Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
2935 / (7 x 325) = €1,29 per Wp. Redelijk aan de prijs, onder de €1/Wp zou moeten kunnen al is het wel een kleine opstelling.
Het is een plat dak zie ik? Ben je een beetje handig? Zou je het eventueel zelf kunnen plaatsen?
Kijk daarnaast eens op bijvoorbeeld winkelman.nl en stel daar deze set eens samen. Daar vind je scherpe prijzen en kun je een beetje zien of een offerte goed zit.
Verder staan er op dit forum genoeg posts om je een beetje in te leren en te vergelijken. Als je je begin post nog een beetje uitbreid met afmetingen, dakhoogte, noord richting etc. zijn er hier ook genoeg leden die je eventueel verder kunnen helpen met de meest optimale opstelling.
Het is een plat dak zie ik? Ben je een beetje handig? Zou je het eventueel zelf kunnen plaatsen?
Kijk daarnaast eens op bijvoorbeeld winkelman.nl en stel daar deze set eens samen. Daar vind je scherpe prijzen en kun je een beetje zien of een offerte goed zit.
Verder staan er op dit forum genoeg posts om je een beetje in te leren en te vergelijken. Als je je begin post nog een beetje uitbreid met afmetingen, dakhoogte, noord richting etc. zijn er hier ook genoeg leden die je eventueel verder kunnen helpen met de meest optimale opstelling.
Ik zal straks de start post even uitbreiden. Thanks voor je reactie.emot schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:48:
2935 / (7 x 325) = €1,29 per Wp. Redelijk aan de prijs, onder de €1/Wp zou moeten kunnen al is het wel een kleine opstelling.
Ik kan het zeker niet zelf installeren helaas haha, dus het zal met installatie moeten!
Link gefixt. Aan een Thin Client op je dak heb je niet zoveel...emot schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:48:
Kijk daarnaast eens op bijvoorbeeld winkelman.nl https://www.winkelman-zonnepanelen.nl/ en stel daar deze set eens samen.
Een PV installatie is onderhoudsvrij... Wat komen ze doen? 1x schoonmaken?
Welke richting liggen ze precies?
Als er oostwest bijvoorbeeld 10 passen dan wordt de prijs per Wp goedkoper.
7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)
Ze liggen op het zuid-oosten, de zon staat er in principe de hele dag op.busscherski schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:23:
Een PV installatie is onderhoudsvrij... Wat komen ze doen? 1x schoonmaken?
Is het een tussenwoning/hoekhuis/vrijstaand?
Sprake van een dakrand?
Hoe hoog zijn die pijpjes? Kunnen ze weg of lager?
Verder geen dak?
Een luchtfoto met afmetingen helpt vaak.
Het legplan dat ik nu zie vind ik niet slecht maar ik heb het gevoel dat er meer in zou moeten zitten.
Het is ook een vrij lastig dak met vrij veel obstakels.
Is er misschien iets mogelijk met schansen?
https://www.winkelman-zon...den/49793/?display=detail
Bijvoorbeeld enkele schansen van 2 of 3 hoog landscape. En dan niet alles op ZO maar de helft op ZO en de andere helft op NW? Of juist ZW-NO?
Of dakjes als dit, portrait danwel landscape.
https://www.winkelman-zon...len/52214/?display=detail
Sprake van een dakrand?
Hoe hoog zijn die pijpjes? Kunnen ze weg of lager?
Verder geen dak?
Een luchtfoto met afmetingen helpt vaak.
Het legplan dat ik nu zie vind ik niet slecht maar ik heb het gevoel dat er meer in zou moeten zitten.
Het is ook een vrij lastig dak met vrij veel obstakels.
Is er misschien iets mogelijk met schansen?
https://www.winkelman-zon...den/49793/?display=detail
Bijvoorbeeld enkele schansen van 2 of 3 hoog landscape. En dan niet alles op ZO maar de helft op ZO en de andere helft op NW? Of juist ZW-NO?
Of dakjes als dit, portrait danwel landscape.
https://www.winkelman-zon...len/52214/?display=detail
7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)
Zonder goede foto's van het huis en afmetingen van het dak is het lastig. Ik denk dat je met Oost/West heel wat meer panelen kwijt kunt en heb je ook minder ballast nodig op je dak.
[ Voor 7% gewijzigd door timovd op 15-08-2020 10:46 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Pagina: 1
:fill(white):strip_exif()/f/image/RMPRJWV7kOY6wNia1ZqFOPo8.png?f=user_large)