Denon DRA-385RD geeft heel zacht geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisgek
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-03 15:18
Mijn versterker geeft nog maar heel weinig geluid.

Wat is er gebeurd?
ik heb nieuwe dali speakers aangeschaft en aangesloten op mijn versterker. vervolgens ben ik verhuist en zijn ze nogmaals aangesloten, in het begin werkte het nog naar behoren maar naar nu twee dagen later helaas niet meer.

weet iemand waar dit aan kan liggen?
is er nog een mogelijkheid om onderdelen in de versterker te vervangen?

ik zie uit naar jullie reactie!

Floris

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:38
Kun je aangeven wat je afspeelt. Cd’s / platen oid.
Kun je ook controleren of de speakers nog netjes aangesloten zitten? Geen draadjes die loshangen of kortsluiting maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisgek
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-03 15:18
Platen en een RCA naar aux. Ik heb de kabels 3 keer opnieuw aangesloten. Kan het door kortsluiting ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Als je platen draait moet je de platenspeler op de phono aansluiting aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:33
Ook aan de kant van de speaker gecheckt? Gezien receivers tegenwoordig halve computers zijn; probeer eens de stroom er even af te halen. Kan ook helpen als hij in de beveiliging is geschoten door een kortgesloten kabel...wat je ondertussen als het goed is hebt verholpen. Als je een multimeter hebt is meten weten.

Vertel eens iets meer over de versterker, oud/nieuw, merk, model. Nieuw: garantie, oud: zekering controleren of losgebroken soldeerpunten door transport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 19:07
Misschien per ongeluk Tape ingedrukt ?

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:31

FeaR

In GoT we trust

@florisgek de template die naar voren komt bij het openen van een topic is er niet voor niets. In de huidige vorm is het topic wel erg karig aangezien er haast geen informatie wordt gegeven. Dit deel uit de template is er niet voor niets:
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Over welke platenspeler hebben we het? Op welke ingangen heb je die aangesloten? Eventueel zelfs over welke speakers. Niet dat die laatste het probleem zullen zijn maar lever liever te veel informatie dan te weinig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:29
Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 01:40:
Als je platen draait moet je de platenspeler op de phono aansluiting aansluiten.
Dit is het dus, er moet nog een tweede voorversterker tussen. Een platenspeler rechtstreeks aansluiten op de aux klinkt gewoon te zacht.

Er zijn 2 mogelijkheden

1. Aansluiten op de phono aansluiting van je versterker
2. Indien de versterker niet zo’n aansluiting heeft moet er een aparte phono voorversterker tussen.
Bijvoorbeeld met de NAD PP 2e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:33
Rare conclusie met de info die we hebben. Het verschil is verhuizen en nieuwe speakers. Verder heeft het na verhuizen 2 dagen wel gewerkt. Lijkt me dan niet dat het niet gebruiken van een phono ingang het probleem is. Dan had het eerder ook niet gewerkt.

Eerst maar eens meer info van de TS afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-06 16:18
De Denon is van '95 tot '99 geproduceerd.
Als je hem wilt houden is die wel toe aan een revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 20:32
florisgek schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:33:
Mijn versterker geeft nog maar heel weinig geluid.

Wat is er gebeurd?
ik heb nieuwe dali speakers aangeschaft en aangesloten op mijn versterker. vervolgens ben ik verhuist en zijn ze nogmaals aangesloten, in het begin werkte het nog naar behoren maar naar nu twee dagen later helaas niet meer.

weet iemand waar dit aan kan liggen?
is er nog een mogelijkheid om onderdelen in de versterker te vervangen?

ik zie uit naar jullie reactie!

Floris
Welke platenspeler gebruik je? Klinkt als een probleem die ik vroeger regelmatig had met een platendraaier.
Bij mij viel de klank ook weg maar begon eerder op 1 luidspreker. Later waren het de 2 luidsprekers die ook zeer stil speelden. Probleem kwam van de naald platenspeler. Ik weet niet welke je hebt maar de mijne kon je gewoon losschroeven (concorde naald) https://www.bax-shop.be/n...ortofon-concorde-club-mk2
De contactpunten waren vervuild door stof of dergelijke. Dit opkuisen en terugvastzetten loste dit probleem op. Zeker eens bekijken!
Mvg Wes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 19:07
Zou wel fijn zijn al TS nog eens iets van zich laat horen, mensen nemen de moeite om te reageren en mee te denken aan een oplossing.

TOP d:)b

Collectie

Pagina: 1