Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-08 12:29
Wat ga je met je laptop doen?
Windows en gamen

Wat is je budget?
Rond de 1800,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Goedemorgen,

Ik ben dus op zoek naar een laptop met thunderbolt aansluiting om er een externe GPU op aan te sluiten.
Een laptop met een dikke interne GPU is dus niet echt nodig en dus prefereer ik dan een betere en vooral snellere CPU.
RAM mag in principe 16gb zijn, als het maar wel uit te breiden is.
1Tb opslag zou ook wel fijn zijn.

Ik ben nu al een tijdje aan het oriënteren maar ik zie door de bomen het bos niet meer sinds ik zelf niet echt thuis ben in de laptops.

Ik kwam zelf op deze uit, alleen heeft deze wel een redelijke interne GPU.
pricewatch: Asus ROG Zephyrus M15 GU502LW-AZ058T

Zijn er betere opties, of is dit wel een goeie keuze?

Edit: Ik dacht eraan om de Razer Core te halen, hier moet dan ook compatible mee zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door rupsen op 07-08-2020 05:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Waarom zou je dat willen als je em niet veel mee gaat nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Via Thunderbolt raak je bijna een derde van je PCI bandbreedte kwijt die de kaart wél benut. C'T heeft hier een mooi artikel over geschreven.

In jouw use case zou ik toch echt gaan voor een integrated gpu, gezien je hem toch niet verplaatst, en dan voor een model gaan met desktophardware (dus geen Max-Q kaart)

Als dat budget van 1800 exclusief de externe box en kaart is, zou ik voor 2349 euro voor de Alienware 51m gaan of een vergelijkbare machine. Als het inclusief de externe box en kaart is bedoeld dan is 1800 euro misschien wat aan de lage kant voor een gamelaptop met desktopgraphics.

Overigens, de laptop die je zelf linkt heeft al een interne RTX2070 Max-Q, wat wil je meer gaan halen uit de externe kaart? Door de Thunderbolvertraging is het maar de vraag of je meer performance gaat krijgen.

[ Voor 46% gewijzigd door pagani op 07-08-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-08 12:29
Ok helder verhaal. 1800 was alleen voor de laptop. Ik had 3000 gerekend voor het totaal plaatje.

Ik zal nog wel even wat meer research doen wat betreft de thunderbolt. Als het idd niet veel toevoegd kan ik beter 3000 voor een laptop alleen neer leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Ik zou dan voor bijv zoiets gaan:

pricewatch: Lenovo Legion 7 15IMHg05 (81YU002MMH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:34

jdh009

FP ProMod
Dat is een Max Q versie van de kaart en haalt de performance niet die een normale 2080 Super je geeft.

Voor dat geld kun je ook een custom laptop laten samenstellen. Let goed op de koeling bij zulke (bak)beesten.

[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 08-08-2020 13:51 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor 3k heb je de 51m Alienware met een 2070 Super, niet dat ik merkgebonden ben hoor, je hebt ook andere laptops met desktopkaarten. Wel even de reviews lezen om de thermische prestaties te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
jdh009 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

Dat is een Max Q versie van de kaart en haalt de performance niet die een normale 2080 Super je geeft.

Voor dat geld kun je ook een custom laptop laten samenstellen. Let goed op de koeling bij zulke (bak)beesten.
De koeling is wel ontzettend goed. Er zijn niet heel veel laptops die een non maxQ 2080 super hebben: bij heel veel staat het bij maar zijn het verder toch Max-Q. Er zijn een paar 17” die t hebben maar niet iedereen is daar transparant over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
https://tweakers.net/lapt...FY76sT0VrWQqo633B2VqzsW0_

Het lijkt dat, voor de hoogste specs je al gauw bij Asus terecht komt. Zouden allemaal non Max-Q varianten moeten zijn gecombineerd met de nieuwste gen10 i7. (even gechecked via google)
Als ik zelf mocht kiezen werd het 1 van de 2 zephyrus modellen, ligt aan schermgrootte. De s17 heeft als nadeel dat het toetsenbord dicht naar je toe zit.

Dat gezegd hebbende, het door jou gekozen model is trouwens ook erg mooi/snel, en wellicht al voldoende. Wellicht kan je daar eerst mee gamen en dan na een jaar of 2 alsnog kijken naar een externe oplossing?

Ikzelf heb slechts een 1650ti mobile in m'n zephyrus en die draait Doom Eternal al >60 fps, en f1 2020 draait ook richting de 90.

[ Voor 7% gewijzigd door Xfade op 08-08-2020 15:31 ]

Pagina: 1