Demo auto yay or nay?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:14

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Ik heb een oogje laten vallen op een demo auto van een jaartje oud met circa 20k op de teller. De auto staat bij een dealer bedrijf.

Uit een ver verleden kan ik mij herinneren dat je een demo auto beter links kom laten liggen omdat deze vaak wat ruiger bereden waren. Prijzen zijn ook vaak wat lager dan van een vergelijkbare normale occasion.

Mijn vraag is of dit anno 2020 nog steeds opgaat ?

Met andere woorden. Demo auto yay or nay?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:01

MLLL

Palm Treo 650

Om wat voor auto gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:49
vaak korte ritjes gehad, waarvan auto sneller slijt. Dus ik zou niet kijken naar km op teller, maar leeftijd.
Is het een auto van paar jaar? prima, dat is te doen
Is het een auto van 10 jaar? Run, Forrest, Run!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:18
20K in een jaar is best boel voor een demo..

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:49
Dat betekend 2 dingen @VidaR-9 1) hij is erg geliefd 2) hij is zo geliefd dat mensen de auto verkopen en aan hun vrienden doorvertellen, die hem dan ook willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
VidaR-9 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:30:
Volgens mij valt dat wel mee. Is gemiddeld 50km per dag. Als ik een demo auto meekrijg (wat ik vaak mee krijg als vervangend vervoer) rij ik op de drukkke dag gerust 800 tot 1000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
g1n0 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:33:
[...]

Volgens mij valt dat wel mee. Is gemiddeld 50km per dag. Als ik een demo auto meekrijg (wat ik vaak mee krijg als vervangend vervoer) rij ik op de drukkke dag gerust 800 tot 1000 km.
Nee want vaak gaan ze er dan eerder uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 20:58
Auto van een jaar oud, zal niet zo veel mis mee kunnen gaan. Tenzij het een exoot is en/of met veel vermogen. Demo's zijn vaak full option, dat is lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
[...]

Over de km stand maak ik mij ook niet zo’n zorgen. Het is een diesel dus dat betekent dat ie in ieder geval ook veel nette lange stukken heeft gemaakt.
TukkerTweaker schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:44:
Auto van een jaar oud, zal niet zo veel mis mee kunnen gaan. Tenzij het een exoot is en/of met veel vermogen. Demo's zijn vaak full option, dat is lekker.
Tis geen exoot en ook geen buitensporig vermogen. Wel netjes in de opties en een aantrekkelijke prijs. Vandaar mijn interesse

[ Voor 30% gewijzigd door Mach op 06-08-2020 21:51 ]

DUGG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Demo? Of als leenwagen meegegeven?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastiaan3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-06 10:27
N=1 steekproef, maar ik heb ooit een ex pers-auto gehad. Een Xantia Activa, dus een (voor toen) super complexe auto. En talk about having a hard life... Pers-auto's maken nogal wat mee.

Heerlijke auto aan gehad, was ook volgehangen met opties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn vorige auto was een demo, prima auto. Begreep van de dealer dat die auto's ook vaak bereden worden door de verkopers als soort van lease auto (iig de dealer waar ik hem vandaan had). Die reed dus niet alleen maar korte stukjes..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Snake schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:55:
Demo? Of als leenwagen meegegeven?
Weet ik nog niet. Heb nog geen contact met de dealer.
Maar gezien de km stand vermoed ik in ieder geval ook een leenauto.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
[...]

Die kilometers op 1 dag is denk ik redelijk uitzonderlijk, zeker dan ook nog met een demo auto

On topic
Geen reden om het niet te doen. Goed uitgeruste auto waar de ergste afschrijving al aan gedaan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mach schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:20:
[...]

Weet ik nog niet. Heb nog geen contact met de dealer.
Maar gezien de km stand vermoed ik in ieder geval ook een leenauto.
De reden dat ik het niet zou doen is omdat je niet weet hoe ruw met dat ding is gereden op koude motor.
Langs de andere kan dat perfect worden opgevangen met een verlengde garantie.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Vaak zeggen ze dat het een demo auto is, maar stiekem wordt die dan als leenauto meegegeven aan klanten waarvan de auto voor reparatie moet..

En zulke auto's daar wordt vaak niet erg netjes mee omgegaan.. Let vooral op kleine schades, ook op de randen van de deuren die dan vaak tegen een muurtje worden opengegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24
Glashelder schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:13:
Mijn vorige auto was een demo, prima auto. Begreep van de dealer dat die auto's ook vaak bereden worden door de verkopers als soort van lease auto (iig de dealer waar ik hem vandaan had). Die reed dus niet alleen maar korte stukjes..
Mijn buurman rijdt nu een Lexus UX300e demo (zo’n gekreukte), over een maand vast weer iets anders. Als je het moet verkopen kun je er maar beter wat rijervaring mee hebben ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 20:27
Arsenius schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:27:
Vaak zeggen ze dat het een demo auto is, maar stiekem wordt die dan als leenauto meegegeven aan klanten waarvan de auto voor reparatie moet..

En zulke auto's daar wordt vaak niet erg netjes mee omgegaan.. Let vooral op kleine schades, ook op de randen van de deuren die dan vaak tegen een muurtje worden opengegooid.
Volgens mij wordt een leenauto beter behandeld dan een demo auto want:
- de chauffeur heeft minder vaak de intentie om de auto te testen, is gewoon vervangend vervoer
- Meeste garages lopen erna een rondje rond die auto en als er schade aan is, mag jij dokken. Bij een demo-auto doen ze dit nooit om geen verkoop mis te lopen.

Die leenauto zal ook minder chauffeurs hebben gehad, want wordt vaak door dezelfde persoon meerdere dagen gebruikt.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapro
Wat voor auto gaat het over?
Daar kan al een groot verschil in zitten.
Een bmw diesel zal eerder afgetrapt worden tijdens een proefrit/leen als een Hyundai i10.
Hebben totaal een andere doelgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Mapro schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:44:
Wat voor auto gaat het over?
Daar kan al een groot verschil in zitten.
Een bmw diesel zal eerder afgetrapt worden tijdens een proefrit/leen als een Hyundai i10.
Hebben totaal een andere doelgroep.
Het is een Volvo. Gebruikers daarvan staan over het algemeen niet bekend als “petjes” (toch?) :)

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapro
Mach schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:45:
[...]

Het is een Volvo. Gebruikers daarvan staan over het algemeen niet bekend als “petjes” (toch?) :)
Nee klopt. Hoogstens een manager die te laat op zijn afspraak dreigt te komen. :)

Geen reden om het niet te doen in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Hier een tevreden rijder van een voormalige leen-auto.
Verkoper kwam ons ook nog eens tegemoet door boven op de normale garantie twee jaar extra garantie te geven vanuit fabrikant. Misschien dat je iets dergelijks kunt voorstellen? Kwam bij ons nog niet ter sprake in het eerste babbeltje, wel toen we over de centjes gingen praten.

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ben toch altijd wel verbaasd over wat voor mensen hier zitten :p Even de GTI's en dergelijke nagelaten

Wat denkt iedereen hier dat mensen doen met leenauto's? De nurburgring? 120 rijden in zijn 1?

Als ik een leenauto krijg, is dat even mijn auto en behandel ik zo. Als vrienden, mijn ouders, mijn collega's, leenauto's hebben, doen ze daar normaal mee.

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen: Dit is een leenauto, dus parkeer maar naast een paal en flikkker daar de deur maar hard tegenaan.

Dit is een zelfde mythe als dat berijders van leaseauto's allemaal maar met koude motor gaan trappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 16:53
Mijn ervaring is dat dat juist wel gebeurt, want toch niet van mij is de gedachte...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:41
Als je een andere auto meekrijgt dan kijk je toch op zijn minst even hoe hij vooruit gaat als je hem doortrapt? >:)

Gezien het een Volvo is zou ik mij niet zo'n zorgen maken, dat zijn toch vaak berijders die wat meer op comfort gericht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:00

PB-powell

Mr. Laziness

@Lexo of men doet juist voorzichtiger want niet van mij. Ik sta er zo in, net als @PWM.
De vorige demo auto die ik reed was tevens de auto die toen door de verkoper ook als auto werd gebruikt (het kinderzitje stond nog op de achterbank). Dus naast demo-ritjes werd die auto ook 'gewoon' gebruikt. Ik heb toen verder niet gekeken hoe oud die auto was en hoeveel kilometers op de teller stond.
Persoonlijk zou ik zelf niet weglopen van een demo-auto.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:46
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten, zo blijkt ook hier. Er zijn mensen die minder netjes omgaan met iets wat niet van henzelf is, en er zijn mensen die juist netter omgaan met iets wat niet van henzelf is. Op basis van de reacties in dit topic kun je vermoedelijk redelijk inschatten tot welke groep iemand behoort.

Qua stereotype verwacht ik mensen met interesse in een Volvo vaker in die tweede groep tegen te komen, dus dan is een demo/leen-auto minder problematisch dan bij stereotype BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 18:15
Zal toch zeker nog fabrieksgarantie op zitten? Als die auto je bevalt lekker doen, is er wat mee ga je terug naar de verkoper

Wat kunnen mensen toch moeilijk denken zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapro
Ik denk dat 99% van de mensen extra voorzichtig zijn in een auto die ze niet kennen en niet van hun is

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mach schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:45:
[...]

Misschien niet als petjes maar de laatste jaren merk ik steeds vaker dat Volvo rijders niet meer de degelijke huisvaders zijn die kalm aan doen. De Volvo's hebben, net als veel Audi's, aardig wat pit in de motor zitten. Volvo rijders laten dat ook graag merken en blijven aan je achterbumper hangen, stuiven je voorbij waar het niet kan etc. Dus nee, het beeld van Volvorijders wat je hebt is waarschijnlijk niet meer van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:09
FastFred schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:20:
Zal toch zeker nog fabrieksgarantie op zitten? Als die auto je bevalt lekker doen, is er wat mee ga je terug naar de verkoper

Wat kunnen mensen toch moeilijk denken zeg :/
Dat dus. Heb zelf ook een demo/leenauto van iets meer dan een jaar oud gekocht, nog ruime fabrieksgarantie, dus technisch zit je veilig. Als hij er dan van buiten goed uit ziet lijkt me er niks op tegen. Die van mij is zeer netjes, op het onvoorkomelijke steenslag putje (laten zitten) en wat velg schade (mee onderhandelen) was er niks op tegen. Als jouw keuze er van buiten/binnen uitgeleefd uitzag had je hem waarschijnlijk zowiezo niet overwogen.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik zou met name kijken naar hoe de auto er uit ziet. Als hij netjes is behandeld hoort een auto van een jaar oud en 20k kms er als nieuw uit te zien/minimale gebruikssporen te hebben. Kijk ook eens naar het profiel van de banden, zijn die niet meer afgesleten dan je zou verwachten bij deze km stand? Steenslag? Voorruit origineel? Dat zijn dingen waar ik op let als ik een auto koop.

Bij demo/pool auto's met meerdere gebruikers zie je wel vaak wat meer dingen in het interieur, plus dat er toch vaak wel een keer een berijder is geweest die erin gerookt heeft. Daar laat ik dan weer een auto voor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

n=1, maar ik heb zelf een demoauto gekocht. Je krijgt gewoon een vrijwel nieuwe auto voor een veel schappelijkere prijs.

Zoals altijd bij een gebruikte auto, weet je nooit hoe er mee gereden is, maar dat is met een demo-auto niet per se anders dan met een andere auto.

De realiteit is dat demo auto's doorgaans gewoon in zeer goede staat zijn, Auto's kunnen best wat hebben en met 20k op de teller is hij amper ingereden.

Ik zou, als het de auto is die je wilt, zeker doen.
Zelf heb ik de gekochte auto nu ruim 3 jaar is technisch gewoon nog als nieuw. Zelf nu 65000 km gereden in die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Ach... Zolang ze er niet dit soort dingen mee doen tijdens de Demo tijd zit je wel oké.
Edit: Misschien wat uitleg erbij; Dit was het gevolg van een testrit van Autoweek.
Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2017/hyundai-i30n-crash.jpg

Bij een niet nieuwe auto is het altijd maar de vraag wat er precies mee gebeurt is. Als deze in de lease had gezeten of particulier gebruikt dan weet je dat ook niet. Persoonlijk zou ik voor een reguliere 2e hands gaan, echter dat is puur mijn gevoel welke ik niet feitelijk kan onderbouwen.

[ Voor 9% gewijzigd door TheBrut3 op 07-08-2020 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 13-06 17:19
Tip: kijk naar het verbruik over de totale leeftijd en vergelijk deze dan met je verwachting/specificaties. Zie je 12l/100km waar die 8l/100km zou moeten doen dan weet je ongeveer hoe er mee gereden is (korte ritjes met redelijk zware voet).

Over het algmeen worden demo autos nu meegegeven aan medewerkers als tijdelijk "lease" auto en het is dan zijn/haar verantwoordelijkheid om er netjes mee om te gaan.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
PWM schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:59:
Ben toch altijd wel verbaasd over wat voor mensen hier zitten :p Even de GTI's en dergelijke nagelaten

Wat denkt iedereen hier dat mensen doen met leenauto's? De nurburgring? 120 rijden in zijn 1?

Als ik een leenauto krijg, is dat even mijn auto en behandel ik zo. Als vrienden, mijn ouders, mijn collega's, leenauto's hebben, doen ze daar normaal mee.

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen: Dit is een leenauto, dus parkeer maar naast een paal en flikkker daar de deur maar hard tegenaan.

Dit is een zelfde mythe als dat berijders van leaseauto's allemaal maar met koude motor gaan trappen.
Maar ik zou dan ook nooit mijn eigen leaseauto overkopen aan het eind van de looptijd.. :+

Nee, ik denk dat je met een demo / leenauto niet zoveel risico loopt. Het ligt inderdaad wel beetje aan het type auto, maar de meeste mensen rijden en gebruiken zo'n auto net als hun eigen auto. Daarnaast heeft het ook voordelen. Waarschijnlijk nooit gebruikt voor de bouwmarkt, met de hond naar het bos, limonade drinkende kids op de achterbank. Waarschijnlijk zijn de achterbank en achterbak nauwelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:22
Ik ben zelf altijd netter als ik een leenauto mee krijg bij de garage, simpelweg omdat deze niet van mij is. En ik wil dus ook niet dat er iets mee gebeurt waardoor de auto op wat voor manier dan ook beschadigd. En inderdaad dan ga ik ook niet mijn hond in die wagen zetten, of het oud papier afval erin proppen oid. Dat doe ik wel weer als ik mijn eigen wagen terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CrystalViriS schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:12:
Ik ben zelf altijd netter als ik een leenauto mee krijg bij de garage, simpelweg omdat deze niet van mij is. En ik wil dus ook niet dat er iets mee gebeurt waardoor de auto op wat voor manier dan ook beschadigd. En inderdaad dan ga ik ook niet mijn hond in die wagen zetten, of het oud papier afval erin proppen oid. Dat doe ik wel weer als ik mijn eigen wagen terug heb.
Het probleem met een demo lijkt mij hetzelfde als met een ex-huur: Er hebben allerlei mensen in gereden waarvan sommige extra voorzichtig waren en andere hem stevig afgeragd hebben. Ik denk dat er niet in het algemeen iets van zo’n auto te zeggen is. Gewoon behandelen zoals je een tweedehands zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

downtime schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

Het probleem met een demo lijkt mij hetzelfde als met een ex-huur: Er hebben allerlei mensen in gereden waarvan sommige extra voorzichtig waren en andere hem stevig afgeragd hebben. Ik denk dat er niet in het algemeen iets van zo’n auto te zeggen is. Gewoon behandelen zoals je een tweedehands zou kopen.
Het enige voordeel is, dat iemand die dat ding probeert af te raggen dat maar heel kort doet en niet jarenlang.
Auto's zijn doorgaans niet van WC-papier gemaakt en kunnen echt wel wat hebben.

Uiteraard zul je bij een BMW M2 wat meer risico hebben op "misbruik" dan bij een Ford C-Max om maar wat te noemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:54
Een 2e hands auto van een particulier: misschien heeft de vorige eigenaar de auto afgetrapt
Een 2e hands auto van een leasemaatschappij: misschien heeft de vorige eigenaar de auto afgetrapt
Een 2e hands auto via een dealer: misschien heeft de vorige eigenaar de auto afgetrapt
Een 2e hands auto van een oud omatje: misschien heeft de vorige eigenaar de auto afgetrapt
Een 2e hands auto van een dealer die als leen of demo auto heeft gediend: misschien heeft de vorige eigenaar de auto afgetrapt

Je krijgt alleen (enige) zekerheid als je:
Een splinternieuwe auto besteld (dan mag je hem zelf inrijden)
Een auto koopt met (resterende fabrieks) garantie

Dan nog heb je geen 100% garantie dat je voor onvoorziene kosten komt te staan, maar de enige garantie in het leven is dat je geboren wordt je uiteindelijk dood zal gaan :P

Ik zou me niet zo druk maken over een demo/leenauto: zoals gezegd moe je heel lang heel goed je best doen om het te slopen.
Voordeel van een demo is wel dat een dergelijke auto vaak goed in de opties zit voor de fractie van de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 11:27
Zelf heb ik ook een Demo auto gekocht. Gaat om een Mazda 6 uit 2015. Auto heeft als demo bij een dealer gestaan met stickers er op. Later is de auto naar een dealer hier in de buurt gegaan daar nog even als demo gebruikt en daar verkocht aan de vorige eigenaar.

Zelf heb ik de auto gekocht bij een handelaar en gaf gelijk al aan dat het een demo auto is geweest. Auto had in bijna 4 jaar wel 120k gelopen dus goed gebruikt maar dat was er niet aan te zien alles ziet er als nieuw uit en goed onderhouden door de dealer zelf.

Zelf maakt het mij niet uit dat het een demo auto is geweest helemaal niet omdat hij vol opties zit en hij mooi op tijd alle onderhoud en updates heeft gehad. (gecontroleerd bij Mazda zelf)

Als de auto goed onderhouden is en je ziet er niet aan af dat hij als demo is gebruikt dan zal ik de gok gewoon wagen. Een 2de hands auto kan ook slecht mee om gegaan zijn en bij de dealer weet je vaak wel zeker dat hij goed onderhouden. En bij een auto moet je ook een beetje geluk hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 15:01
Sinds kort heb ik ook een demo auto aangeschaft. Deze auto is ook ongeveer een jaar oud en had bij aanschaf ongeveer 18.000 gelopen.

De reden voor een demo auto was vooral dat de kop er af is gereden. Scheelt een slok op een borrel. Daarbij heb ik de auto bij een dealer gekocht. In mijn ogen is hiervan het grote voordeel dat zij baat hebben bij een goede auto, ik ging er daarom ook vanuit dat de auto goed is.

Nu natuurlijk de vraag of ik in het vervolg weer een demo auto koop. Op dit moment zeg ik ja. Scheelt een hoop geld en toch een goede auto. Het nadeel is wel, hij is gebruikt. Je ziet dus wel wat krasjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 07:28
Ik werk in de holding van een grote dealerorganisatie en "mijn" auto is dus ook altijd een demo auto, maar wordt nooit gebruikt voor proefritten tenzij iemand echt "mijn" auto wil kopen.
Voordeel is dat de koper kan profiteren van de korting en de bonus die een importeur verstrekt op demo inzetten.
Ook zie ik veel van onze verkopers "hun" demo vertroetelen en altijd zorgen dat hij er top bij staat. Proefritten zijn het grootste deel van de tijd ook gewoon ritten waarin mensen normaal rijden, uitzonderingen uiteraard daar gelaten.
Ik zou dus niet bang zijn voor het kopen van een demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Heren tweakers
Weer top om te zien hoe de community met nuttige en waardevolle ervaringen en suggesties komt. Het is dat het al snikheet is, anders zou mijn hartje nog warmer worden ❤️

Ik hou jullie op de hoogte

[ Voor 7% gewijzigd door Mach op 07-08-2020 16:17 ]

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Verzoek een m een grote beurt bij aanschaf en een onafhankelijke "apk" bij een derde. Dan heb je het grootste risico toch wel gedekt. Zeker met een verlengde fabrieksgarantie.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

PWM schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:59:

Dit eigenlijk wel ja.

Mensen die roepen dat de auto's afgetrapt worden laten heel stiekem een klein beetje zien hoe ze vooral zelf in elkaar steken.

Hebben ze zelfs een gezegde voor in het leven geroepen. Zoals de waard is...

Mijn zus en (wijlen) zwager rijden al decennia Ford Focus en wachten iedere keer weer tot er een nette demo auto beschikbaar is. En buiten het gewone gezeik met dealers heeft de auto nooit een krimp gegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Flagg op 07-08-2020 22:36 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Hoe kun je dat snel zien, is een carglass-ruit te onderscheiden van een affabrieksruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28

FreakNL

Well do ya punk?

Bij mij staat er een Jeepje op die een berg oprijdt :+

Maar volgens mij staat er wel een code op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:51
Bij ons worden er veel ex rentals verkocht.
Allemaal net, of net geen jaar oud en km-stand rond de 20k.
De verkoper weet deze altijd aan te prijzen als demo of importeurs auto die gebruikt zijn door personeel om zo de kop eraf te rijden.

Maar dat het ex rentals zijn die door 5 zwetende jongeren is gebruikt om van en naar een spaans strand te rijden vanaf het appartement, dat weet niemand.

Is het een echte Hollandse auto, datum eerste toelating in nederland gelijk aan datum eerste toelating?
Is het echt een demo, een demo heeft vaak reclame van desbetreffende dealer ergens opgeplakt, of opgeplakt gezeten.
De asbak is vaak verwijderd en de sigaretten aansteker mist.

Wat er ook wel eens gebeurd is dat als bijvoorbeeld pietje zijn auto in de garage staat met een kapot onderdeel, maar pietje moet op vakantie en het onderdeel is niet in voorraad, dan schroef je het even van de demo, dan kan pietje weg en die demo kan wel even blijven staan.

Ik zou goed vooraf onderzoek doen, verkopers zijn geen slechte mensen, maar het zijn toch verkopers, voor je het weet heb je z'n schoonmoeder er bij gekocht.😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 20:56
VidaR-9 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:30:
Echt niet.

Demo auto betekent dat er een personeelslid in rijdt voor woonwerk én dat deze dan tijdens werktijd gebruikt wordt voor klant demo’s. Vaak heet het een demo omdat ze bijv bestickerd zijn en natuurlijk op de voorrraad van het autobedrijf staan.

Verder lees ik dat die dingen ‘ruig’ behandeld worden maar welke idioot gaat in een vreemde auto voor een proefrit racen? Zo ongeveer niemand. Autos zijn dus vaak gewoon gebruikt en als nieuw, want elke keer schoongehouden voor proefritjes.

Dus pel alle onzin af en kijk vooral naar de auto zelf en vraag anders even wie erin reed.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
NiGeLaToR schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:15:
[...]

Echt niet.

Demo auto betekent dat er een personeelslid in rijdt voor woonwerk én dat deze dan tijdens werktijd gebruikt wordt voor klant demo’s. Vaak heet het een demo omdat ze bijv bestickerd zijn en natuurlijk op de voorrraad van het autobedrijf staan.
Ja klopt, maar dan nog is 20K wel relatief veel. Vanuit mijn ervaring dan he. Beste maatje is vestigingsmanager van een Mercedes dealer en zie toch vaak dat de demo's er wel voor de 10K uitgaan.

Niet dat 10 of 20k km uiteindelijk veel uitmaakt bij een nieuwe auto.. :+ Maar ben het eens met @Mielemuis dat ik wel even goed zou checken of het geen ex rental is geweest. Demo's (al dan niet ingezet als leenauto) heb ik 0 problemen mee, zelf ook weleens gekocht. Huurauto's zou ik zelf nooit kopen. Op een of andere manier zien die er vaak na 10k km al uit alsof ze 50k hebben gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 07:28
Mielemuis schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 07:38:
Bij ons worden er veel ex rentals verkocht.
Allemaal net, of net geen jaar oud en km-stand rond de 20k.
De verkoper weet deze altijd aan te prijzen als demo of importeurs auto die gebruikt zijn door personeel om zo de kop eraf te rijden.

Maar dat het ex rentals zijn die door 5 zwetende jongeren is gebruikt om van en naar een spaans strand te rijden vanaf het appartement, dat weet niemand.

Is het een echte Hollandse auto, datum eerste toelating in nederland gelijk aan datum eerste toelating?
Is het echt een demo, een demo heeft vaak reclame van desbetreffende dealer ergens opgeplakt, of opgeplakt gezeten.
De asbak is vaak verwijderd en de sigaretten aansteker mist.

Wat er ook wel eens gebeurd is dat als bijvoorbeeld pietje zijn auto in de garage staat met een kapot onderdeel, maar pietje moet op vakantie en het onderdeel is niet in voorraad, dan schroef je het even van de demo, dan kan pietje weg en die demo kan wel even blijven staan.

Ik zou goed vooraf onderzoek doen, verkopers zijn geen slechte mensen, maar het zijn toch verkopers, voor je het weet heb je z'n schoonmoeder er bij gekocht.😁
toon volledige bericht
Rentals herken je redelijk makkelijk;
Meestal het één na laagste uitrustingsniveau (niveau 2, bijvoorbeeld comfortline)
Vaak de basismotor
Kleine velgen
Vaak al een toelating in het buitenland gehad
Max 12 maanden / 20.000 km

Demo’s zijn vaak juist dikkere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 17:17

_Arthur

blub

Begin dit jaar ook een ex-demo gekocht bij een dealer met 8,5k km op te teller (en 5-6 maanden oud. Niets mis mee. En zoals al eerder gemeld; demo's zijn vaak zeer goed uitgerust tov de auto's die de uitleen-auto-vloot ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

Een demo wagen is waarschijnlijk vooral gebruikt door een van de medewerkers van de garage en door een aantal mensen die ermee wouden proefrijden. Daar heeft waarschijnlijk wel eens af en toe iemand goed doorgeduwd, maar daar kan zo'n auto wel tegen.

Mijn tweede auto was er zo een en daar heb ik in de garage gevraagd wie er mee gereden had. Bleek een van de administratieve medewerkers geweest te zijn. Ik heb haar wat vragen gesteld over wat ze goed en minder goed vond aan de auto en ik heb na haar dienst even een kort stukje achter haar gereden (maar niet tot thuis, was niet de bedoeling om het creepy te maken) en ze reed redelijk rustig. Nooit speciale problemen gehad met die auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Gluten Parody schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:28:
[...]

Hoe kun je dat snel zien, is een carglass-ruit te onderscheiden van een affabrieksruit?
Meestal is er bij glasfitter ruiten geen merklogo in de voorruit aanwezig. Daarnaast zie je vaak kitranden bij de a stijlen in het interieur als er een ruit vervangen is door een derde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijn tweede auto was er zo een en daar heb ik in de garage gevraagd wie er mee gereden had. Bleek een van de administratieve medewerkers geweest te zijn. Ik heb haar wat vragen gesteld over wat ze goed en minder goed vond aan de auto en ik heb na haar dienst even een kort stukje achter haar gereden (maar niet tot thuis, was niet de bedoeling om het creepy te maken) en ze reed redelijk rustig. Nooit speciale problemen gehad met die auto.
:? 8)7
Haha, lijkt me geweldig om dit te zien!
Zat je ook in de bosjes? _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door sssensss op 08-08-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
...of heel sneaky op de parkeerplaats in een lange regenjas, gleufhoed op en zo'n krant met gaten erin..? 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Gluten Parody op 09-08-2020 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Mensen gaan niet eens netjes om met hun eigen leven.

Denk aan 1.5m afstand of niet dragen van mondkapjes in verplichte gebieden.

Dusja als men daar al lak aan heeft zullen ze zo een auto ook agort rijden :)

Het is ook een nieuw dus zullen mensen ook per ongeluk verkeerd rijden. Zoals motor laten uitvallen per ongeluk of te hard indrukken of draaien van knopjes.

Mja het blijft een nieuw auto dus zou eigenlijk niks mee moeten mankeren. Alle auto's beginnen ergens als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 14:39
Tja of er nou een jaar in een auto is gereden door een leaserijder, of als hij als demo is ingezet.. Ik denk niet dat het veel verschil maakt. Bij een proefrit van een sportievere auto zal men toch even een stoplichtsprintje proberen, maar dat is helemaal niet erg. Check gewoon of er schade aan de auto is, veel meer kan er niet echt kapot gaan in een jaar lijkt me?

Ik heb tijdje terug proefgereden in een BMW van een jaar oud. Die had enorme stoeprand schade (mistte een hele hap uit 2 banden), remblokken moesten 3000km geleden al vervangen worden (rood lampje op het dashboard). Auto was origineel NL geleverd, maar stond nu bij een handelaar (geen dealer). Genoeg red flags om de auto lekker te laten staan.
Pagina: 1