Pc valt ineens uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarinaB1965
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-08-2020
Mijn vraag

Ik heb een probleem met mijn pc, ik zit iets te kijken op YouTube met een game open op de achtergrond en plots valt mijn pc uit. Als ik de pc opnieuw aan probeer te zetten gebeuren er wel dingen in de behuizing, maar de pc werkt niet. De videokaart rgb werkt en de ventilatoren draaien gewoon. Het gaat om een nieuwe zelfgebouwde pc. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Moederbord batterij eruit halen en opnieuw erin doen.
- De videokaart eruit halen en opnieuw erin doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:17
Geef eerst eens de specs van het systeem. Merk en type van cpu, mobo, ram, videokaart, ssd/hdd, behuizing, cpu koeler en niet te vergeten de voeding (is haast het belangrijkste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
temperatuur ?
Misschien de binnenboel eens lekker schoonmaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wanneer een PC zomaar uitvalt zonder foutmelding of BSOD is het 9 van de 10x de voeding of de temperaturen. Dus kijk eerst eens naar de temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-09 07:37
Temperatuur checken gaat lastig bij een systeem dat niet aan wil. @PilatuS

Ik verdenk ook de voeding, maar het kan van alles zijn.
Het kan ook zijn dat je hdmi/displayport/dvi kabel los geschoten is en dat de computer niets mankeert.
Alle kabels gecontroleerd?

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

shadvet schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:43:
Temperatuur checken gaat lastig bij een systeem dat niet aan wil. @PilatuS

Ik verdenk ook de voeding, maar het kan van alles zijn.
Het kan ook zijn dat je hdmi/displayport/dvi kabel los geschoten is en dat de computer niets mankeert.
Alle kabels gecontroleerd?
De PC is in eerste instantie wel aan. Als deze even uit is geweest gaat die misschien wel weer gewoon aan en dan kan je prima de waardes van de sensoren nakijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-09 07:37
Ik lees dat de computer niet werkt wanneer TS de computer aan zet. De rest is speculatie.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Pagina: 1