Beste leden van het tweakers forum. Ik ga komende maand studeren. Ik heb netjes gewacht met het kopen tot het laatste moment, zodat de nieuwste modellen tot mijn beschikking staan. Echter heb ik nog geen laptop gekocht. Ik heb ervoor gewerkt, zodat ik een ruim budget heb. Uiteraard gooi ik niet graag geld weg, maar de limiet ligt dus een beetje bij de 2500 euro. Ik zat eerder aan 1200 ofzo te denken. Liefst natuurlijk zo min mogelijk. Eigenlijk vraag ik jullie er dus om om niet teveel naar geld te kijken.
Wat ga ik met mijn laptop doen?
Voornaamste doel: studeren. Ik heb twee zware studies en zal dus iedere dag gebruik maken van
1. Office 365 apps
2. Heel veel chrome tabbladen tegelijk (mijzelf kennende)
3. Discord, andere contact apps.
4. Basis spelletjes. Zoals minecraft, of cs:go. Maar niet veel, en daar hoef je ook niet op te letten omdat ik thuis al een gaming desktop heb staan.
Wat is je budget?
Ik schat zo'n 1200 euro maximaal. Maar het maakt echt niet uit als je er boven of onder zit. Ik kan zelf oordelen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag wel een uur in de trein. Op campus. En dan weer terug. Accuduur, gewicht en de mogelijkheid om het scherm soms goed te zien als de zon een beetje schijnt is wel belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen mac. Ik heb het idee dat ik dan betaal voor het merk. Zelf heb ik, en de mensen om mij heen, echt top ervaringen met HP. Daar gaat mijn voorkeur naar uit, maar ik sta open voor alles. Behalve mac. Want mac.
Wat ga ik met mijn laptop doen?
Voornaamste doel: studeren. Ik heb twee zware studies en zal dus iedere dag gebruik maken van
1. Office 365 apps
2. Heel veel chrome tabbladen tegelijk (mijzelf kennende)
3. Discord, andere contact apps.
4. Basis spelletjes. Zoals minecraft, of cs:go. Maar niet veel, en daar hoef je ook niet op te letten omdat ik thuis al een gaming desktop heb staan.
Wat is je budget?
Ik schat zo'n 1200 euro maximaal. Maar het maakt echt niet uit als je er boven of onder zit. Ik kan zelf oordelen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag wel een uur in de trein. Op campus. En dan weer terug. Accuduur, gewicht en de mogelijkheid om het scherm soms goed te zien als de zon een beetje schijnt is wel belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen mac. Ik heb het idee dat ik dan betaal voor het merk. Zelf heb ik, en de mensen om mij heen, echt top ervaringen met HP. Daar gaat mijn voorkeur naar uit, maar ik sta open voor alles. Behalve mac. Want mac.