Internationaal pakket plaatsnaam vergeten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Hoi,

Ik heb even een vraag. Ik heb een product in Hongkong gekocht, welke mijn kant op komt. Bij het invullen van de adressering per ongeluk bij plaatsnaam mijn huisnummer ingevuld. Meteen contact opgenomen met de webshop, die zouden het aanpassen. Maar zojuist een invoice toegestuurd gekregen waar de plaatsnaam dus verkeerd ingevuld staat en het pakketje is al onderweg.

Nu heb ik wel mijn postcode, straatnaam, huisnummer, en land van bestemming allemaal juist geregistreerd. Zou dit een probleem kunnen opleveren of moet dat goed komen.

Ik heb begrepen dat postcode en huisnummer het belangrijkste is. En dat staat er wel correct op. Iemand die hier meer vanaf weet?

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:43
Als de postcode op het pakket staat en de adres regel ook met nummer dan komt het wel goed.. de pakketjes uit China zijn wel vaker voorzien van adresgegevens in een andere volgorde dan wij gewend zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
In principe zijn postcode en huisnummer genoeg, maar weet niet of dat ook geldt voor internationale pakketten. En wie gaat het afleveren bij je huis, is dat Postnl of een ander bedrijf?
Postnl heeft een aparte afdeling voor onbezorgbare post, geen idee wat de DHL oid heeft.

Of je belt je bezorger alvast op (indien je dat al weet) of je wacht af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Komt vanzelf goed!! Geschreven 'tekst' wordt alleen nog maar gebruikt als manuele controle op het moment dat een electronisch systeem geen geldig patroon kan herkennen in een PC huisnummer combinatie.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Fly-guy schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:12:
In principe zijn postcode en huisnummer genoeg, maar weet niet of dat ook geldt voor internationale pakketten. En wie gaat het afleveren bij je huis, is dat Postnl of een ander bedrijf?
Postnl heeft een aparte afdeling voor onbezorgbare post, geen idee wat de DHL oid heeft.

Of je belt je bezorger alvast op (indien je dat al weet) of je wacht af...
Het zal of DHL of PostNL worden. Met beide al contact opgenomen die geven aan dat postcode en huisnummer leidend zijn. Maar ja dan spreek ik dus met iemand van de klantenservice, en die hebben het niet altijd correct. Maar in deze lijkt het me wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:42
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

Het zal of DHL of PostNL worden. Met beide al contact opgenomen die geven aan dat postcode en huisnummer leidend zijn. Maar ja dan spreek ik dus met iemand van de klantenservice, en die hebben het niet altijd correct. Maar in deze lijkt het me wel.
Denk dat het wel goed komt, maar je kan er verder toch weinig meer aan veranderen, dus zou me er verder niet druk over maken, je ziet 't wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Will_M schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:12:
Komt vanzelf goed!! Geschreven 'tekst' wordt alleen nog maar gebruikt als manuele controle op het moment dat een electronisch systeem geen geldig patroon kan herkennen in een PC huisnummer combinatie.
Top, dat wist ik niet. Maar ja postcode staat er wel bij alhoewel in kleine letters (zou volgens mij niet moeten uitmaken), het huisnummer en land van bestemming ook. Normaliter zou ik me niet zo druk maken over dit soort dingen, maar het was een pakket met best wel een hoge waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Ik denk dat je dat wel aan kunt nemen, het is immers ook niet zo'n exotische vraag, het komt vaker voor.

Mogelijk komt het pakketje wel iets later daardoor, maar ik zou me dan geen zorgen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:20
Heb eerder als bijbaan bij de post gewerkt en sorteerde daar zelf altijd op postcode + huisnummer.
Dus geen stress, gaat helemaal goed komen zolang die 2 erop staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Sorteermachines werken over het algemeen in NL voornamelijk op postcode + huisnr.
Voor een bezorger is dat ook zijn eerste referentie.
Vermoedelijk komt het dus wel goed.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Als er een postcode + huisnummer op staat komt het altijd goed.

Kan hoogsten een paar dagen langer duren. Pakketjes die niet automatisch gelezen kunnen worden, worden van de sorteer machine afgeduwd en daar handmatig nagekeken. Als er een postcode plus nummer op je pakketje staat dan kan het pakketje wel bezorgt worden.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Ga er ook wel vanuit dat het netjes geleverd gaat worden. Inmiddels is het pakket klaar om naar Nederland verstuurd te worden, echter staat het nog te wachten tot het met een vrachtvliegtuig deze kant op komt. Hoe zit het trouwens met kleine letters bij een postcode. Kan zo'n machine het wel uitlezen?

[ Voor 20% gewijzigd door Koning-Admiraal op 10-08-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Bedoel je hier aa ipv AA? Geen enkel probleem! Maak je nu maar geen zorgen. Nog even geduld en je pakket ligt bij jou in de bus!

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Dat ja :). Maar inderdaad, zal vast netjes bezorgt worden. Met een AliExpress pakket zou ik er geen omkijken naar hebben. Maar omdat het pakketje, wat deze kant op komt, honderden euro's waard is, is dat toch wat anders.

Pagina: 1