Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Mijn vraag: TP-Link Wifi range extender Ac1750 raakt regelmatig verbinding kwijt dit merk ik vooral met MS-Teams vergaderingen....en die heb ik ongeveer 4 a 6 uur per dag :-(

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik ben klant van Ziggo en heb de Ziggo Connect box. Best tevreden mee eigenlijk.
https://www.consumentenbo...r/ziggo-connect-box-arris

Om mijn wifi bereik te vergroten heb ik een TP-Link Wifi range extender Ac1750 gekocht. Deze heb ik via 'WPS' geconfigureerd zodat deze het SSID krijgt van Ziggo. Handleiding gevolgd en voila het werkt. Achter in de tuin bereik, op zolder (2 betonnen dekken er tussen) zelfs ook nog wat bereik.

Ik zit vaak op zolder en gebruikte daar TP-WPA4220 AV500 Range extender. Werkte perfect daar. Al gebruikte ik wel een apart SSID (dit vond ik handiger - waarom weet ik niet)
https://www.tp-link.com/l...ing/powerline/tl-wpa4220/

Na het configureren van de AC1750 middels WPS is de Range Extender met geen mogelijkheid meer te koppelen aan de Ziggo Router. Draadloos en bekabeld werkt allebei niet meer?!

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu begeef ik me op glad ijs. Omdat ik die termen niet zo goed ken. Ik heb de drivers van de Wifi/netwerk adapter van mijn nieuwe HP Elitebook Windows 10 laptop geupgrade. Leek even te helpen maar helaas. Verbinding valt nog steeds regelmatig weg.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Beste antwoord (via species2175 op 10-08-2020 20:14)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
En configureren/koppelen met de TP-Link Powerline utility, werkt dat dan misschien wel?
Kan je meteen controleren of de adapters goed herkend worden.
Zelf koppel ik mijn powerline modules ook meestal via de software tools..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Ik begrijp uit je verhaal dat TP-WPA4220 AV500 Range extender kapot is? Dat haal ik er even niet uit. Anders is de vraag: waarom heb je een nieuwe gekocht als de oude perfect werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
Hoi,

De AV500 heb ik alleen gekocht om internet op zolder te krijgen zonder dat ik hoef te boren ;-)
De AC1750 extender heb ik gekocht omdat ik op andere plekken in huis (beter) internet wil. Bijvoorbeeld in de tuinkamer en buiten.

vanmorgen helemaal opnieuw begonnen AV500 eruit, AC1750 eruit. Ziggo modem gereset en via speedtest.net de snelheden door het hele huis gemeten...en wat gebeurde er: 2 keer de verbinding verbroken! Op die momenten was ik dus alleen verbonden via het modem van Ziggo.

Gisteravond ook nog gebeld met TP-Link. Zeer goede uitleg gekregen over wat ik moet doen. De AC1750 is nu goed geconfigureerd.

Probleem: de AV500 krijg ik niet meer aan de praat?!? Als ik deze in het stopcontact klik en de AV500 apparaatjes probeer te koppelen, het enige wat je hoeft te doen is op beide apparaatjes 1 knopje 1 seconde indrukken. Ik heb beide apparaten gereset, uit het stopcontact gehaald, niets lijkt te werken. Iemand een idee.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
En configureren/koppelen met de TP-Link Powerline utility, werkt dat dan misschien wel?
Kan je meteen controleren of de adapters goed herkend worden.
Zelf koppel ik mijn powerline modules ook meestal via de software tools..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
Die tool kende ik nog niet. Ga ik direct proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
@The_Doman DE POWERLINE ADAPTER DOET HET!!!! Ongelofelijk. Minder dan 5 minuten werk. Super bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Mooi dat het nu weer werkt. :)
Koppelen van Powerline Adapters via de hardware knopjes kan soms lastig zijn en is onoverzichtelijk wat betreft beveiliging
Misschien nog een tip als je andere merken Powerline adapters gebruikt zonder configuratie software, je kan de TP-Link tool ook (beperkt) gebruiken om andere merken Powerline adapters te monitoren/koppelen.
Mocht het koppelen toch niet lukken via de TP-Link software, gebruik dan de Devolo Cockpit software
Pagina: 1