Hallo iedereen! Ik liet dit topic een tijdje rusten (Barre73 werd aangewezen als mijn volgende hoop, maar die gaf aan op vakantie te zijn) en keek ongeveer een weekje later weer bij Fourstack naar de maximaal haalbare snelheid. Die was ineens flink omhoog geschoten! (104 koper 209 bonded koper). Ik heb toen gekeken bij verschillende ISP's, en uiteraard gaven die ook ineens aan dat ik een hogere maximaal haalbare snelheid had. Dus, screenshot gemaakt en overgestapt. Ik wilde niet te vroeg juichen, dus dacht ik wacht even met updates hier.
Vandaag was de dag, 0:14 ging het Tele-2 netwerk eraf, internet down, kastje van Oxxio gepakt en erin gedaan.... geen internet. Volgende ochtend, nog steeds geen internet. Boekje verteld iets over een blauwe en rode kabel, ja die heb ik, handig direct van de ISRA naar een DSL aansluiting voor in je modem, lampjes bij de aansluiting in mijn modem branden zelfs wanneer ik hem erin doe. Nou raar, ik bellen bellen "ja nee wij zien hier dat alles werkt maar dat je modem niet aangesloten is, we sturen u morgen een nieuw modem want dat is het enige wat ik mij kan bedenken dat er mis is".
Maar gelukkig hoef je als bezoeker van Tweakers.net niet enkel te wachten op de expertise van de helpdesk medewerker aan de andere kant van de lijn want al snel vond ik wat op oude forum topics iets over "aderparen". Ik hierzo kijken, ja, het lijkt erop dat de Blauw Rode draden wel inderdaad uit het 2e aderpaar komen (1B, 2B). Heel raar dat hier niets over werd genoemd in de installatiemanual, zelfs niet op de site en dat ook de Oxxio helpdesk medewerker niet dacht hier naar te vragen. Afijn, eens kijken wat er gebeurd als ik ze in 1A, 1B stop.
Lo and behold:
Ik weet niet precies wat er nou is gebeurd, maar ik ben ontzettend blij dat we in Nederland zo'n ontzettend toffe website met geweldig behulpzame community hebben. Hartstikke bedankt iedereen, ik kan eindelijk weer veilig mijn online colleges volgen zonder bang te zijn dat mijn huisgenoot Netflix aanzet en het internet dichtslibt.