Windows Media Player 'RPC-server niet beschikbaar'..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-05-2021
Als ik een bestand wil openen met Windows Media Player dan reageert Windows Media Player niet en dan staat er de foutcode 'RPC-server niet beschikbaar' terwijl RPC gewoon is ingeschakeld. Ik heb Windows 10 versie 1909 zonder internet op een net geformatteerde schijf gezet gisteren zonder internetverbinding omdat eerst de drivers er handmatig op moeten worden gezet (Alleen NVIDIA en Realtek drivers) Daarna internet aan en bij 'Apparaatbeheer' het gele driehoekje wegwerken door via 'Eigenschappen' en 'Stuurprogramma' Windows zelf online te laten zoeken en installeren.

Hierna Steam en BullGuard Premium en BullGuard VPN erop gezet. En hierna Windows laten updaten (dus update's van juli). Nu Windows Media Player geopend en geklikt op 'Aanbevolen'. Mijn probleem kan dus ONMOGELIJK iets met Windows versie of Windows update's te maken hebben. Mijn gedachte is dat het aan Realtek driver die ik van de Dell website af heb ligt. Ik heb namelijk een oude Dell Inspiron 580 uit 2009 gekocht in 2010. Zit een nieuwe videokaart in en heb de processor vervangen en ook de voeding natuurlijk. Maargoed een oude Realtek geluidskaart.

Want als ik Windows Media Player open dan doet deze gewoon normaal. Doe ik een muziek cd in mijn optische drive dan wordt er gevraagd wat te doen. Ik zeg dan 'Met Windows Media Player openen' en dan gaat alles ook gewoon goed. Wat me alleen wel opvalt nu ik niet van Windows 7 naar Windows 10 ben overgestapt zoals eerst, is dat het Weergavebalkje van Windows Media Player zich overal behalve bij 'Nu afspelen' modus kan tonen. En als ik een bestand met rechter muisknop selecteer en ik zeg 'Openen met Windows Media Player' of ik een type bestand standaard door Windows Media Player wil laten openen en ik klik vervolgens op zo'n bestand, dan opent Windows Media Player zonder te reageren en moet ik het proces laten stoppen via 'Taakbeheer'. En dan krijg ik de foutcode 'RPC-server niet beschikbaar'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2aF6phQsOg3ufxZ00SXsfr77Uc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3kwdzQn3UN9Ay53Q7I8Dm0oQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoLf3zuwa2koTZ1qGVDopLGJs7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YuYPKw8CzplmGvXvymN7LSy2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2865IobWds7jmS0fsJfoEA9HvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gR9knENnbRIsIeuWLSjNa1yC.png?f=fotoalbum_large

En bij Media Bibliotheek verschijnt de Weergavebalk dus ook. Maargoed dus niet bij 'Nu afspelen modus'..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHAtUb1T-Ufxf5lghEraGPq5e9c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uzahDFyXMuWtN4vEeXoAYaLC.png?f=user_large

Moet wel zeggen dat ik bij Realtek icoon in het systeemvak niet 'Geluidsrecorder' kan openen (gewoon te oud zou je denken) en Windows Media Player icoon ziet er ook VEEELLL ouder uit dan het icoon van Windows Media Player 12..

Dus nogmaals, ik denk niet dat dit door BullGuard Premium of BullGuard VPN komt en het kan ZEKER niet door de volgorde van Windows Updates en Windows Media Player activeren komen of omdat ik versie 1909 van Windows 10 heb.

En toen ik Windows 7 had en ook die Realtek driver er zo op had en daarna overstapte naar Windows 10 had ik dit probleem niet.

Wat zijn jullie adviezen nu dus. Alsjeblieft liever een lange en eerlijke uitleg dan gewoon 'is wel goed zo'. En als het zeer vroeg installeren van deze Realtek driver versie 2.8.0 geen kwaad kan voor het functioneren van Windows 10 zelf dan is er natuurlijk niks aan de hand en hoef ik Windows 10 niet opnieuw (maar dan zonder die Realtek driver) te installeren. Ende enige reden dat ik die Realtek driver installeerde is omdat ik de 'Sound Manager' die erbij komt in het systeemvak zo leuk vind.

[ Voor 13% gewijzigd door Berethorn op 14-08-2020 18:44 ]