Macbook Pro 13 inch 2019 geeft screen problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izrgsus
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-06 07:45
Mijn vraag
Ik heb screen problemen op mijn macbook pro 2019 13 inch, lijkt net of het kapot is:
https://youtu.be/y3EjYXE8VQU

Relevante software en hardware die ik gebruik
Heb gegoogled maar kom op niks vergeijkbaars

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb de hele dag erop gewerkt en vervolgens jn me laptop tas gedaan waarop ik 1 uur later me laptop aan probeer te doen en dan zie ik deze screen, alsof het kapot is.
Kan dit nog fixed worden op een of andere manier?

Ben momenteel in Brazilie, dus ik laat de laptop nu rusten 8 uurtjes en wanneer ik wakker ben kijk ik nog eens. Wellicht hebben jullie al ervaring met dit probleem? Overheated?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Lijkt erop alsof er iets tegen aan is gekomen en je daardoor dit beeld krijgt. Misschien je tas ergens tegen aan gekomen of de laptop tegenaan gekomen?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izrgsus
Het gekke is voordat ik inlog in mijn account gebeurt dit vrijwel niet, volgens mij helemaal niet... pas wanneer ik inlog heb ik dit probleem...

Me laptop tas is aardig goede kwaliteit, betwijfel, en kan me niet herinneren dat ik hem gestoten heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Voor dat je ingelogd bent draait ie nog in unaccelerated UEFI GOP mode. Dikke kans dat je hardware schade hebt. Je kan software bijna helemaal uitsluiten door in recovery mode te starten (CMD+R en dan vanaf compleet uit de aanknop indrukken tot dat recovery start en dan CMD+R loslaten). Is het dan weg: misschien toch iets met software als je SIP uitgeschakeld hebt en iets met drivers ofzo gedaan hebt. Is het er dan nog steeds: hardware kapot.

[ Voor 65% gewijzigd door johnkeates op 07-08-2020 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izrgsus
johnkeates schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 03:51:
Voor dat je ingelogd bent draait ie nog in unaccelerated UEFI GOP mode. Dikke kans dat je hardware schade hebt. Je kan software bijna helemaal uitsluiten door in recovery mode te starten (CMD+R en dan vanaf compleet uit de aanknop indrukken tot dat recovery start en dan CMD+R loslaten). Is het dan weg: misschien toch iets met software als je SIP uitgeschakeld hebt en iets met drivers ofzo gedaan hebt. Is het er dan nog steeds: hardware kapot.
Bedankt voor de tips! Ik ga morgen recovery mode proberen. Mocht hardware beschadigd zijn? Wat kan ik doen om het oplossen? Apple heeft zeker mijn laptop langere tijd nodig of kan dit ter plekke opgelost worden? Andere tips zijn ook welkom... bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Izrgsus schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 04:01:
[...]

Bedankt voor de tips! Ik ga morgen recovery mode proberen. Mocht hardware beschadigd zijn? Wat kan ik doen om het oplossen? Apple heeft zeker mijn laptop langere tijd nodig of kan dit ter plekke opgelost worden? Andere tips zijn ook welkom... bedankt.
Apple, of een APSP of een AASP gaan het complete moederbord vervangen en dat duurt afhankelijk van de levertijd een paar dagen in de meeste gevallen. Stel dat jouw specifieke moederbord op is of FedEx/UPS/DHL geen ruimte heeft, dan kan het zomaar langer duren. Mocht het niet je moederbord zijn, maar het scherm, dan geldt het zelfde.

Goede alternatieven zijn er niet, dus inleveren is de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izrgsus
johnkeates schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 04:03:
[...]

Apple, of een APSP of een AASP gaan het complete moederbord vervangen en dat duurt afhankelijk van de levertijd een paar dagen in de meeste gevallen. Stel dat jouw specifieke moederbord op is of FedEx/UPS/DHL geen ruimte heeft, dan kan het zomaar langer duren. Mocht het niet je moederbord zijn, maar het scherm, dan geldt het zelfde.
Goede alternatieven zijn er niet, dus inleveren is de beste optie.
Ik heb nu dat cmd + r gedaan maar wat moet ik vervolgens doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8UzbdFVPutR6SP3AnIdTHiqlKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/viZ7UmfwOk1iaPIr4VJod5oj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izrgsus
Want in feite zie ik het probleem hier niet...

En ik heb geen update gedaan of driver geinstalleerd vandaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Je kan Get Help Online proberen, kijken of de browser het een beetje normaal doet. Als dat ook goed gaat kan je herstarten naar normale modus.

[ Voor 26% gewijzigd door johnkeates op 07-08-2020 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izrgsus
johnkeates schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 04:19:
Je kan Get Help Online proberen, kijken of de browser het een beetje normaal doet. Als dat ook goed gaat kan je herstarten naar normale modus.
Dit gaat helemaal goed, geen last van de issue, echter als ik normale modus ga en dan weer inlog en browser start zie ik de issue weer...

Moet ik reinstall proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Ja, een reinstall is dan wel een goede test om eerst te doen. Er is een kleine kans aanwezig dat er een kernel of driver verschil is tussen recovery en normaal, of dat er een andere refreshrate of resolutie gebruikt wordt, en dan een van die verschillen de verstoring veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:36
En maak sowieso een backup mocht je die nog niet hebben! Moderne mac's met hardware problemen zijn een hell om nog data af te krijgen gezien alles vaqstgesoldeerd is en ze een T2 chip hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izrgsus
Hallo Allemaal,

Heb na al die tijd toch besloten een reset te doen maar helaas nog NIET opgelost :(

Het probleem is nog steeds hetzelfde, met dagen dat het echt erg wordt dat hele scherm bedekt is of deels:
YouTube: 6 August 2020

Wat punten:
- In recovery mode heb ik er GEEN last van
- Als ik me MUIS beweeg of de toetsenbord gebruik door toetsen in te tikken heb ik er GEEN last van

Zodra ik niks doe begint het, en het is zeer irritant. Ligt het aan kapotte videokaart? Kan ik niet gewoon de settings van recovery mode gebruiken zodat ik er geen last van heb?

Ik ben momenteel in Brazilië, en daar blijf ik nog wel een tijdje, mijn MacBook is in Nederland gekocht... hoe werkt het met garantie? Heb denk ik geen bonnen of dergelijke meer... Wel valt het binnen de 2 jaar regeling.

Wat kan ik doen? Naar de apple hier? Reparatie gratis of betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 14:47
Izrgsus schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:47:
Hallo Allemaal,

Heb na al die tijd toch besloten een reset te doen maar helaas nog NIET opgelost :(

Het probleem is nog steeds hetzelfde, met dagen dat het echt erg wordt dat hele scherm bedekt is of deels:

Wat punten:
- Als ik me MUIS beweeg of de toetsenbord gebruik door toetsen in te tikken heb ik er GEEN last van

Zodra ik niks doe begint het, en het is zeer irritant. Ligt het aan kapotte videokaart? Kan ik niet gewoon de settings van recovery mode gebruiken zodat ik er geen last van heb?

Ik ben momenteel in Brazilië, en daar blijf ik nog wel een tijdje, mijn MacBook is in Nederland gekocht... hoe werkt het met garantie? Heb denk ik geen bonnen of dergelijke meer... Wel valt het binnen de 2 jaar regeling.

Die 2 jaar garantie (overigens heb je in Nederland consumentenrecht en is dat niet 2 jaar maar kan dat veel langer zijn) is niet van toepassing in Brazilië. Je hebt slechts 1 jaar internationale garantie. Heb je geen AppleCare+ gekocht? Zo nee, dan was dit nu wel handig geweest voor je... lijkt me namelijk sterk dat dit onder garantie gaat vallen.

Je kan het beste contact opnemen met Apple Support Brazilië en kijken wat er daar voor opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 11:38

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Izrgsus schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:47:
Hallo Allemaal,

Wat punten:

Heb je al een herinstallatie gedaan zoals anderen hebben geadviseerd?
Pagina: 1