Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat zouden jullie doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views

Vraag

• LijpeHarry
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-08-2020
Hallo allemaal,

Eindelijk heb ik genoeg gespaard voor mijn droomcomputer.
Eigenlijk heb ik er vrij weinig verstand van dus ik wil graag van jullie weten wat jullie zouden kiezen met een budget van pak 'm beet €2000,-.
Daarvoor wil ik ook een mooie monitor hebben van 27``

Ik lees her en der dat er nieuwe videokaarten aankomen, wanneer zal dat gebeuren?
Is het waard om daar op te wachten?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 2000,- maar daar wil ik ook graag een mooie monitor bij.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen idee waarom maar ik neig meer naar intel dan AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een SSD van 2tb.

Ga je overklokken?
nee.

Wat verwacht je van ons?
Advies van wat jullie zouden doen met dit budget.

Alle reacties

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:53
Om te beginnen, de 3000-serie van Nvidia zal waarschijnlijk binnen nu en twee maanden aangekondig worden, en waarschijnlijk is er ook wel minstens één model dat ook te koop zal zijn.

Of het het waard is om te wachten weet je nooit van tevoren. Waarschijnlijk is de 3000-serie wat sneller, maar natuurlijk ook duurder. Als je een goede GPU uit de ''oude'' generatie niet erg vind, is dat ook een optie.

Ik heb dit systeem zo even gemaakt. Je TS is niet heel specifiek, maar dit is een goede all-round game PC.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 159,68€ 159,68
1MoederbordenMSI MAG B460 Tomahawk€ 141,46€ 141,46
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 2080 Super XC€ 752,70€ 752,70
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 59,90€ 59,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 58,31€ 58,31
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 99,-€ 99,-
2Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,10€ 208,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.479,25

Persoonlijk zou ik toch voor AMD gaan, maar als je dat pertinent niet wilt, dan is de I5 10400F eigenlijk de enige Intel CPU die het kopen waard is imo.

Een 2080S is gewoon een rete snelle kaart, en zal dat ook nogsteeds zijn als de 3000-seie uitkomt. Of je wilt wachten, dat is jouw keuze.

Gewoon een goede kast gekozen, niks spectaculairs. Maar er is nog ruimte in het budget over voor wat leukers als je dat zou willen.

2TB SSD's zijn tamelijk ongunstig geprijsd... Dan kan je beter 2 x 1TB kopen.

Ook heb je nog een ruime 500€ voor een mooi scherm, of als je nog bepaalde features als Wi-Fi/ Bluetooth wilt, of RGB kan je het ook daarbij leggen :).

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
@3L3ktr1k een 2080 Super in een kast met weinig luchtstroom en maar 2 fans is een slecht idee.

@LijpeHarry wat is je droomcomputer? Kun je een lijstje maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Djarune op 08-08-2020 16:05 ]

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:57
Ik mis een lijstje en wat vind jij een mooi monitor? Op hoeveel fps wil je gamen en op welke resolutie? Wat heb je zelf al gevonden?

Verwijderd

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2020
Deze met duurdere videokaart en de rest in het scherm steken. Klaar.

• LijpeHarry
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-08-2020
@Djarune naja droomcomputer... zoals ik al aangaf heb ik nagenoeg geen verstand van deze zaken.
Ik wil gewoon de komende jaren op hoge instellingen mooie games spelen.
ik hoor anderen altijd over 140fps is wel een must voor shooters dus dat lijkt mij belangrijk.
Ik heb Red dead redemption op mijn verlanglijstje staan maar dan wil ik het wel op de mooiste kwaliteit spelen.
Verder wil ik graag de nieuwste CoD spelen mijn huidige computer heeft het daar nogal zwaar mee.

@3L3ktr1k Intel is absoluut geen must.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:53
Dan zou ik voor AMD gaan, en dan kom je hierop uit:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenMSI B550-A PRO€ 130,99€ 130,99
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 2080 Super XC€ 752,70€ 752,70
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 59,90€ 59,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 58,31€ 58,31
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 99,-€ 99,-
2Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,10€ 208,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.478,10

Qua monitor heb je best veel opties. Persoonlijk zou ik gaan voor een 1440P 120/144Hz monitor. Je hebt de hardware om het ook te kunnen afspelen in veel games, en met 1440P is het allemaal mooi scherp, ook op grotere schermen.

Dit is een mooi scherm: pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart Als je één monitor wilt met 16:9 verhouding. Je kan ook één brede zoasl dit nemen bijvoorbeeld: pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart Of deze bijvoorbeeld als je twee 16:9 schermen wilt: pricewatch: LG UltraGear 27GL63T-B Zwart

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
LijpeHarry schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:29:
Ik heb Red dead redemption op mijn verlanglijstje staan maar dan wil ik het wel op de mooiste kwaliteit spelen.
Kijk dan eerst eens naar wat benchmarks van een goede bron. Bijvoorbeeld deze van Guru3D

Een 3070 past misschien nog in het budget, maar kun je niet kopen voor oktober / november. Wat is je oude computer? Maak ook eens een lijstje van de gewenste pc etc. Lees eens Handleiding Pricewatch

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.