Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren voor het eerst een pc samengesteld. Echter ben ik bang dat ik te hoge temperaturen krijg. Oké, het is warm weer, maar rechtvaardigt dat hoe warm ie wordt?

Ik heb zitten kijken met meerdere programma's naar de CPU warmte. Wat me opviel is dat MSI MSI Dragon Center warmere temperaturen aangaf dan Ryzen Master, en MSI Afterburner nog warmer. Terwijl ik Rainbow Six Siege aan het spelen was leek Ryzen Master temperaturen aan te geven die kunnen variëren tussen de ~77 en de ~68 graden. Wat ook opviel is dat het vaak gaat in een volgorde van bijv. 78, naar 74, naar 71, naar 69. Ook moet ik zeggen dat de glazen plaat ook vrij warm wordt, waardoor ik denk dat het misschien ligt aan een gebrek aan koelere lucht?

Aangezien ik nog niet zo bekend ben met pc's en ook niet graag zou zien dat mijn cpu het ineens begeeft hoopte ik hier wat hulp te krijgen.

Verder heb ik ter informatie de nr400 case, met de twee bijgeleverde fans die vanwege de tekortkomingen van mijn moederbord, voor zo ver ik weet, altijd op 100% draaien. (Aangezien één een 3 pin connector is en de ander via molex de voeding ingaat)

Zou twee extra fans installeren aan de voorkant de oplossing zijn? Zoja, aanraders? Ik zou die dan via molex met de voeding verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Verder heb ik zojuist de stress test in Ryzen Master uitgevoerd. Hij kwam niet boven de 80. Is dat een goed teken?

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:27
Als ie te warm wordt gaat ie vanzelf throttelen. Als je dus maximale clock snelheid haalt is er niets aan de hand.

Volgens mij gaat ie pas throttelen vanaf een 95.
Moet wel zeggen dat mijn ryzen 3600 met standaard Cooler max 65graden doet tijdens Netflix momenteel.
Dit zal met gamen ook oplopen, dus vind je temps niet gek.

Wat heb je aan fans in de kast, en hebben die ook ruimte om lucht aan te zuigen en af te blazen?

[ Voor 13% gewijzigd door Cyriel85 op 07-08-2020 16:56 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zie niets om je ongerust over te maken.

Je kunt eventueel HWinfo64 downloaden als je het opent selecteer je sensors only en zie je een hele lijst aan data, inclusief temperaturen waarvan je kan zien wat de huidige, minimale, maximale en gemiddelde waarden zijn.
Moederbord, Processor, GPU, SSD/HDD gegevens etc.

Één van de beste monitoringsprogramma's die er zijn en nog gratis ook.
https://www.hwinfo.com/download
(Ik neem altijd de portable versie en die extract ik in een mapje op het bureaublad)

PS, Extra fans toevoegen is altijd beter.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:05
Je tempraturen zijn niet exhorbitant hoog ofzo, aan de hoge kant wel.

Wat voor processorkoeler gebruik je nu?

[ Voor 0% gewijzigd door 3L3ktr1k op 07-08-2020 16:57 . Reden: Typo gefixt ]

Verwijderd

Topicstarter
@3L3ktr1k de stock.

Bedankt voor de reacties. Kan ik met een gerust hartje gamen.
Pagina: 1