Vocht onder inductieplaat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-04 23:30
[ afbeelding ]
Beste iedereen,

Ik heb sinds vorige week een inductieplaat, bijpassende pannen met het inductielogo gekocht van de ikea etc.

Na 1 gebruik bij het simpel bakken van een eitje eindigde het met deze vlekken? Ze zitten er niet op en kunnen dus niet eraf geschrobt / gepoetst worden.

Het lijkt net alsof het eronder zit, nu vraag ik me af?
- Waardoor komt het
- Kan ik ervan af komen?
- Zoja, hoe?
- Wat doe ik fout?

Hoop op advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rw9222
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik had ook gelijkwaardige vlekken na het eerste keer gebruiken van een nieuwe inductie plaat. Kreeg het nergens mee schoon tot dat ik dit gebruikt had: https://www.deonlinedrogi...ief-reiniger-p-18448.html. Misschien dat jou het ook helpt? Heb het daarna niet weer gehad, misschien is het een reactie van inductie pannen bij het eerste gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelvk123
Rw9222 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:36:
Ik had ook gelijkwaardige vlekken na het eerste keer gebruiken van een nieuwe inductie plaat. Kreeg het nergens mee schoon tot dat ik dit gebruikt had: https://www.deonlinedrogi...ief-reiniger-p-18448.html. Misschien dat jou het ook helpt? Heb het daarna niet weer gehad, misschien is het een reactie van inductie pannen bij het eerste gebruik?
Ik ga het gelijk morgen halen!

Vraag me af hoe het komt dat het onder de plaat zit en hoe dan een schoonmaak product ook onder de plaat het weg zou kunnen halen.

Bedankt voor je tip, ik ga kijken of het werkt en zal het laten weten.

Misschien dat andere mensen er ook bekend mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:55

Killjoy

Klingon lawn products

Zit er gewoon op. Had het ook vaak met de vorige plaat (IKEA). De huidige van Samsung heeft er veel minder last van.

Inductieplaat reiniger helpt inderdaad. De vlekken negeren , werkt nog veel beter 8)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:41

OMD

Wij gebruiken mr muscle. Dat van HG laat een vreemde waas achter op onze plaat en krijg het er maar moeilijk af. Met MR muscle is onze plaat elke dag weer als een nieuwe :)

Te koop bij de supermarkt. Voor een paar euro zou ik dit ook even proberen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik had hetzelfde met mijn nieuwe ETNA kookplaat, wilde hem al terug sturen voor garantie. Ik had de HG al gekocht maar dat hielp niet. Mevrouw van ETNA vroeg me eerst cerafix (mr muscle) te gebruiken, aks dat het niet oploste zou ze een monteur langsturen.

https://www.mrmuscleclean...lehouse/mr-muscle-cerafix

Echt wonderspul, eens met OMD, maakt je plaat als nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@roelvk123 Zit het er nu op of onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P107
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
Volgens mij is dat viezigheid wat op de onderkant van je pan zit. Dat bakt op de plaat aan. Zorg ervoor dat je ook de onderkant van je pannen schoonmaakt/schuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
Lijkt er echt onder te zitten, poetsen op zelfs voelen met nagels voelen we geen structuur of iets dus de vlek lijkt echt eronder (zelfde als je een glasplaatje op je telefoon legt en er zit nog lucht onder)

Zal de MR muscle ook proberen !

[ Voor 4% gewijzigd door roelvk123 op 08-08-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

roelvk123 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:22:
[...]

Lijkt er echt onder te zitten, poetsen op zelfs voelen met nagels voelen we geen structuur of iets dus de vlek lijkt echt eronder (zelfde als je een glasplaatje op je telefoon legt en er zit nog lucht onder)

Zal de MR muscle ook proberen !
Wat heeft schoonmaken dan voor zin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelvk123
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:25:
[...]

Misschien reinigt het onder de plaat? aangezien deze vocht vlekken ook onder de plaat zijn gekomen? Probeer elke oplossing aangezien we pas een week de inductie hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:47
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:25:
[...]

Omdat meestal, zelfs als het lijkt dat de vlek eronder zit, de vlek er toch bovenop zit :+

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
roelvk123 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:27:
[...]

Misschien reinigt het onder de plaat? aangezien deze vocht vlekken ook onder de plaat zijn gekomen? Probeer elke oplossing aangezien we pas een week de inductie hebben.
Als jij alleen maar de bovenkant schoonmaakt, dan wordt de onderkant natuurlijk nooit schoon. Zou wel handig zijn met ramen zemen, dan zou je altijd maar 1 kant hoeven doen :+

Er is een kans dat het toch aan de bovenkant zit, dus je kan het sowieso proberen. Maar als dat niet werkt en/of je weet 100% zeker dat het aan de onderkant zit, dan zal je toch echt bij de onderkant moeten kunnen om het schoon te krijgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
Hahn schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

Als jij alleen maar de bovenkant schoonmaakt, dan wordt de onderkant natuurlijk nooit schoon. Zou wel handig zijn met ramen zemen, dan zou je altijd maar 1 kant hoeven doen :+

Er is een kans dat het toch aan de bovenkant zit, dus je kan het sowieso proberen. Maar als dat niet werkt en/of je weet 100% zeker dat het aan de onderkant zit, dan zal je toch echt bij de onderkant moeten kunnen om het schoon te krijgen.
Keek al eronder maar zaten allemaal schroeven en kreeg hem dus nieuw bij de oplevering van het appartement dus wil er niet mee stuntelen want 0,0 begrip ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik gebruik zelf Vitroclen en heel tevreden van.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
Zou dit ook werken voor vlekken die onder de plaat zijn ingetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:40
Niks reinigt onder de plaat lijkt me..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:33
Als het echt onder de plaat zit lijkt het me een fabricagefout en zou ik terug gaan naar de leverancier. Verontreiniging kan echt niet door glas heen...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Mocht je de vlek weer weg hebben:
Ter bescherming kan ik je deze aanraden. Hebben we veel plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
guido66 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:08:
Als het echt onder de plaat zit lijkt het me een fabricagefout en zou ik terug gaan naar de leverancier. Verontreiniging kan echt niet door glas heen...
Ja, heb al voor andere problemen contact gezocht via de verhuurder dus wil dat vragen wanneer ze op locatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heb hetzelfde bij onze plaat.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
En? Laten zitten? Opgelost? Hoe is het gekomen?
Zoveel vragen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
@Sport_Life @roelvk123 wat is het merk van jullie kookplaat? Als dat hetzelfde is weet je waar je het zoeken moet.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:07
Hier ook soms die vlekken op keramische kookplaat. Poetsen met https://www.drogist.nl/mr...kplaat-reiniger-200ml.htm en ze zijn weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

guido66 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 07:04:
@Sport_Life @roelvk123 wat is het merk van jullie kookplaat? Als dat hetzelfde is weet je waar je het zoeken moet.
Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
roelvk123 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 01:52:
[...]

En? Laten zitten? Opgelost? Hoe is het gekomen?
Zoveel vragen haha
En dezelfde vragen aan jou.
Je ging gisteren toch de voorgestelde middelen halen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
toolkist schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 08:43:
[...]

En dezelfde vragen aan jou.
Je ging gisteren toch de voorgestelde middelen halen? :9
Heb intussentijd een lijstje erbij: HG, Mr muscle en vitro clen. Ga ik binnenkort even halen en uittesten.
Exquisit? Aan de onderkant zit daar een sticker van.

UPDATE:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bHm4HWd/Whats-App-Image-2020-08-09-at-10-16-36.jpg

vriendin andere pit gebruikt, met andere pan (nieuwe pannen met inductielogo ofcourse) en andere soort vlekken.... iemand? _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door roelvk123 op 09-08-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:38
roelvk123 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:25:
[...]

Heb intussentijd een lijstje erbij: HG, Mr muscle en vitro clen. Ga ik binnenkort even halen en uittesten.
Als je wijs bent ga je dat nu halen en uittesten. Dit soort dingen langer laten aankoeken maakt het niet makkelijker, zeker niet als je de plaat nog gebruikt en deze dus nog warm wordt.

Heb ook regelmatig dit soort plekken op mijn kookplaat gehad na overkoken, morsen of een vuile/vettige panbodem... Zeer waarschijnlijk zit dit toch echt gewoon aan de bovenkant van het glas, ook al ziet het daar niet naar uit en ook al voel je het niet (ik had exact dezelfde ervaring met mijn vlekken :P). Bleek toch iedere keer gewoon aan de bovenkant te zitten en ik kreeg het weer weg met de genoemde HG reiniger. :)
Heb intussentijd een lijstje erbij: HG, Mr muscle en vitro clen. Ga ik binnenkort
UPDATE:
[Afbeelding]

vriendin andere pit gebruikt, met andere pan (nieuwe pannen met inductielogo ofcourse) en andere soort vlekken.... iemand? _/-\o_
Bodem van de pan wel goed schoongemaakt voor gebruik?

Deze komen soms licht vettig uit de verpakking...

[ Voor 22% gewijzigd door Xander op 09-08-2020 10:33 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

[...]

Exquisit? Aan de onderkant zit daar een sticker van.
Nee, deze https://www.siemens-home....ctiekookplaten/EX977LXV5E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

[...]
Zolang dat binnenkort naar de toekomst blijft verschuiven ga je nog wel even bezig zijn met dergelijke foto's.

Dat het lijkt alsof het 'onder' de plaat zit komt door de weerspiegeling van de onderzijde van de vlekken. Ook het schoonmaken van de pannen is al genoemd hier.

Persoonlijk onderschrijf ik de aanschaf van Mr Muscle, krijgt op onze Ikea inductieplaat alle vlekken weg.
Let wel, het is geen spuit, veeg, weg - je moet de gebruiksaanwijzing volgen en flink poetsen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
Ikzelf heb Exquisit, en waar ik dus NU achterkom na type nummer dat het gewoon een Keramische Kookplaat is! Dit word even een flinke melding maken bij de verhuurder aangezien de keuken zou worden opgeleverd met een INDUCTIE.
DeBolle schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:35:
[...]

Zolang dat binnenkort naar de toekomst blijft verschuiven ga je nog wel even bezig zijn met dergelijke foto's.

Dat het lijkt alsof het 'onder' de plaat zit komt door de weerspiegeling van de onderzijde van de vlekken. Ook het schoonmaken van de pannen is al genoemd hier.

Persoonlijk onderschrijf ik de aanschaf van Mr Muscle, krijgt op onze Ikea inductieplaat alle vlekken weg.
Let wel, het is geen spuit, veeg, weg - je moet de gebruiksaanwijzing volgen en flink poetsen.
Xander schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:31:
[...]

Als je wijs bent ga je dat nu halen en uittesten. Dit soort dingen langer laten aankoeken maakt het niet makkelijker, zeker niet als je de plaat nog gebruikt en deze dus nog warm wordt.

Heb ook regelmatig dit soort plekken op mijn kookplaat gehad na overkoken, morsen of een vuile/vettige panbodem... Zeer waarschijnlijk zit dit toch echt gewoon aan de bovenkant van het glas, ook al ziet het daar niet naar uit en ook al voel je het niet (ik had exact dezelfde ervaring met mijn vlekken :P). Bleek toch iedere keer gewoon aan de bovenkant te zitten en ik kreeg het weer weg met de genoemde HG reiniger. :)

[...]

Bodem van de pan wel goed schoongemaakt voor gebruik?

Deze komen soms licht vettig uit de verpakking...
toon volledige bericht
Ik ga toch maar dan op pad vandaag om het te halen. HG & Mr muscle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

roelvk123 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:43:
[...]

Ikzelf heb Exquisit, en waar ik dus NU achterkom na type nummer dat het gewoon een Keramische Kookplaat is! Dit word even een flinke melding maken bij de verhuurder aangezien de keuken zou worden opgeleverd met een INDUCTIE.
Ik wilde net vragen of je wel zeker wist dat het een keramische kookplaat is, maar dat leek me zo'n domme vergissing dat ik dat maar niet deed. Dus toch. :+

Keramisch wordt veel heter dan inductie. Een keramische kookplaat werkt door gewoon het glas gloeiend heet te laten worden en die hitte trekt dan in de pan, maar bakt alles op het glas dus ook flink aan. Terwijl een inductiekookplaat van zichzelf helemaal niet heet wordt - de hitte wordt in de inductiepan opgewekt. Een inductieplaat krijgt dus alleen de hitte van de hete pan die erop staat, en dat is veel minder. Koekt dus ook veel minder hard aan.

Heb je niks laten overkoken? Gewoon water met een beetje eiwit (gebarsten eitje, pasta, aardappelen, rijst) geeft op een keramische kookplaat echt een enorme troep, en dat koekt meteen aan. Inderdaad regelmatig schoonmaken want als je dit laat zitten bakt het er in - al hoeft het niet per se na elke kookbeurt (en ik kan me voorstellen dat je er wat minder perfectionistisch mee bent als het gehuurd is in plaats van zelf aangeschaft). Anders zal je pan gewoon vies geweest zijn, of de glasplaat zelf. Die vlekken komen er niet vanzelf in.

Mijn persoonlijke mening is trouwens dat inductie tien keer fijner kookt dan keramisch - behalve de troep is het ook efficiënter en reageert het sneller. Enige nadeel is dat niet alle pannen werken maar je hebt dus al inductiepannen. Dus dan is klagen bij de verhuurder misschien wel nuttig.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 09-08-2020 11:08 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
Staalfix werkt overigens ook heel erg goed om je inductie kookplaat mee schoon te maken. De bovenzijde dan.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:07
Als je de kookzone aanzet, word deze dan rood en warm/heet (zonder pan)? Dan is het keramisch, een inductie plaat zal niet eens aan gaan zonder pan en geeft een error.

Ik heb 20 jaar een keramische kookplaat gehad, en deze vlekken e.d. zitten niet onder de plaat maar er op. Wat al eerder gezegd is, een keramische plaat word heel heet, overkoken en spetteren van het koken/bakken, brand het vast aan de plaat. Is redelijk eenvoudig te reinigen met de eerder genoemde reinigers, én haal een speciaal schrapertje https://www.handyman.nl/p...che-kookplaat/1100000017/
Daarmee schraap je het vuil al los.
Soms zitten er vlekken op de plaat die zelfs te hardnekkig zijn voor schraper en reinigings-middelen, ik nam de plaat dan onder handen met een een roterende polijstmachine, wollen polijstpad en polijstmiddel ;) Plaat weer helemaal schoon.

Ik heb nu inductie, scheelt een hoop met intensief schoonmaken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
Stimpy68 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:29:
Als je de kookzone aanzet, word deze dan rood en warm/heet (zonder pan)? Dan is het keramisch, een inductie plaat zal niet eens aan gaan zonder pan en geeft een error.

Ik heb 20 jaar een keramische kookplaat gehad, en deze vlekken e.d. zitten niet onder de plaat maar er op. Wat al eerder gezegd is, een keramische plaat word heel heet, overkoken en spetteren van het koken/bakken, brand het vast aan de plaat. Is redelijk eenvoudig te reinigen met de eerder genoemde reinigers, én haal een speciaal schrapertje https://www.handyman.nl/p...che-kookplaat/1100000017/
Daarmee schraap je het vuil al los.
Soms zitten er vlekken op de plaat die zelfs te hardnekkig zijn voor schraper en reinigings-middelen, ik nam de plaat dan onder handen met een een roterende polijstmachine, wollen polijstpad en polijstmiddel ;) Plaat weer helemaal schoon.

Ik heb nu inductie, scheelt een hoop met intensief schoonmaken _/-\o_
Zal eens kijken voor een schrapertje, heb net 2 producten gekocht HG reiniger en Mr muscle en ga deze even uitproberen volgens instructie.
bwerg schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:05:
[...]

Ik wilde net vragen of je wel zeker wist dat het een keramische kookplaat is, maar dat leek me zo'n domme vergissing dat ik dat maar niet deed. Dus toch. :+

Keramisch wordt veel heter dan inductie. Een keramische kookplaat werkt door gewoon het glas gloeiend heet te laten worden en die hitte trekt dan in de pan, maar bakt alles op het glas dus ook flink aan. Terwijl een inductiekookplaat van zichzelf helemaal niet heet wordt - de hitte wordt in de inductiepan opgewekt. Een inductieplaat krijgt dus alleen de hitte van de hete pan die erop staat, en dat is veel minder. Koekt dus ook veel minder hard aan.

Heb je niks laten overkoken? Gewoon water met een beetje eiwit (gebarsten eitje, pasta, aardappelen, rijst) geeft op een keramische kookplaat echt een enorme troep, en dat koekt meteen aan. Inderdaad regelmatig schoonmaken want als je dit laat zitten bakt het er in - al hoeft het niet per se na elke kookbeurt (en ik kan me voorstellen dat je er wat minder perfectionistisch mee bent als het gehuurd is in plaats van zelf aangeschaft). Anders zal je pan gewoon vies geweest zijn, of de glasplaat zelf. Die vlekken komen er niet vanzelf in.

Mijn persoonlijke mening is trouwens dat inductie tien keer fijner kookt dan keramisch - behalve de troep is het ook efficiënter en reageert het sneller. Enige nadeel is dat niet alle pannen werken maar je hebt dus al inductiepannen. Dus dan is klagen bij de verhuurder misschien wel nuttig.
toon volledige bericht
Heb netjes geformuleerd dat bij de bezichtiging en oplevering ons is voorgeschoteld dat het ging om inductie en dat keramisch uiteindelijk is geplaatst. Ik verwacht niet dat we in 1 keer een inductieplaat krijgen maar dat zou toch wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:38
@roelvk123 betreft dit trouwens nieuwbouw? Is het gerenoveerd? Of gewoon overdracht van een bestaande huurwoning?

Als de plaat er al langer ligt en eerder door een vorige huurder gebruikt is, dan kun je denk ik wel uitsluiten dat dit aan de plaat ligt. Ergo: je doet iets fout. :P

Als het een nieuwbouwproject is, dan hebben je buren waarschijnlijk ook deze plaat? Misschien kun je eens rondvragen of zij ook deze problemen ervaren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
Xander schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:34:
@roelvk123 betreft dit trouwens nieuwbouw? Is het gerenoveerd? Of gewoon overdracht van een bestaande huurwoning?

Als de plaat er al langer ligt en eerder door een vorige huurder gebruikt is, dan kun je denk ik wel uitsluiten dat dit aan de plaat ligt. Ergo: je doet iets fout. :P

Als het een nieuwbouwproject is, dan hebben je buren waarschijnlijk ook deze plaat? Misschien kun je eens rondvragen of zij ook deze problemen ervaren.
Gerenoveerd, nieuw laminaat, muren opnieuw gedaan extra deurgat gedicht en volledig nieuwe keuken.
Waarover werd gezegd dat het inductie zou bevatten...

--

De mr muscle heeft heel veel weten weg te halen qua vlekken die we hadden _/-\o_ maar alsnog heb ik een melding gemaakt bij het gebouwbeheer over de installatie van de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19
Ik heb enkele jaren gekookt op keramisch en dat is, na enig wennen, best te doen. Nare is vooral dat als je de pit uitzet, het nog een tijd doorgaat met koken, maar met wat anticiperen wen je daar aan.

Maar daarna zo'n 7 jaar op inductie gekookt - en dat is ZO veel fijner! Water (pasta koken) wordt zoveel sneller heet. Pit lager zetten geeft direct resultaat. Reageert precies zoals je zou verwachten.

Als inductie zwart-op-wit is toegezegd en keramisch geleverd, zou ik zelf behoorlijk moeilijk doen om ze daar aan te houden. Wat mij betreft is inductie echt geen nice-to-have.

(sterker, sinds enkele weken verhuisd en nu een groot breed goed merk gas-kookplaat... en ik verlang gewoon terug naar m'n vorige inductiefornuis...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
vanaalten schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:53:
Ik heb enkele jaren gekookt op keramisch en dat is, na enig wennen, best te doen. Nare is vooral dat als je de pit uitzet, het nog een tijd doorgaat met koken, maar met wat anticiperen wen je daar aan.

Maar daarna zo'n 7 jaar op inductie gekookt - en dat is ZO veel fijner! Water (pasta koken) wordt zoveel sneller heet. Pit lager zetten geeft direct resultaat. Reageert precies zoals je zou verwachten.

Als inductie zwart-op-wit is toegezegd en keramisch geleverd, zou ik zelf behoorlijk moeilijk doen om ze daar aan te houden. Wat mij betreft is inductie echt geen nice-to-have.

(sterker, sinds enkele weken verhuisd en nu een groot breed goed merk gas-kookplaat... en ik verlang gewoon terug naar m'n vorige inductiefornuis...)
Helemaal mee eens, bij mijn vriendin thuis kookte ze al inductie ik zelf thuis gewoon op vuur/gas. Vond inductie altijd fijn met schoonhouden en de snelheid van het warm worden.

Er is een duidelijke melding gemaakt en ik hoop op een fijne oplossing maar we moeten maar weer eens zien hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
En heb je het gehaald en werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

roelvk123 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:19:
[...]

Helemaal mee eens, bij mijn vriendin thuis kookte ze al inductie ik zelf thuis gewoon op vuur/gas. Vond inductie altijd fijn met schoonhouden en de snelheid van het warm worden.

Er is een duidelijke melding gemaakt en ik hoop op een fijne oplossing maar we moeten maar weer eens zien hé
En niemand had door dat opwarmen traag ging en je plaat loeiheet bleef nadien? Lol dat is wel grappig om te lezen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477788

Dat lijkt op aanslag van vocht/vuil wat tussen de bodem van de pan en de glasplaat is komen te zitten. Dat zie je vaak als de pan nog smerig/vochtig was, of bij morsen, overkoken, etc.

Daar hebben ze de glas schraper voor uitgevonden.

Wel goed bijhouden, hoe meer je er op brand hoe moeilijker het is op er af te schrapen. (Niet morsen werkt ook goed).

Al die middeltjes werken ook wel, maar het makkelijkste is om de 'dikke' laag er eerst af te schrapen. Meestal worden zodra de aanslag vochtig, de plekken onzichtbaar. Het zit er echter nog steeds en wordt weer zichtbaar zodra het opdroogt. Daarom, in de keuken la een schraper en periodiek even schrapen en schoonhouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_jTzbbeOUy9vMyjRyTjFA4gV2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8WjcNFuwEnCUHVin1LpbtE0.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je aanslag op mijn plaat, 10jr oud. Schrapen en dan met een ontvet middeltje en hij is weer als nieuw. Tot de volgende keer dat je de boel laat overkoken of morst.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 477788 op 11-08-2020 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:11
Als je geen gekke dingen hebt gedaan dan lijkt het mij sterk dat er vlekken aan de onderkant van de glasplaat kunnen ontstaan door het koken.
Probeer eerst mr muscle eens uit en nee die reinigt niet de onderkant van het glas, zo’n product wil iedere glazenwasser wel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelvk123
[Roland] schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:07:
En heb je het gehaald en werkt het?
De HG intensief hadden ze niet, Mr muscle wel en heeft gewerkt!
Anoniem: 477788 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 06:47:
Dat lijkt op aanslag van vocht/vuil wat tussen de bodem van de pan en de glasplaat is komen te zitten. Dat zie je vaak als de pan nog smerig/vochtig was, of bij morsen, overkoken, etc.

Daar hebben ze de glas schraper voor uitgevonden.

Wel goed bijhouden, hoe meer je er op brand hoe moeilijker het is op er af te schrapen. (Niet morsen werkt ook goed).

Al die middeltjes werken ook wel, maar het makkelijkste is om de 'dikke' laag er eerst af te schrapen. Meestal worden zodra de aanslag vochtig, de plekken onzichtbaar. Het zit er echter nog steeds en wordt weer zichtbaar zodra het opdroogt. Daarom, in de keuken la een schraper en periodiek even schrapen en schoonhouden.

[Afbeelding]

Hier zie je aanslag op mijn plaat, 10jr oud. Schrapen en dan met een ontvet middeltje en hij is weer als nieuw. Tot de volgende keer dat je de boel laat overkoken of morst.
toon volledige bericht
Die ga ik ook 1 halen bij een zaakje in het centrum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-05 21:44
roelvk123 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:25:
[ afbeelding ]
Beste iedereen,

Ik heb sinds vorige week een inductieplaat, bijpassende pannen met het inductielogo gekocht van de ikea etc.

Na 1 gebruik bij het simpel bakken van een eitje eindigde het met deze vlekken? Ze zitten er niet op en kunnen dus niet eraf geschrobt / gepoetst worden.

Het lijkt net alsof het eronder zit, nu vraag ik me af?
- Waardoor komt het
- Kan ik ervan af komen?
- Zoja, hoe?
- Wat doe ik fout?

Hoop op advies!
toon volledige bericht
Zijn er nog meer tips dan Mr Muscle.
Hier ook de witte waas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-05 21:44
Het is gelukt met de HG kookplaatreiniger extra sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
Ruud888 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:25:
Het is gelukt met de HG kookplaatreiniger extra sterk.
Destijds met de mr muscle ja,

vooraf schoonmaken heenwater, droogmaken, mr muscle met keukenrol en dan weer daarna afdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Zelf gebruik ik met volle tevredenheid Dasty RVS en Inductie Kookplaten reiniger https://www.wibra.be/nl/assortiment/dasty-rvs-reiniger/

Het vuil lijkt er inderdaad onder te zitten, maar ligt er toch echt op ;)

[ Voor 17% gewijzigd door souljah1h op 30-04-2022 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

roelvk123 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:50:
[...]

Destijds met de mr muscle ja,

vooraf schoonmaken heenwater, droogmaken, mr muscle met keukenrol en dan weer daarna afdoen.
Nu dit topic toch weer actief is: heeft de verhuurder er nog iets mee gedaan?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
bwerg schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:26:
[...]

Nu dit topic toch weer actief is: heeft de verhuurder er nog iets mee gedaan?
Nee, het is echt 90% verdwenen door grondig schoonmaken en bijhouden, gewoon gebruikssporen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

edit.. oeps, pagina 2 gemist.
Probeer eens een glasschraper ? Meestal komt het door pannen die ooit op gas zijn gebruikt nu op inductie te gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 08-05-2022 23:13 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1