Hoe krijg ik video over USB an de praat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noostenb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 22:13
Van mijn baas heb ik een Dell Latitude 7280. Bij de USB-C poort staat een mooi "D"-tje getekend. Ik interpreteerde dat als dat de USB-C port Displayport alternate mode aan kan.

In verband met thuiswerken vond ik mijn monitor toch wat klein. Daarom heb ik, na wat zoek- en vergelijkwerk, een Philips 346p1crh monitor gekoht. Idee was om een groot scherm te hebben en maar één kabel naar de laptop te hebben lopen: Zowel voeding als beeld zou over de USB-C aansluiting kunnen. Dat er een USB hub in de monitor zit was meegenomen maar niet strikt noodzakelijk.

In eerste instantie hoopte ik dat de juiste kabels bij de monitor geleverd zouden worden (domme jongen...). Helaas, de USB-C kabel had een USB-A stekker aan de andere kant. Volgende poging was om een USB-C kabel die werd geleverd bij een LG Nexus 5X te gebruiken. Dat ging dus ook niet werken. Dus maar weer in de portemonnee geklommen. Ik las dat Thunderbolt 3 kabels alles kunnen wat USB-C kabels kunnen en wilde de laptop voeden dus ben ik op de Belkin f2cd085bt2m kabel uitgekomen.Thunderbolt en 100W voedingscapaciteit.

En toen... kreeg ik wel de voeding en de USB koppeling aan de praat, maar niet de video. Ik heb de Intel HD graphics 520 drivers bijgewerkt naar de versie van april 2020 maar dat helpt niet. Als ik in de Windows 10 instellingen kijk zie ik twee schermen: het laptopscherm en een tweede scherm dat PHL346 heet. Bij de properties zie ik vervolgens "Display 2 isn't active", alhoewel ik op de monitor expliciet de USB-C poort selecteer als input.

In de device manager zie ik de melding "Device DISPLAY\PHL093F\4&1c1ea12d&0&UID198171 was not migrated due to partial or ambiguous match. Daarom heb ik handmatig de monitor "drivers" van Philips geïnstalleerd. Ik zie nu wel in de device manager dat de "plug and play monitor" is veranderd naar Philips 346P1C maar hij doet het nog steeds niet.

Voorlopig gebruik ik dus maar ook een HDMI kabel maar daarvoor heb ik niet dit scherm gekocht.

Enig idee waar ik kan zoeken?

Nog even alle spullen bij elkaar:
#CategoryProduct
1KabelsBelkin F2CD085BT2M-BLK
1MonitorenPhilips Brilliance 346P1CRH/00 Zwart
1LaptopsDell Latitude 7280 Ultrabook

[ Voor 16% gewijzigd door noostenb op 08-08-2020 09:13 . Reden: Verdere troubleshooting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:42

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Heb je deze al eens doorgenomen. https://www.dell.com/supp...bolt-3-controller?lang=nl.
Als jou notebook de optionele thunderbolt functionaliteit heeft, dan moet het ook in de bios te zien zijn. Heb je daar al eens gekeken.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noostenb
Ik heb die pagina doorgenomen en mijn laptop staat er in als "mogelijk wel, mogelijk niet". Helaas mag ik van de baas niet in de setup. Wel weet ik dat mijn vorige laptop de mogelijkheid had om scermen aan te sluiten ia een Dell USB-C documng station. Geen idee of dat ook zo is met deze laptop. Aanstaande rijdag kom ik weer op kantoor. Dan zal ik eens vragen.

Wat niet wegneemt: ik ga er niet vanuit dat de poort een Thunderbolt 3 poort is. Ik ga er vanuit dat het een USB-C poort met DisplayPort alternate mode is. Ik gebruik alleen een Thunderbolt kabel omdat die alles van USB-C aan zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

noostenb schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:53:

Ik ga er vanuit dat het een USB-C poort met DisplayPort alternate mode is.
Hier een Latitude 5480, met dezelfde aansluitingen, HDMI en USB-C. Goedkoop verloopsnoertje USB-C naar DP van allekabels.com eraan en klaar: stuurt vlekkeloos een Philips 328E1 op 4K aan.

Een andere setup met twee 1920x1200 schermen werkt ook prima, dan samen met een HDMI naar DVI-D verloop.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noostenb
Dat zou een optie zijn, maar dan kan ik net zo goed de HDMI kabel blijven gebruiken, aangezien ik dan ergens anders nog een voedingskabel vandaan moet halen. En ik heb het scherm juist gekocht zodat ik beiden over 1 kabel kon doen.

[ Voor 0% gewijzigd door noostenb op 08-08-2020 11:58 . Reden: typos ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:40
Default staat deze monitor in HBR3 mode, intel hd graphics support alleen HBR2, dus je moet in de settings de USB speed van usb3.0 naar 2.0 switchen, mogelijk dat het dan wel werkt.

Andere optie is nog een andere kabel proberen het kan zijn dat je nu een active thunderbolt kabel hebt en die babbelt alleen thunderbolt ipv ook usb-c. Zeker om dat 2 Meter al aan de lange kant is voor usb-C normaal wil je dat maximaal op 1.5 Meter houden als je geen issues wilt met high bandwith verkeer zoals dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noostenb
HBR kende ik nog niet. Dank voor de tip. Wel had ik al eerder de USB speed naar 2.0 gezet en dat helpt helaas niet.

Ik heb een nieuwe kabel besteld. eens kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noostenb
En we hebben de schuldige: de kabel!

Ik heb een nieuwe kabel gekocht: de Club2D 0.8 meter USB 3.1 type-C to type-C kabel. Daarmee was alles opgelost.

Nu eens kijken of ik de andere kabel terug mag sturen...
Pagina: 1