Garantie op cadeau bij aankoop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:11
Eind vorig jaar heb ik via de website van OnePlus een nieuwe telefoon gekocht, namelijk de OnePlus 7T Pro. Destijds was er een actie waarbij je "gratis" OnePlus Bullets Wireless 2 kreeg als je het Pro model aanschafte.

Inmiddels zijn we dus 7 tot 8 maanden verder, en mijn OnePlus Bullets zijn plotseling kapot gegaan. Het geluid werkt nog prima, alleen de knopjes reageren niet (volume, volgende nummer, assistent, ...). Er is geen zichtbare schade en ik zou ook niet weten wat er gebeurd kan zijn. Als ik dit probleem opzoek ben ik zeker niet de enige.

Om deze reden heb ik contact opgenomen met OnePlus. Zij zeggen dat het inderdaad een defect is en dat ze het normaal gesproken direct om zouden ruilen, maar dat dat in mijn geval niet mogelijk is omdat het hier om een cadeau gaat en garantie daarom niet van toepassing is.

Nu ben ik benieuwd of dit waar is. Het lijkt mij dat dit eigenlijk een verkapte soort van korting is en dat er daarom wel garantie op zit, maar ik kan hier niet echt iets over vinden. Wat er het dichtst in de buurt komt is dit topic op Tweakers: Garantie bij defect 'cadeau' product. Toch is mijn situatie anders aangezien het als een soort van bundel is verkocht door OnePlus zelf.

Ik ben heel benieuwd of iemand weet hoe dit precies zit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
Welke website, en waar is die officieel gevestigd?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hoe staat dit allemaal op de factuur?

Wil niet beweren dat dit per sé leidend is, maar als je een factuur hebt waar die Bullets gewoon op staan met een vermelding van 24 maanden garantie ofzo, dan kun je dat natuurlijk wel tegen ze gebruiken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:46
Bovendien is dit koppelverkoop. Dan zou je ook geen korting krijgen als de op 100 euro korting (of hoe duur zijn die oortjes) heeft?
Lijkt me rare zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
Napsju schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:54:
Welke website, en waar is die officieel gevestigd?
Bij oneplus.com, het hoofdkantoor zit in China.
Xander schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:59:
Hoe staat dit allemaal op de factuur?

Wil niet beweren dat dit per sé leidend is, maar als je een factuur hebt waar die Bullets gewoon op staan met een vermelding van 24 maanden garantie ofzo, dan kun je dat natuurlijk wel tegen ze gebruiken.
Het volgende staat op mijn factuur, bij de order op de website staat er echter wel "cadeau" naast de oordopjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugCWLAJzHy1VEmCCq_A9KsgHS3E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2G15p1AchDWPAaMRnd5jpC6o.png?f=user_large
99ruud99 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:01:
Bovendien is dit koppelverkoop. Dan zou je ook geen korting krijgen als de op 100 euro korting (of hoe duur zijn die oortjes) heeft?
Lijkt me rare zaak.
Dat dacht ik dus ook. Misschien moet ik het morgen nog maar eens proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Xatom op 07-08-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De factuur verneld duidelijk gewoon de oordopjes maar is de site in het nederlands of biedt het ideal aan?

Ik zie geen tax staan wat de indruk wekt dat je vanuit china iets hebt gekocht en dan ben je vrijwel kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
oneplus.com verwijst in NL gewoon naar een nederlandstalige pagina, en ze richten zich duidelijk op de NL markt. Je mag er dus vanuit gaan dat ze zich daarom ook aan het NL consumentenrecht moeten houden. IMHO heb je gewoon recht op garantie.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
Ik ben vooral benieuwd of dit ook ergens op een officiële pagina geschreven is. Zelf kan ik niet echt iets vinden over dit onderwerp. Niks over dat cadeaus uitgesloten zijn maar ook niet dat ze er expliciet bij horen. :/

Het lastige is natuurlijk dat ik in principe wel gewoon betaald heb voor deze producten. In mijn ogen was het gewoon een actie en horen deze bij elkaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Xatom op 07-08-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
Maar als je het als set gekocht hebt, zou je ook de hele set ter reparatie aan kunnen bieden. Dan ben je er toch ook?

Meer dan eens krijg ik zakelijk hele routers, switches of firewalls opgestuurd, terwijl ik slechts een PSU, fantray of disk nodig heb. Die stuur ik dan met met het defecte onderdeel er in weer terug en hoor er niks meer van.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Mijn inzien behoort dit tot een totaal overeenkomst en heb je gewoon garantie daarop, mits dit wel in de EU gekocht is.
Hoe het met een evt Chinese aankoop zit heb ik geen idee over.

Aangezien we in de EU zitten en Nederlandse garantie wetgeving beter is geregeld dan Europees denk ik dat onderstaande artikel hier ook op van toepassing is.
https://radio2.be/de-inspecteur/garantie-op-gratis-producten

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Pagina: 1