolder kan ik vervolgens de lamp weer uitschakelen. Echter blijft de S2 van de dimmer module overloop ingeschakeld. Wanneer ik de volgende dag de zolder lamp weer wil inschakelen vanaf de overloop moet ik twee maal drukken (eerste keer op de S2 uit te schakelen en een tweede keer op de S2 + zolderlamp weer in te schakelen).

Ik had verwacht dat de S2 ook wordt uit geschakeld als ik de lamp op zolder uitschakel. Maar helaas gebeurd dit niet.

Heeft iemand dit scenario toevallig werkend? Zie plaatje als voorbeeld. Ik heb alleen op zolder een enkele schakelaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdrBLjIzHgCBp6YSBpNwxe5YKY0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SfJjJ8tR2xLmaPhUmjN6uHiY.jpg?f=user_large

• J0ris
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:00
Beste, hier hetzelfde probleem. De s2 lijkt niet alles door te geven of met de eerste klikt eerst te moeten synchroniseren.
Heeft u inmiddels een oplossing gevonden?