Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studentenlaptop met relatief ruim budget - advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tiggelmantimo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-08-2021
Beste leden van het tweakers forum. Ik ga komende maand studeren. Ik heb netjes gewacht met het kopen tot het laatste moment, zodat de nieuwste modellen tot mijn beschikking staan. Echter heb ik nog geen laptop gekocht. Ik heb ervoor gewerkt, zodat ik een ruim budget heb. Uiteraard gooi ik niet graag geld weg, maar de limiet ligt dus een beetje bij de 2500 euro. Ik zat eerder aan 1200 ofzo te denken. Liefst natuurlijk zo min mogelijk. Eigenlijk vraag ik jullie er dus om om niet teveel naar geld te kijken.

Wat ga ik met mijn laptop doen?

Voornaamste doel: studeren. Ik heb twee zware studies en zal dus iedere dag gebruik maken van
1. Office 365 apps
2. Heel veel chrome tabbladen tegelijk (mijzelf kennende)
3. Discord, andere contact apps.
4. Basis spelletjes. Zoals minecraft, of cs:go. Maar niet veel, en daar hoef je ook niet op te letten omdat ik thuis al een gaming desktop heb staan.

Wat is je budget?

Ik schat zo'n 1200 euro maximaal. Maar het maakt echt niet uit als je er boven of onder zit. Ik kan zelf oordelen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Elke dag wel een uur in de trein. Op campus. En dan weer terug. Accuduur, gewicht en de mogelijkheid om het scherm soms goed te zien als de zon een beetje schijnt is wel belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Geen mac. Ik heb het idee dat ik dan betaal voor het merk. Zelf heb ik, en de mensen om mij heen, echt top ervaringen met HP. Daar gaat mijn voorkeur naar uit, maar ik sta open voor alles. Behalve mac. Want mac.

Alle reacties

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:29
Wat heb je zelf gevonden?

• tiggelmantimo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-08-2021
Ik kwam zelf uit bij Laptops als de HP Spectre 360, Hp elite dragonfly. Maar mijn kennis over laptops is zo zwak, dat ik echt de angst heb om een miskoop te kopen. Vandaar dat ik wellicht dat dat een van de experts op deze fora wellicht een laptop, of een lijn laptops kent die mij zou passen.

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:34
Ik zou naar een Thinkpad kijken en met jouw budget zou dan zelfs de X1 serie in aanmerking kunnen komen.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-11 20:54
Dell XPS lijn zijn ook mooie laptops. Maar Lenovo yoga slim 7, waar recent een review van is verschenen op tweakers klink ook als een prima laptop voor jou.

Voor ligt gaming zijn de Ryzen 4000 cpu's interessant. Ze zijn alleen nog niet zo goed leverbaar.

Verwijderd

Christiaan676 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:28:
Dell XPS lijn zijn ook mooie laptops. Maar Lenovo yoga slim 7, waar recent een review van is verschenen op tweakers klink ook als een prima laptop voor jou.

Voor ligt gaming zijn de Ryzen 4000 cpu's interessant. Ze zijn alleen nog niet zo goed leverbaar.
Dell krijg je ook nog eens studentenkorting.

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-11 20:54
Verwijderd schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:09:
[...]

Dell krijg je ook nog eens studentenkorting.
Ja altijd interessant doen veel fabrikanten zo ook Lenovo welke 20% studenten korting geeft. https://www.lenovo.com/nl/nl/studentenkorting

Daarnaast is het als student ook altijd interessant om op de speciale studenten sites te kijken zoals SurfSpot.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Al eens naar Dell gekeken?
Hebben zat mooie laptops binnen je price range, ook laptops die wat langer mee gaan zoals de zakelijke Latitude lijn.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1