EH Big Muff Nano repareren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:27
Ik probeer de Volume pot van een Electro Harmonix Big Muff nano te repareren.

Wat onderzoek doet uitwijzen, dat het een 500k log pot. 15mm shaft lengte en 6mm diameter. De betreffende potentiometer heb ik http://alpha-product.net/...ometer/R12%20Serials/616/ hier gevonden. Echter is deze nergens te verkrijgen in NL of de EU.

Nu heb ik deze site gevonden die hem verkoopt: http://smallbear-electron...m-pots-for-the-soul-food/ maar geen winkel in de EU. Farnell, Digikey en Mouser al zonder succes afgestruind.

Weet iemand waar ik deze zou kunnen verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

En als je nu eens kijkt naar een 470K waarde? En pin je niet te veel vast aan het merk, als je maatgeving maar klopt zit je goed.

Je link is ook verwarrend, op de foto een as met een kartel-as en in de tekening iets met een plat kantje. Op zich zal de soort as je ook niet veel boeien als je er een pasend knopje bij kunt vinden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:27
memphis schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:10:
En als je nu eens kijkt naar een 470K waarde? En pin je niet te veel vast aan het merk, als je maatgeving maar klopt zit je goed.

Je link is ook verwarrend, op de foto een as met een kartel-as en in de tekening iets met een plat kantje. Op zich zal de soort as je ook niet veel boeien als je er een pasend knopje bij kunt vinden.
Goeie, zal kijken of ik een iets andere waarde kan vinden, maar natuurlijk niet heel veel uit.

De 2 zijn dezelfde. Enkel bij de andere link moet je even de datasheet induiken voor het juiste type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==