Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyHyper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-02 14:16
Mijn vraag
Ik heb een Note 10+ en vanaf dag één werkt Blackberry UEM t.b.v. werk. In juli in eens geen toegang. Advies ICT afdeling verwijderen en herinstalleren. Ipv deactiveren (wist ik veel |:( ), alle apps allemaal verwijderd. Bij herinstallatie wordt melding gemaakt dat device reeds is geactiveerd en meldt 'internal error'. ICT geeft aan BYOD dus geen support. Vreemd ook is dat zij hem niet meer zien, terwijl bijna jaar mee gewerkt. BB niet bereikbaar voor Client gebruiker.

Relevante software en hardware die ik gebruik...
Samsung Note 10+ met Android 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb...
- herinstallatie na reset naar fabrieksinstellingen (effect hetzelfde)
- oude(re) versie via APK bestand handmatig geinstalleerd (effect hetzelfde)
Iemand nog ideeën/tips?

Ik baal hier enorm van want kan niet bij agenda noch bij email van werkgever.

Beste antwoord (via rens-br op 23-11-2020 08:54)

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-04 09:51
Probleem opgelost door alleen BlackBerry Works te installeren en niet de volledige UEM client. Werkt prima, ik kan nu mail en agenda checken van mijn werk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dit lijkt me echt een feestje voor ICT & Blackberry om op te lossen.

Zoals je het nu bechrijft; ICT "zegt" geen BYOD te ondersteunen maar tegelijkertijd hebben ze ook geen zin / uitspraak dat een Note 10+ niet ondersteund is door Blackberry?

Ik zie overigens zeer slecht in hoe wij jou kunnen ondersteunen in deze; als zelfs factory defaults op het device niet helpen, is dit dan toch pech/helaas als Blackberry geen supported package heeft?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyHyper
Android 10 wordt gewoon ondersteund in gebruik. Note 10+ werkt gewoon met BB UEM (Works enz.). Probleem is dat ergens op de backend een signaal bij installatie terug wordt gegeven naar mijn device dat deze reeds geactiveerd is. Ik kan dat niet beïnvloeden en zoals wel vaker met ICT ondersteuners bij bedrijven in de 1e lijn: als het niet via procedure 123 is op te lossen dan kluitje/riet: want dat werkt bij al die anderen wel...dus...aangezien BYOD gaan we dit niet doorzetten naar 2de lijn...

En ik dacht...misschien heel misschien is er een tweaker met soort gelijke ervaring of oplossing...je weet maar nooit. Ik heb mij vaker positief laten verrassen :)

[ Voor 14% gewijzigd door ReyHyper op 07-08-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ReyHyper schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:40:
...aangezien BYOD gaan we dit niet doorzetten naar 2de lijn...
En nu? Verwacht je van ons dat wij dat voor je doen? Of dat we een APK vinden die magisch wel dat signaal naar "ergens op de backend" sturen?

Snap dat je je frustratie en ideeen op GoT post maar niemand hier (tenzij jouw manager of 2e lijn hier ook leest), kan het issue oplossen. We hebben niet eens 1 log-entry "anywhere" van jouw hele bedrijf.

/edit @ReyHyper https://us.community.sams...ote-10/m-p/1057822#M28638 gelezen? Daar lijkt het dus random voor te komen (alsnog niet voorzien van enige versie-nummering of troubleshooting, maar oke).

Ik wil best meedenken maar dan is er veeeel meer info nodig waaronder je UEM versies, logging vanuit de tweede / derde lijn, jouw device-versies etc.

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 07-08-2020 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 11:16
Stel de vraag eens:
"Wat kan/moet ik doen om dit opgelost te krijgen? Als jullie BYOD niet ondersteunen, wat kunnen jullie dan wel betekenen voor mij?"

Ik denk dat in de backend van de software, dus bij ICT, iets gedaan moet worden om het 'apparaat' te verwijderen om te kunnen vrijgeven voor nieuwe connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyHyper
Ik begrijp je reactie niet helemaal: is er iets mis met een vraag of iemand nog ideeen heeft wat ik nog kan proberen? Daar is toch een forum voor? Misschien heeft iemand soortgelijke ervaring...

Heb je wel goed geslapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ReyHyper schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:53:
Ik begrijp je reactie niet helemaal: is er iets mis met een vraag of iemand nog ideeen heeft wat ik nog kan proberen? Daar is toch een forum voor? Misschien heeft iemand soortgelijke ervaring...
https://docs.blackberry.c...se-notes/dao1462473138981 gelezen?
During the activation of some devices with the Work space only (Android Enterprise fully managed device) activation type, updates to the Google Play Services interrupt the activation and the UEM Client activation screen appears again. When attempting to activate the device again, the error message “Unexpected internal error” appears. (EMA-14872)

Workaround
: For more information about this issue, visit support.blackberry.com/community to read article 62771.

Heb je wel goed geslapen?
Blijkbaar wel; heb nu al 2 sites / URL's gevonden voor je waar mogelijk dus enige correlatie ligt voor jouw probleem. Echter, en allicht ten overvloede: logfiles & versie-nummers nodig aub :)

In juli in eens geen toegang
En wat heb je in juli dan op je device geinstalleerd? Of gedeinstalleerd? Of gekocht? Of opgeruimd? Of verwijderd? etc? Want ineens werkt het niet meer? Of viel het toevallig samen met een change op werk? Patching? Updates op servers?

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 07-08-2020 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReyHyper
Ja. Dat heb ik gevonden. Een mogelijke bug. De beschikbare workaround kan ik niet bij. Alleen betaald support. Ik heb dit meegestuurd met supportvraag bij mijn organisatie. Ik weet echter niet de exact versie die de organisatie gebruikt en de instellingen die ze gebruiken. Daarover wordt ook niet gecommuniceerd.

Ik zie idd op internet enkele mensen die na beveiligingsupdate een tijd geen BB meer kunnen gebruiken op zowel iOS als android. Na een volgende patch of na reactivatie en herinstallatie is meestal het probleem verholpen.

Daar begon het mee: ik installeer automatisch, dus direct de beveiligingsupdates. Daarmee voldeed het device (tijdelijk) denk ik niet meer aan de criteria van de organisatie. Op dat moment gaat de app op slot. Een unlock code werkte niet. het advies herinstalleren. Ik heb dit alleen onhandig gedaan, denk ik blijkt achteraf. (Door de afzonderlijke BB apps te verwijderen en niet eerst de apparaatbeheereer te deactiveren.) Maar mogelijk hangt het gewoon samen met de betreffende bug.

Mijn vraag is dus gericht op eventuele ideeën die er zijn om de apparaatbeheerder te deactiveren vanaf de cliënt zijde anders dan via de reeds geprobeerdm aanpak van apk install eerdere versie en fact reset.

In de inhoud van de workaround heb ik ook interesse. Misschien dat dat nog een clue biedt.

Ik zal eens kijken of er logbestanden op mijn device staan.

PS ik ben mij er van bewust dat er talrijke oorzaken kunnen zijn. Dit is ook de reden waarom BYOD door bedrijven vaak beperkt worden ondersteund. Het werkt of werkt niet zou je kunnen zeggen.

Bedankt uit voor de door je genomen moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyHyper
Versie nummer Blackberry UEM Client geinstalleerd:
- 12.37.0.156604 (Playstore)
- 12.36.1.156399 (middels APK)

Meldingen scherm bij installatie (achtereenvolgens):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sl71In1Odp5BXRV6EvBPRL2yhjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMaxj2khe4RSg8VwfYUKF2f0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUcl1M5zQ5ALeLRXHkQZHtbTWBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYz1lQDAIYM4ydQJ6LZkjQk5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOpTH6CNeF6AHE2K4NaZq2MBgFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TaK8s3xJ4aLG9cUYA9LOCQMJ.jpg?f=fotoalbum_large

Een loq bestand ophalen uit een Android moet ik induiken, dat is niet zo eenvoudig als bij Windows.

• radicalEMT
Hier exact hetzelfde probleem. UEM Client versie 12.37.2.1156826.
Ben je toevallig al verder gekomen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• radicalEMT
Probleem opgelost door alleen BlackBerry Works te installeren en niet de volledige UEM client. Werkt prima, ik kan nu mail en agenda checken van mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyHyper
Wat fijn dat het werkt. Ik was in ieder geval erg frustie ervan. en weer erg opgelucht dat alleen installatie Works werkte. :)
Pagina: 1