Hi,
ik maak wss steeds dezelfde fout en heb even een zetje nodig.
In een cel heb ik een uitklapmenu en ik wil in VBA eea uitlezen en ermee aan de slag. Dat eerst gaat prima, maar de vervolgstappen daar loop ik vast.
Ik lees cel D24 uit en de waarden kunnen zijn: A, B, C, D of E
Afhankelijk van die waarde wil ik 2 andere stringen een andere inhoud geven. Dit heb ik nu (let niet op de letters, die vertegenwoordigen heel ander tekst):
Maar ik krijg nu als waarde bij Field1: "False" en bij Field2: ""
Hoe kan ik het 't beste noteren?
ik maak wss steeds dezelfde fout en heb even een zetje nodig.
In een cel heb ik een uitklapmenu en ik wil in VBA eea uitlezen en ermee aan de slag. Dat eerst gaat prima, maar de vervolgstappen daar loop ik vast.
Ik lees cel D24 uit en de waarden kunnen zijn: A, B, C, D of E
Afhankelijk van die waarde wil ik 2 andere stringen een andere inhoud geven. Dit heb ik nu (let niet op de letters, die vertegenwoordigen heel ander tekst):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Dim Field As String Dim Field1 As String Dim Field2 As String Field = Range("D24").Text If Field = "A" Then Field1 = "Keuze A" & Field2 = "Selectie A" If Field = "B" Then Field1 = "Keuze B" & Field2 = "Selectie B" If Field = "C" Then Field1 = "Keuze C" & Field2 = "Selectie C" If Field = "D" Then Field1 = "Keuze D" & Field2 = "Selectie D" If Field = "E" Then Field1 = "Keuze E" & Field2 = "Selectie E" |
Maar ik krijg nu als waarde bij Field1: "False" en bij Field2: ""
Hoe kan ik het 't beste noteren?
¯\_(ツ)_/¯