Monitor wilt niet meer op 144hz

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fetiz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-08-2020
Mijn vraag
Laat ik beginnen met dat ik al sinds ik mijn beeldscherm gekocht heb te maken heb met het plotseling wegvallen van het scherm naar een zwart scherm. (BenQ Zowie XL2411P) Als ik dan aan de display port wiebel valt die weer terug. Dit is al een jaar zo. Vanochtend heb ik de kabel van uiteinde omgewisseld toen de PC uit stond. Toen ik de PC weer aanzette stond hij op 100hz en in Nvidia kan ik hem niet hoger zetten. Toen ben ik in de Advanced display settings van windows zelf gegaan om hem daar hoger te zetten zoals normaal mogelijk. Alleen als ik hem op 144hz glitched mijn scherm hem helemaal uit. Ik heb alles up to date. Ook bij display option is het Modi selectie vakje greyed out. Ik heb op internet gelezen dat dit betekend dat windows je monitor niet goed herkend, maar kan geen goed fix ervoor vinden. Ik zet er foto's bij zodat het wat duidelijker word wat ik bedoel. kabel heb ik al omgedraaid. Werkt ook niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Monitor zoals bovenvermeld . RTX 2060

Ik wil mijn monitor dus weer op 144hz kunnen zetten

Mvg,
Fetiz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afEIPSiqHx3CVDSHJP9shxDaLp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGueBQAPaRSk6VdUrWycDMjz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnnpGXuunsI6NqPA1cch0f4f7lg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pr3VjubTQ2fMSG8zH4F2b6Gm.png?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door Fetiz op 06-08-2020 20:24 ]

Beste antwoord (via Fetiz op 11-08-2020 18:05)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Elke normale DP kabel kan dat met drie vingers in de neus. Een kabel kan prima kapot zijn, maar als nieuwe kabel het niet oplost is dat dus niet het probleem.

TS zou eens andere output van GPU kunnen proberen, als hij meerdere DP outputs heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Kabel weer omdraaien.
Andere kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fetiz
Of heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak kan zijn van het scherm dat zo hapert? Zoals op de foto. Ik kan ook geen resolutie meer veranderen. Dan krijg ik zwart beeld. Misschien weet iemand nu meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:32

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Fetiz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:41:
Of heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak kan zijn van het scherm dat zo hapert? Zoals op de foto. Ik kan ook geen resolutie meer veranderen. Dan krijg ik zwart beeld. Misschien weet iemand nu meer?
Kan best zijn dat de aansluiting van scherm en of connector van kabel niet lekker is. Ik zou toch eens met een andere kabel proberen.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fetiz
MisterJD schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:20:
[...]

Kan best zijn dat de aansluiting van scherm en of connector van kabel niet lekker is. Ik zou toch eens met een andere kabel proberen.
Ik heb een andere kabel besteld, het probleem is er nog steeds. ondertussen heb ik mijn monitor op de resolutie 1735x1080 staan omdat ik daar wel 144hz op kan krijgen. Maar zodra er iets op native staat krijg ik weer dat flickering beeld. Mijn Nvidia resolutie staat dus op 1735x1080 maar als ik een game open op native krijg ik alsnog dat flikker beeld. Dus het is of de monitor of de GPU misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:15
Er is een groot verschil in kabel kwaliteit. Bij 144hz wil je goed geïsoleerde kabels hebben. Bespaar daar niet op. Heb zelf precies het zelfde probleem gehad. Goede kabels (goud plating is onzin) met isolering helpt.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Elke normale DP kabel kan dat met drie vingers in de neus. Een kabel kan prima kapot zijn, maar als nieuwe kabel het niet oplost is dat dus niet het probleem.

TS zou eens andere output van GPU kunnen proberen, als hij meerdere DP outputs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fetiz
Sissors schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:52:

Kerel je bent een held. Ik zat er serieus zelf ook al aan te denken maar dacht dat zal het vast niet zijn. Dus de andere port geprobeerd en het werkt weer. Maar nu mijn volgende vraag is. Wat betekend dit. Dat de eerste poort beschadigd is? Want als dat het geval is ga ik misschien kijken wat garrantie kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Yep. Vraag me niet hoe precies, maar gezien je symptomen lijken op beschadigde kabel, en de kabel het niet is, tja, dan blijven als volgende twee logische opties over het stukje bij je videokaart of bij je monitor.

Overigens het zou niet moeten, maar als hij het nu weer goed doet zou ik het lekker zo laten. Als je garantie gaat claimen dan ben je zo weken verder voor je een nieuwe hebt (als ze het al kunnen reproduceren, en hem niet in een 60Hz monitor steken en zeggen dat alles goed werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fetiz
Sissors schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:00:
Yep. Vraag me niet hoe precies, maar gezien je symptomen lijken op beschadigde kabel, en de kabel het niet is, tja, dan blijven als volgende twee logische opties over het stukje bij je videokaart of bij je monitor.

Overigens het zou niet moeten, maar als hij het nu weer goed doet zou ik het lekker zo laten. Als je garantie gaat claimen dan ben je zo weken verder voor je een nieuwe hebt (als ze het al kunnen reproduceren, en hem niet in een 60Hz monitor steken en zeggen dat alles goed werkt).
Ja dat klopt in principe wel. Denk ook dat ik het niet ga doen. Maar is wel apart dat na een keer de kabel uit de gpu halen hij gelijk een beschadiging krijgt. Dan ben ik er bang voor dat de ander poort ook gewoon gevoelig is. Dat word dan maar extra voorzichtig zijn dan.
Toch heeel erg bedankt.
Pagina: 1