Net terug van een weekje camping waar we iets mindere WiFi hadden. Op zich geen ramp, maar als je dan terugkomt en alles ziet dat je gemist hebt, ga ik toch zoeken naar een oplossing. Zeker als ik een beetje Corona updated wil blijven en Vodafone 4G het dal niet eens haalt. Ik merkte als ik met m’n laptop op een punt met zicht op het access point van de camping ging staan, ik het signaal wel door kon zetten naar ons huisje toe. Kent iemand oplossing die ik tijdelijk neer zou kunnen zetten om het signaal zo door te zetten? Iets van Ubiquiti of zo? Hierbij rekening houdend met de verschillende situaties. Waar we nu zaten was een WPA key genoeg, maar kan me voorstellen dat andere accomodaties gebruik maken van een aanmeldscherm of zo.
4G routertje zou ook nog kunnen, helft van de tijd hebben we getetterd op de vrouw d’r werktelefoon, echter heeft het ding een max van 2gb. Merkte aanzienlijk verschil tussen Vodafone en KPN, voor mij dus geen Vodafone meer. Maar het liefst zonder onnodige kosten voor data, dus puur liftend op free wifi van de accommodatie.
4G routertje zou ook nog kunnen, helft van de tijd hebben we getetterd op de vrouw d’r werktelefoon, echter heeft het ding een max van 2gb. Merkte aanzienlijk verschil tussen Vodafone en KPN, voor mij dus geen Vodafone meer. Maar het liefst zonder onnodige kosten voor data, dus puur liftend op free wifi van de accommodatie.