WiFi extenden vakantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 15:41
Net terug van een weekje camping waar we iets mindere WiFi hadden. Op zich geen ramp, maar als je dan terugkomt en alles ziet dat je gemist hebt, ga ik toch zoeken naar een oplossing. Zeker als ik een beetje Corona updated wil blijven en Vodafone 4G het dal niet eens haalt. Ik merkte als ik met m’n laptop op een punt met zicht op het access point van de camping ging staan, ik het signaal wel door kon zetten naar ons huisje toe. Kent iemand oplossing die ik tijdelijk neer zou kunnen zetten om het signaal zo door te zetten? Iets van Ubiquiti of zo? Hierbij rekening houdend met de verschillende situaties. Waar we nu zaten was een WPA key genoeg, maar kan me voorstellen dat andere accomodaties gebruik maken van een aanmeldscherm of zo.

4G routertje zou ook nog kunnen, helft van de tijd hebben we getetterd op de vrouw d’r werktelefoon, echter heeft het ding een max van 2gb. Merkte aanzienlijk verschil tussen Vodafone en KPN, voor mij dus geen Vodafone meer. Maar het liefst zonder onnodige kosten voor data, dus puur liftend op free wifi van de accommodatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Er zijn tientallen van deze topics voorbij gekomen ( vooral rond vakantie tijden ;) )
met even zoveel oplossingen.

Kijk even in de GoT search en je zal zien dat het hit en miss is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
FreshMaker schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:01:
Er zijn tientallen van deze topics voorbij gekomen ( vooral rond vakantie tijden ;) )
met even zoveel oplossingen.

Kijk even in de GoT search en je zal zien dat het hit en miss is
Hit en miss? Maw: beter je eigen internet meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Eerlijk gezegd waarom ga je op vakantie met de noodzaak voor "internet" 2 gig moet voldoende zijn voor vakantie behoeften .. (wat is er in de buurt, wat gebeurt er met het weer .. waar kan ik boodschappen doen?)

Met je gezicht in het scherm zitten kan overal :) ook thuis .. ik neem kaart spelletjes mee wat tekenboeken en wat tijdschriften.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:40
vespino schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:22:
[...]

Hit en miss? Maw: beter je eigen internet meenemen?
Waarschijnlijk wel, ja. Je kan met externe antennes gaan kloten, die je dan waarschijnlijk hoog in de lucht wilt steken, maar dan ben je meer kwijt dan een wat duurdere bundel nemen voor de duur van je vakantie.
vso schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:11:
Eerlijk gezegd waarom ga je op vakantie met de noodzaak voor "internet" 2 gig moet voldoende zijn voor vakantie behoeften .. (wat is er in de buurt, wat gebeurt er met het weer .. waar kan ik boodschappen doen?)

Met je gezicht in het scherm zitten kan overal :) ook thuis .. ik neem kaart spelletjes mee wat tekenboeken en wat tijdschriften.
Dat is aan iedereen om zelf te bepalen, toch? Dat jij (veel) internet op vakantie niet nodig vindt, mag jij weten, andere mensen hebben andere behoeftes.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Thanks, ik zal wel eens gaan zoeken. Ik heb in de auto een simkaartje van l-mobile, die zou ik altijd nog kunnen upgraden met 10-15gb en in een oud toestel kunnen stoppen en om vervolgens daarvan een hotspot te maken. Een oplossing die waarschijnlijk overal werkt zonder eerst een hele setup te moeten uitvoeren. Kosten 25-30€ wat wellicht goedkoper is dan WiFi op sommige campings en op afroep beschikbaar mocht de verbinding te plaatse niet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44
Zoek op travel router. Voor een paar tientjes doen die (meestal) exact wat je wilt. Evt met ingebouwde accu of powerbank om hem strategisch te plaatsen.

Voor deze specifieke use case is de kwaliteit van de antenne wel een aandachtspunt. Om te beginnen worden ze met externe antenne(s) verkocht.

[ Voor 32% gewijzigd door Rukapul op 08-08-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:07
Zo goedkoop mogelijk kom je idd op zoiets als een tplink travel router uit. Verwacht echter geen wonderen, de ingebouwde antenne is niet briljant en er zit single radio op.

De meest fool proof is een ez hotspot extender. Neerzetten, externe antenne en gaan. Wel 180 euro
https://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8458308

Wat ik vaak gebruikte was een ubiquiti nanostatopn loco m2. Kostte 4 tientjes, richtantenne, waterdicht en werd gevoed door utp kabel. Ding kon overal op inloggen, zelfs ziggo hotspots met stabiele verbinding. M2 Is wel 2.4 only maar dat kwam je meestal ook alleen tegen. Utp kabel rolde je uit en prikte je vervolgens in een lokaal routertje (die hebben de meeste mensen wel liggen) of de airgateway die je op het poe blok klikte.
https://outsideourbubble....connection-for-under-100/

[ Voor 21% gewijzigd door laurens0619 op 08-08-2020 12:00 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
laurens0619 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:54:
Zo goedkoop mogelijk kom je idd op zoiets als een tplink travel router uit. Verwacht echter geen wonderen, de ingebouwde antenne is niet briljant en er zit single radio op.

De meest fool proof is een ez hotspot extender. Neerzetten, externe antenne en gaan. Wel 180 euro
https://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8458308

Wat ik vaak gebruikte was een ubiquiti nanostatopn loco m2. Kostte 4 tientjes, richtantenne, waterdicht en werd gevoed door utp kabel. Ding kon overal op inloggen, zelfs ziggo hotspots met stabiele verbinding. M2 Is wel 2.4 only maar dat kwam je meestal ook alleen tegen. Utp kabel rolde je uit en prikte je vervolgens in een lokaal routertje (die hebben de meeste mensen wel liggen) of de airgateway die je op het poe blok klikte.
https://outsideourbubble....connection-for-under-100/
Goeie tip, duik ik eens in!
Pagina: 1