7Mb maximale snelheid? Terwijl de buren >100 halen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turps
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 13:45
We zitten hier in een huis nu op een 7Mbit internet. Roep je "Okay Google" dan stijgt je ping in je video game. Krijg je een video doorgestuurd dan heb je grote kans dat je Netflix even moet pauzeren. Nu wilde ik dus upgraden, maar er staat op vergelijksites dat er op DSL maximaal 7Mbit mogelijk is? En bij de buren waar de voordeur direct naast ons zit is meer dan 100 haalbaar? Hoe kan dit?

Daarnaast is hier dus ook geen optie tot Ziggo beschikbaar. Ben ik nu gewoon echt gedoemd om in 2020 met 2 huisgenoten 7Mbit te delen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De snelheid die op dat soort sites wordt aangegeven kijkt ook naar welke snelheid je nu haalt, niet alleen naar wat theoretisch mogenlijk is.

Althans, dat vermoed ik omdat de snelheid bij fourstack bij mij is gestegen nadat ik een storing had en ze iets een draadje moesten vastmaken in een centrale ;)

Zou dus contact opnemen met je isp en je verhaal vertellen.

[ Voor 9% gewijzigd door hjs op 08-08-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turps
Bedoel je dus dat als ik alsnog een duurder abonnement afsluit met 100Mbit het mogelijk is dat ik alsnog hogere snelheden krijg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Turps schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:10:
Bedoel je dus dat als ik alsnog een duurder abonnement afsluit met 100Mbit het mogelijk is dat ik alsnog hogere snelheden krijg?
Ging er vanuit dat je ook een abo had waarmee je die 100Mbit kon halen eigenlijk en dat je je afvroeg waarom de buurman het wel haalt en jij niet.

Kijk eens goed naar je bekabeling, hoelang is de kabel vanuit de muur naar het modem?
Welke kwaliteit is die kabel?

[ Voor 13% gewijzigd door hjs op 08-08-2020 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:26
offtopic : Lief zijn tegen de buren en vragen om een draadje over de heg.

On Topic :

Zitten de buren ook op DSL ? Vergelijk jullie abo's eerst eens ?
Worst case , provider bellen. Wie weet kom jij van een ander kastje vele straten verder in de wijk.

[ Voor 0% gewijzigd door floorcleaner op 08-08-2020 17:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Turps schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:10:
Nee, die 7mbit is veroorzaakt door een verstoring op jouw bekabeling (hoogstwaarschijnlijk niet door lengte, aangezien je buren wel snel internet hebben via adsl, al kan dat soms toeval zijn en zit jij op een andere centrale, kans lijkt me klijn).

Dat kan oplosbaar zijn (in je huis, door te graven, door een draadje vast te maken in de centrale). Daarvoor kan je het best even je ISP bellen. Die praten je dan door je huisinstallatie heen (om uit te sluiten dat het daaraan ligt, is namelijk in de meeste gevallen zo) en kunnen eventueel een onderzoek laten uitvoeren en mogelijk zelfs een reparatie waardoor je wel de gewenste snelheid van je abonnement kan krijgen,

Hoe snel zou je internet moeten zijn volgens je abonnement? en als je een postcodecheck doet bij de buren aan de andere kant? Hoe snel geeft ie dan maximaal aan?

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 08-08-2020 17:15 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

En bij de buren waar de voordeur direct naast ons zit is meer dan 100 haalbaar? Hoe kan dit?
Bel eens aan bij de buren en vraag ze welk internet abo ze hebben en check hoe ze hun netwerk hebben ingesteld.
Daarnaast is je eigen netwerk ook belangrijk. Zitten jullie op een brakke wifi verbinding of is alles middels UTP direct aangesloten (bekabelde accesspoints)?
Er zijn wat meer zaken die je even goed naast elkaar moet leggen, voordat je kunt stellen dat het raar is dat jullie internet zo langzaam is en die van de buren supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turps
Bedankt voor alle reacties. Het gaat dus niet om wat ik of de buurman haal, maar om wat er bij https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search wordt aangegeven wat er maximaal haalbaar is. Wij hebben een 20Mbit abbo maar halen dus maar 7Mbit, wat de site bevestigd. Dit is via een kabel direct in het modem. Ik ga maar eens bellen met wat ISP's om tot een oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Turps schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:17:
Bedankt voor alle reacties. Het gaat dus niet om wat ik of de buurman haal, maar om wat er bij https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search wordt aangegeven wat er maximaal haalbaar is. Wij hebben een 20Mbit abbo maar halen dus maar 7Mbit, wat de site bevestigd. Dit is via een kabel direct in het modem. Ik ga maar eens bellen met wat ISP's om tot een oplossing te komen.
Hoelang is de kabel? Hoe oud is de kabel, hoe zijn de stekker van de kabel?
En nee, het hoeft niet dat dat de maximale snelheid is.

Stond bij mij lang op 50Mbit/s, maar staat nu op 80Mbit/s nadat ik een storing had en ze iets moesten veranderen in de centrale. Na de storing bleef fourstack nog een tijdje 50Mbit aangeven, het veranderde dus niet gelijk.

Ik zou dus je huidige isp bellen en vragen of ze willen controleren of alles goed zit in de centrale.

[edit]
Heb tijdje terug bij de buurvrouw het modem verplaatst waardoor de kabel een stuk korter werd.
Die staat nu bij fourstack op 100Mbit, waar ze in het verleden ergens in de 80 stond.
Met andere woorden, de website kijkt volgens mij (ook) naar met welke snelheid het modem verbinding maakt.

[ Voor 13% gewijzigd door hjs op 08-08-2020 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 10:10
Gokje, in 't verleden is in je wijk wel glas uitgerold, maar niet ieder huis aangelosten. Dan zou 't kunnen zijn dat je buren wel op FTTH zitten en je zelf met glas opgescheept zit. Wat zie je als je 't adres van de buren in Fourstack opvraagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Turps schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:17:
ADSL zeker? Want daar ben je afhankelijk van de afstand tot de centrale in je buurt. Daardoor kan 7Mbit best mogelijk zijn. Wat heeft je buurman? Misschien kun je beter overstappen naar 'kabel' of glasvezel.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
zitten de buren via het zelfde netwerk. koperkabel van kpn ?
of hebben ze toch een glasvezel lijn liggen.

met koper lijn kan soms wel zo zijn in bepaalde gevallen jij via route a loopt als kabel en de buurman via andere route loopt die meer snelheid kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
jopoh schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:35:
zitten de buren via het zelfde netwerk. koperkabel van kpn ?
of hebben ze toch een glasvezel lijn liggen.

met koper lijn kan soms wel zo zijn in bepaalde gevallen jij via route a loopt als kabel en de buurman via andere route loopt die meer snelheid kan halen.
Dat kan, maar daar zou ik niet vanuit gaan. Bovendien is 100Mbit voor ADSL nogal een hoge snelheid. Het is logischer als de buurman 'kabel' of glasvezel heeft. Het makkelijkste wat je doen kan, is een postcodecheck bij jezelf en bij je buurman. Dan zie je de mogelijkheden van de adressen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt mij handig dat de TS gewoon even een postcode check doet voor zowel zichzelf als de buren om te weten welke verbindingen mogelijk zijn. Als de buren 100Mb hebben dan hebben ze geen ADSL maar kabel of glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Luxicon schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:36:
[...]

Dat kan, maar daar zou ik niet vanuit gaan. Bovendien is 100Mbit voor ADSL nogal een hoge snelheid. Het is logischer als de buurman 'kabel' of glasvezel heeft. Het makkelijkste wat je doen kan, is een postcodecheck bij jezelf en bij je buurman. Dan zie je de mogelijkheden van de adressen.
buren zouden bijvoorbeeld via straatkast kunnen lopen met een vvdsl lijn en dat kan ts zelf even achterhalen via postcode check idd :)
heb dit wel vaker voorzien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-06 23:12
Hebben je buren niet toevallig pair bonding?

Mijn haalbare snelheid is namelijk ook de dubbele van die van de buren omdat wij pair bonding hebben gebruiken (via KPN). Je zou anders sowieso is kunnen vragen of de provider is wil omschakelen naar de 2e lijn in de hoop dat die een betere doorvoer heeft (veel oude huizen hebben een dubbele telefoonlijn lopen die loos is en voor DSL gebruikt kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turps
Mijn resultaten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MyRPEFzTvCJVLVpn2m8sl_gED8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/98r0LUysnKmLpkcfyomarEq9.png?f=user_large

Resultaten buurman rechts (voordeur direct naast de onze)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Cn-cag9PRm3BsHAMECa5EIjr7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PjPGyRDDBdCLcIajpsDVT3Kz.png?f=user_large

Buren links (maar loopt eerst nog een straat tussen, wij zijn het hoekhuis dus)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XI-WghhFj1-gp-dm17GNTbsG-4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0onwlA1kvkowaIC2cJFuSf0p.png?f=user_large

Buren om de hoek links (straat die dus in de mijne loopt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Xzvus7nI9QOla4qE3Bq8bZVlE4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ROya4CoM043NAp6hOW4f3juo.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

PilatuS schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:37:
Het lijkt mij handig dat de TS gewoon even een postcode check doet voor zowel zichzelf als de buren om te weten welke verbindingen mogelijk zijn. Als de buren 100Mb hebben dan hebben ze geen ADSL maar kabel of glas.
Adsl is wel een beetje 2004, tegenwoordig zijn de DSL verbindingen (zoals je ziet hierboven) tot 200mbit leverbaar. 100mbit is normaal als je netwerk gemoderniseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:33

lordsnow

I know nothing

Situatie voorleggen bij je ISP, zodat deze KPN kunnen raadplegen. Wellicht dat Kanvas niet klopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:39
PilatuS schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:37:
De buren kunnen prima over DSL 100Mbit halen. Dat zal dan via Vectoring vdsl gaan. En dat heeft TS met een postcode check in het Fourstack systeem al opgezocht. Elke DSL provider kan dan die snelheid leveren.

Mijn gok: de wijkkast in de straat van TS zit vol of er is een administratief dingetje wat nog aangepast moet worden.
Er zijn hier ook wel mensen die er meer van kunnen zien. Of een topic openen op het forum van KPN (https://forum.kpn.com) en daar vragen hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
82, 90 en 107Mb en dan 8Mb, daar moet toch bijna wel iets aan de hand zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

PilatuS schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:10:
82, 90 en 107Mb en dan 8Mb, daar moet toch bijna wel iets aan de hand zijn ?
Ja kan in theorie ook een onoplosbaar probleem met de kabel in de grond zijn. Dan valt er soms weinig aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Laatst online: 19:13
De verbindingen bij je buren komen allemaal van een actieve straatkast, waardoor de afstand behoorlijk is ingekort, tot enkele honderden meters. Jou eigen verbinding loopt nog via een centrale op ca 3.5km afstand gok ik. Je zou bij kpnnetwerk.nl het contactformulier kunnen invullen en vragen waarom jou adres in de postcodecheck maar 7Mbit aangeeft terwijl alle buren meer kunnen halen. Of er is een poort tekort (onwaarschijnlijk) of een ander technisch manco, wat ze je dan ook uit kunnen leggen, maar meest waarschijnlijke is er gewoon ergens administratief wat mis en dan kunnen ze de postcode check ook aanpassen waarna jij bij je provider een overstap naar vvdsl kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@Wildfire Kun jij daar nog wat aan checken? :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:35

Wildfire

Joy to the world!

Ik kan kijken hoe zijn lijn loopt (soms zit niet iedereen in een straat op dezelfde kabelverdeler), maar of een kabelverdeler vol zit (geen SIP poorten meer) kan ik helaas niet nagaan.

Als TS in een privébericht postcode/huisnummer stuurt kan ik even kijken hoe zijn lijn loopt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

gjtm schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:31:
De verbindingen bij je buren komen allemaal van een actieve straatkast, waardoor de afstand behoorlijk is ingekort, tot enkele honderden meters. Jou eigen verbinding loopt nog via een centrale op ca 3.5km afstand gok ik. Je zou bij kpnnetwerk.nl het contactformulier kunnen invullen en vragen waarom jou adres in de postcodecheck maar 7Mbit aangeeft terwijl alle buren meer kunnen halen. Of er is een poort tekort (onwaarschijnlijk) of een ander technisch manco, wat ze je dan ook uit kunnen leggen, maar meest waarschijnlijke is er gewoon ergens administratief wat mis en dan kunnen ze de postcode check ook aanpassen waarna jij bij je provider een overstap naar vvdsl kunt aanvragen.
mjah dan zou er toevallig EN administratief iets niet goed zijn EN een technisch probleem (want die 7mbit is snleheid niet administratief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Laatst online: 19:13
JvS schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:51:
[...]

mjah dan zou er toevallig EN administratief iets niet goed zijn EN een technisch probleem (want die 7mbit is snleheid niet administratief)
Die snap ik niet helemaal. De snelheid is technisch 7mbit omdat dat het maximum is wat vanaf de centrale haalbaar is, technisch is alles dus correct. In een actieve straatkast zijn er 2 punten vanwaar de verbinding vandaan kan komen, de centrale of de dslam in de kast zelf.
Administratief zal het abonnement wel hoger dan 7mbit liggen, maar omdat technisch maar 7mbit haalbaar is, wordt dat ook geleverd. Pas als de postcodecheck is aangepast en de OP zijn abonnement laat omzetten, zal de verbinding vanuit de straatkast zelf komen ipv de centrale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

*knip*. Aansporen tot vernieling doen we niet.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 10-08-2020 09:59 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:33

lordsnow

I know nothing

JvS schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:51:
[...]

Het lijkt er op dat OP nog een ADSL verbinding heeft, en dat er wellicht VDSL beschikbaar is maar dat dit niet goed geregistreerd staat in Kanvas. Zodra het administratief gecorrigeerd is kan OP technisch omgezet worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Geen VDSL mogelijk, hij zit voor zover ik kan zien op een kabelverdeler op 2.7km afstand.

Beetje vreemde situatie, dit is voor het eerst dat ik een kabelverdeler zie die niet alleen letters als naam heeft, maar ook nog een cijfer. Verder kent mijn systeem ook niet eens een adres voor dat ding.

Ik neem wel aan dat de lijnlengte gewoon klopt en dan verklaart 2.7km waarom TS niet meer dan zo'n 7mbit haalt. Op die afstand kan technisch alleen ADSL geleverd worden, VDSL of moderner heeft geen zin op die afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:33
Wildfire schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:40:
Geen VDSL mogelijk, hij zit voor zover ik kan zien op een kabelverdeler op 2.7km afstand.
En de buren zitten op een andere kabelverdeler gezien die wel rond de 100Mbit kunnen halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

DarkSEDA schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:51:

[...]

En de buren zitten op een andere kabelverdeler gezien die wel rond de 100Mbit kunnen halen?
Ik heb TS om het huisnummer van zijn buren gevraagd. Maar als ik zo kijk geeft bijvoorbeeld nummer 9 dezelfde kabelverdeler. En nummer 5 bestaat niet volgens mijn systeem :P

Er lijkt daar iets niet helemaal lekker te gaan met de lijngegevens vermoed ik.

Ik weet dat er een tweaker is die wat dieper in de systemen bij KPN kijken, helaas kan ik me zo 1-2-3 even zijn naam niet herinneren...

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 08-08-2020 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DarkSEDA schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:51:
[...]

Er zijn PC regio's waar je met één letter verschil zelfs al een hele kilometer verschil kunt maken. Als @Wildfire zegt dat 't technisch gezien niet mogelijk is dat de TS (@Turps ) op de zelfde kast aangesloten kan gaan worden dan moet je hém er niet verder op aan willen gaan speken.

Niet iedereen woont in een nieuwe woonwijk waar de kabels 'gisteren' pas de grond in gegraven zijn, hé.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:19
Wildfire schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Ik heb TS om het huisnummer van zijn buren gevraagd. Maar als ik zo kijk geeft bijvoorbeeld nummer 9 dezelfde kabelverdeler. En nummer 5 bestaat niet volgens mijn systeem :P

Er lijkt daar iets niet helemaal lekker te gaan met de lijngegevens vermoed ik.

Ik weet dat er een tweaker is die wat dieper in de systemen bij KPN kijken, helaas kan ik me zo 1-2-3 even zijn naam niet herinneren...
Bedoel je @Barre73 ? Wel een wazige situatie weer dit..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:45
ExiZTeNcE schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:11:
[...]

Bedoel je @Barre73 ? Wel een wazige situatie weer dit..
Ik kan inderdaad wel wat uitzetten om na te kijken. Nog wat dieper dan Wildfire kan. Maar helaas ben ik momenteel op vakantie dus kan dat pas maandag de 17e..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ondertussen het exacte adres gekregen van de buren. En wat blijkt -- die zitten op een andere kabelverdeler op maar ca. 370m afstand. Wat dus verklaart waarom zij wel 100mbit kunnen halen en TS niet.

Ik had het kunnen weten -- huisnummers met een toevoeging is relatief vaak wel iets aan de hand, tenminste dat merk ik in de praktijk regelmatig :P

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 09-08-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Wildfire schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:58:
Ondertussen het exacte adres gekregen van de buren. En wat blijkt -- die zitten op een andere kabelverdeler op maar ca. 370m afstand. Wat dus verklaart waarom zij wel 100mbit kunnen halen en TS niet.

Ik had het kunnen weten -- huisnummers met een toevoeging is relatief vaak wel iets aan de hand, tenminste dat merk ik in de praktijk regelmatig :P
precies wat ik zei dat de buren via andere route loopt dus andere kvd, komt helaas vaker voor.
afhankelijk van de klant zijn provider en als er glasvezel op de planning staat ja of nee.
is soms mogelijk om via kpn een klant te laten omlassen na de kabel waar de buren op zitten mocht daar ruimte op zijn. is behoorlijk traject waar je in terecht komt om dat voor elkaar te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turps
jopoh schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

precies wat ik zei dat de buren via andere route loopt dus andere kvd, komt helaas vaker voor.
afhankelijk van de klant zijn provider en als er glasvezel op de planning staat ja of nee.
is soms mogelijk om via kpn een klant te laten omlassen na de kabel waar de buren op zitten mocht daar ruimte op zijn. is behoorlijk traject waar je in terecht komt om dat voor elkaar te krijgen
Heb je eventueel wat meer info over dat traject waar ik dan in zou komen? Ik weet niet voor hoe lang ik nog thuis moet werken, en mijn werk wordt gewoon echt flink verhinderd door de zeer lage internet snelheid dus ben wel bereid wat moeite ervoor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Zoals Wildfire al zegt: huisnummers met toevoeging is vaak apart. Dit zijn meestal huizen die later bijgebouwd of ingebreid zijn. Wat dan vaak gebeurt is dat er niet voldoende aders meer zaten in de aftakkabel in de straat (die uitkomt op die goede KVD). Daardoor is er een andere kant op gegraven naar een kabel die uitkomt op de centrale. In dit geval dus 2,7km verderop.
Alleen de provider kan bij KPN WBA een verzoek indienen voor een omlassing naar een andere kabel. Mits er voldoende aders zijn kan er dan een offerte uitkomen.
Probleempje bij KPN als provider is dat er maar heel weinig mensen op de klantenservice zitten die weten wat ze moeten doen.
Ik zou je adviseren om dit op het KPN Forum aan te kaarten en daar om de hulp van de Webcare te vragen. Dat zijn mensen van klantenservice met veel meer kennis en contacten.

Dan moet je overigens wel KPN klant zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turps
Barre73 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:04:
Zoals Wildfire al zegt: huisnummers met toevoeging is vaak apart. Dit zijn meestal huizen die later bijgebouwd of ingebreid zijn. Wat dan vaak gebeurt is dat er niet voldoende aders meer zaten in de aftakkabel in de straat (die uitkomt op die goede KVD). Daardoor is er een andere kant op gegraven naar een kabel die uitkomt op de centrale. In dit geval dus 2,7km verderop.
Alleen de provider kan bij KPN WBA een verzoek indienen voor een omlassing naar een andere kabel. Mits er voldoende aders zijn kan er dan een offerte uitkomen.
Probleempje bij KPN als provider is dat er maar heel weinig mensen op de klantenservice zitten die weten wat ze moeten doen.
Ik zou je adviseren om dit op het KPN Forum aan te kaarten en daar om de hulp van de Webcare te vragen. Dat zijn mensen van klantenservice met veel meer kennis en contacten.

Dan moet je overigens wel KPN klant zijn..
*Zucht* Dat betekent dus dat ik een veel duurder abonnement moet gaan nemen bij een andere ISP en betalen voor snelheden ver boven hetgeen zij zelf al bij het aanklikken zeggen wat je maximaal kan halen, zodat ik vervolgens kan beginnen met misschien naar een oplossing werken :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7Qrvi3OtdKOm5LeXW5yoSiNeoc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cwFfV8hAnIFDu7BeRtxJhomt.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

Turps schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:13:
[...]

*Zucht* Dat betekent dus dat ik een veel duurder abonnement moet gaan nemen bij een andere ISP en betalen voor snelheden ver boven hetgeen zij zelf al bij het aanklikken zeggen wat je maximaal kan halen, zodat ik vervolgens kan beginnen met misschien naar een oplossing werken :'(

[Afbeelding]
Is https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm dit niet een oplossing voor je? Of van T-Mobile: https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Of een 25Mbit verbinding bij Ziggo afnemen.

Ik ga er nu namelijk vanuit dat er 20Mbit ADSL abonnement wordt afgenomen. Zou je die 25Mb bij Ziggo afnemen, dan heb je in ieder geval wat meer snelheid, voor niet heel veel meer kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:19
krakendmodem schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:03:
Of een 25Mbit verbinding bij Ziggo afnemen.

Ik ga er nu namelijk vanuit dat er 20Mbit ADSL abonnement wordt afgenomen. Zou je die 25Mb bij Ziggo afnemen, dan heb je in ieder geval wat meer snelheid, voor niet heel veel meer kosten
Ziggo is niet beschikbaar, staat in de Openingspost.

Bij welke ISP zit je nu? Heb je al eens geprobeerd om het hele verhaal bij de ISP zelf neer te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ExiZTeNcE schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:07:
[...]

Ziggo is niet beschikbaar, staat in de Openingspost.

Bij welke ISP zit je nu? Heb je al eens geprobeerd om het hele verhaal bij de ISP zelf neer te leggen?
Tsja, een andere kabelaanbieder dan?

Ik weet zo niet waar TS woont, maar als KPN overal 100Mbit kan bieden, dan zal dit geen buitengebied zijn.

TS maakt nog het meeste kans bij KPN zelf denk ik, al zijn ze wel duurder Een goedkopere ISP zoals T-Mobile zal waarschijnlijk hier geen moeite in steken; dat kost gewoon teveel. Dan is 4G thuis een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
krakendmodem schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Tsja, een andere kabelaanbieder dan?

Ik weet zo niet waar TS woont, maar als KPN overal 100Mbit kan bieden, dan zal dit geen buitengebied zijn.

TS maakt nog het meeste kans bij KPN zelf denk ik, al zijn ze wel duurder Een goedkopere ISP zoals T-Mobile zal waarschijnlijk hier geen moeite in steken; dat kost gewoon teveel. Dan is 4G thuis een betere optie.
Ik zou ook even kijken naar de korting die je kan krijgen als je je mobiele Thuis abo combineert met een ander abo. Dat kan nog wel een beetje schelen. Zit je alleen vaak wel met een datalimiet.

Of met een van je buren de internetverbinding delen mocht dat een optie zijn?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Turps
Hallo iedereen! Ik liet dit topic een tijdje rusten (Barre73 werd aangewezen als mijn volgende hoop, maar die gaf aan op vakantie te zijn) en keek ongeveer een weekje later weer bij Fourstack naar de maximaal haalbare snelheid. Die was ineens flink omhoog geschoten! (104 koper 209 bonded koper). Ik heb toen gekeken bij verschillende ISP's, en uiteraard gaven die ook ineens aan dat ik een hogere maximaal haalbare snelheid had. Dus, screenshot gemaakt en overgestapt. Ik wilde niet te vroeg juichen, dus dacht ik wacht even met updates hier.

Vandaag was de dag, 0:14 ging het Tele-2 netwerk eraf, internet down, kastje van Oxxio gepakt en erin gedaan.... geen internet. Volgende ochtend, nog steeds geen internet. Boekje verteld iets over een blauwe en rode kabel, ja die heb ik, handig direct van de ISRA naar een DSL aansluiting voor in je modem, lampjes bij de aansluiting in mijn modem branden zelfs wanneer ik hem erin doe. Nou raar, ik bellen bellen "ja nee wij zien hier dat alles werkt maar dat je modem niet aangesloten is, we sturen u morgen een nieuw modem want dat is het enige wat ik mij kan bedenken dat er mis is".

Maar gelukkig hoef je als bezoeker van Tweakers.net niet enkel te wachten op de expertise van de helpdesk medewerker aan de andere kant van de lijn want al snel vond ik wat op oude forum topics iets over "aderparen". Ik hierzo kijken, ja, het lijkt erop dat de Blauw Rode draden wel inderdaad uit het 2e aderpaar komen (1B, 2B). Heel raar dat hier niets over werd genoemd in de installatiemanual, zelfs niet op de site en dat ook de Oxxio helpdesk medewerker niet dacht hier naar te vragen. Afijn, eens kijken wat er gebeurd als ik ze in 1A, 1B stop.

Lo and behold:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9TjOT0UcL_H_hKP7S2Cy8uppoM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4n6JrkV8CAJlY2n7B1RzIpK6.png?f=user_large

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik weet niet precies wat er nou is gebeurd, maar ik ben ontzettend blij dat we in Nederland zo'n ontzettend toffe website met geweldig behulpzame community hebben. Hartstikke bedankt iedereen, ik kan eindelijk weer veilig mijn online colleges volgen zonder bang te zijn dat mijn huisgenoot Netflix aanzet en het internet dichtslibt. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En dat allemaal over het "oude" KPN koper middels VDSL2 ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Turps schreef op woensdag 9 september 2020 @ 00:13:
…want al snel vond ik wat op oude forum topics iets over "aderparen". Ik hierzo kijken, ja, het lijkt erop dat de Blauw Rode draden wel inderdaad uit het 2e aderpaar komen (1B, 2B). Heel raar dat hier niets over werd genoemd in de installatiemanual, zelfs niet op de site en dat ook de Oxxio helpdesk medewerker niet dacht hier naar te vragen. Afijn, eens kijken wat er gebeurd als ik ze in 1A, 1B stop.
Grote kans dat dit eerder dus ook al aan de hand was maar dat je toch stiekem verbinding had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrashopper
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:50
Ik weet niet of jij dit ook kunt checken.
Toen ik nog DSL had van telfort had ik een experiabox v8. In de experiabox kon ik zien wat de snelheid was vanaf het internet tot aan mijn modemrouter. Dat was niet de snelheid die ik kon halen, omdat ik daar niet voor betaalde, maar het device kon wel zien wat de maximale snelheid was die hij kon halen.

Wellicht dat jij het ook kunt zien in je modem/router.

Overigens je isp kan dat ook zien dus als je ze belt en er naar vraagt zouden ze je dat moeten kunnen vertellen. Als die een stuk lager ligt dan 100mbit is er een probleem met je verbinding vanaf je modem/router tot de wijkaansluiting.

edit:
Zag je response te laat. fijn dat het is opgelost.

[ Voor 26% gewijzigd door degrashopper op 09-09-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
sypie schreef op woensdag 9 september 2020 @ 06:33:
[...]

Grote kans dat dit eerder dus ook al aan de hand was maar dat je toch stiekem verbinding had?
Nee. In eerste instantie gaf de netwerkadministratie aan dat hij niet meer kon halen dan 7 Mbit. Dan kan je dus ook niet meer bestellen.En hij heeft ook nooit besteld,tot een paar weken geleden toen er ineens wel ruim 100 Mbit bestelbaar was.

Pagina: 1