Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olifant32
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-08-2020
Hoi! Ik hoop dat ik deze vraag hier kan stellen. Het is vast een domme vraag, maar het is de familie switch (lite) dus ik wil geen fouten maken. Ik snap niet zo goed hoe het nou zit met het geheugen. Wat ik begreep, is dat je speldata en save data heb. Ook heb je intern geheugen en, als je dat koopt, een microSD kaart. Ik heb al gegoogeld, maar heb nog geen uitleg gevonden waar het me helemaal duidelijk wordt; hopelijk kan iemand me dus helpen!

1. Als ik het spel in de eshop koop, staan dus zowel de speldata als de save data op het interne geheugen. Klopt dit?
2. Als ik een spel koop op een kaartje, staat de speldata op het kaartje en de save data op mijn interne geheugen. Is dat juist?
3. Als ik een micro sd kaart koop, is dit een toevoeging aan het interne geheugen van mijn switch. Als ik een spelkaart koop staat de speldata op het kaartje, en de save data ofwel op het interne geheugen ofwel op de sd kaart. Dit kan ik zelf kiezen, maar de save data kan niet overgezet worden van intern naar de sd. Klopt dit? En kan ik de speldata wel overzetten?
4. De micro sd kaart wordt dus gebruikt als een verruiming van het interne geheugen. Alles wat op het interne geheugen kan, kan ook op de sd gezet worden. Klopt dat?
5. Ik heb nu 3 spellen gedownload vanuit de eshop, waardoor ik nog maar 5.6 gb geheugen vrij heb. Is het mogelijk om (een van) deze spellen over te zetten naar de SD kaart, en raak ik dan data kwijt?

Misschien denk ik te ingewikkeld, maar het leek me beter even te vragen zodat ik zeker weet dat ik het snap, voordat ik zometeen iets verkeerd doe. Alvast bedankt!
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:29
1. Dit klopt
2. Speldat op het kaartje en soms wordt er iets geinstalleerd op het interne geheugen (ligt aan het spel).
3. De save data staat altijd op het interne geheugen of in de cloud mits het ondersteund word. Game data kan wel op de Sd-card gezet worden.
4. Klopt alles kan er op worden gezet alleen de save data niet.
5. Ja dit is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olifant32
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-08-2020
Ruudox schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:06:
1. Dit klopt
2. Speldat op het kaartje en soms wordt er iets geinstalleerd op het interne geheugen (ligt aan het spel).
3. De save data staat altijd op het interne geheugen of in de cloud mits het ondersteund word. Game data kan wel op de Sd-card gezet worden.
4. Klopt alles kan er op worden gezet alleen de save data niet.
5. Ja dit is mogelijk.
Bedankt voor je antwoord! Heel fijn :)
Nog ter verduidelijking voor mezelf: hetgene wat dus zo veel geheugen kost is de speldata, niet de save data? Dat is waarom een micro sd kaart nuttig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
[b]
Nog ter verduidelijking voor mezelf: hetgene wat dus zo veel geheugen kost is de speldata, niet de save data? Dat is waarom een micro sd kaart nuttig is?
Dit is correct.