Windows 10 vraagt naar naar wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Mijn vraag
Laatst had mijn broer een heel vaag probleem die ik nog niet eerder ben tegen gekomen.
Windows 10 vraagde naar een wachtwoord in safe modus, alleen had hij een pin. En hij kwam niet meer uit safe modus. Uiteindelijk werkte een heel oud(niet huidige) wachtwoord tot onze verbazing.

Iemand een idee hoe dit kan?

Beste antwoord (via Fusi0nking op 09-08-2020 00:23)

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:52
Probeer eens de PC in normale modus op te starten en te kiezen op het aanmeld venster voor “Aanmeldopties” en dan wachtwoord. Zorg er dan even voor dat de PC een internetverbinding heeft. Klinkt als een stukje cache.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
Waarschijnlijk tijdens de installatie van Windows 10 gekozen om te koppelen aan een Microsoft account. Het wachtwoord van dat ene Microsoft account heb je dan nodig. Bij “normaal” inloggen in normale boot modus gebruikt de computer de laatst gebruikte inlog methode, pincode in dit geval. Het is hierbij ook mogelijk om een wachtwoord te gebruiken.

Onder start -> settings -> account kan je zien welk e-mail adres er aan het Microsoft account gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
Klopt, er is een microsoft account gekoppeld. Alleen het wachtwoord van dat microsoft account werkte niet om in te loggen(wel via de website etc) uiteindelijk een heel oud wachtwoord die niks met het microsoft account te maken heeft werkte wel

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• twieren
Probeer eens de PC in normale modus op te starten en te kiezen op het aanmeld venster voor “Aanmeldopties” en dan wachtwoord. Zorg er dan even voor dat de PC een internetverbinding heeft. Klinkt als een stukje cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
Bedoel je de aanmeldopties om van pin naar wachtwoord te switchen bij het aanmelden? Deze opties staan er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Pin werkt niet in safe modus en heb je altijd wachtwoord nodig.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
Klopt, dit heb ik hem ook verteld. Alleen volgens hem is het een compleet ander wachtwoord dan die heeft ingesteld. Het is ook niet raar dat safe mode erom vraagt, maar het specifieke wachtwoord die werkte zou niet mogen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
Lijkt inderdaad dat het een stukje cache was. Nadat we internet opnieuw hadden verbonden deed het niet goede wachtwoord het niet meer maar de normale wel. Heel raar maar het is opgelost
Pagina: 1