Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yacer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-06 21:03
Heyyy,
Ik heb momenteel een charge pad uit de tijd dat dit nog helemaal nieuw en niet zo bekend was. Ik wil graag een nieuwe, een fast charge pad. Echter heb ik me al een beetje ingelezen en het blijkt dat ze van 5 tm iets van 30 watt besteld kunnen worden. Nu vraag ik me af of dit hoge wattage echt terug te merken is in het opladen én of mijn telefoon (Samsung S8) zo'n hoog wattage kan ontvangen.
Ik wordt graag met de dag slimmer😁

~Yacer

Beste antwoord (via Yacer op 14-08-2020 23:47)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij ondersteunt de S8 maximaal 7.5W draadloos laden, dus meer heeft niet echt zin tenzij je verwacht dat je de pad langer wil gebruiken dan je S8, en je volgende telefoon een hoger wattage aankan.
Hou er wel rekening mee dat de charging pad zelf via een draad aangesloten moet zijn op een stopcontact, en dat de lader waarmee je dat doet ook minimaal het gewenste vermogen moet leveren.

Een tweede punt om rekening mee te houden is dat energieoverdracht warmte oplevert, en dus dat hoe sneller je laadt, hoe warmer de telefoon wordt. Ik laad mijn telefoon 's nachts op met een lader die maar 5W max kan leveren zodat hij koeler blijft. Overdag heb ik een houder op mijn bureau staan die maximaal 15W kan leveren (en die gevoed wordt door een lader die nog meer kan leveren), zodat ik mijn S20 sneller een beetje bij kan laden.
De S8 die ik hiervoor had laadt iets minder snel op, maar het verschil is vooral groot bij bedraad laden. Draadloos laden is altijd langzamer. Bedraad kan de S8 15W aan, en de S20 25W

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yacer
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38
Je telefoon regelt het zelf wel met de lader, de snelheid. Neem gewoon 1 van een goed merk (Xiaomi, blitzwolf, anker, ugreen) en dan komt het wel goed. Denk ook om de lader die je gebruikt, die moet het ook aan kunnen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij ondersteunt de S8 maximaal 7.5W draadloos laden, dus meer heeft niet echt zin tenzij je verwacht dat je de pad langer wil gebruiken dan je S8, en je volgende telefoon een hoger wattage aankan.
Hou er wel rekening mee dat de charging pad zelf via een draad aangesloten moet zijn op een stopcontact, en dat de lader waarmee je dat doet ook minimaal het gewenste vermogen moet leveren.

Een tweede punt om rekening mee te houden is dat energieoverdracht warmte oplevert, en dus dat hoe sneller je laadt, hoe warmer de telefoon wordt. Ik laad mijn telefoon 's nachts op met een lader die maar 5W max kan leveren zodat hij koeler blijft. Overdag heb ik een houder op mijn bureau staan die maximaal 15W kan leveren (en die gevoed wordt door een lader die nog meer kan leveren), zodat ik mijn S20 sneller een beetje bij kan laden.
De S8 die ik hiervoor had laadt iets minder snel op, maar het verschil is vooral groot bij bedraad laden. Draadloos laden is altijd langzamer. Bedraad kan de S8 15W aan, en de S20 25W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yacer
Dank jullie wel!