Mijn zoontje heeft op onze laatste vakantiedag in Frankrijk zijn vakantiegeld, €20, uitgegeven aan een Sony PSN voucher. Aangekomen in ons vakantiehuisje heb ik de computer erbij gepakt om de code in te wisselen (op ons Nederlandse account). Blijkt dat niet te kunnen. De vouchers zijn regio gebonden. Ik heb direct Sony PSN support in Nederland gebeld, alwaar ik te horen kreeg dat dat nou eenmaal zo was en dat die supportmedewerker er niets aan kon veranderen. Hij kon mij aan niet aangeven wie er wel iets aan kon doen. Hij heeft mij op mijn verzoek wel aangegeven hoe ik een klacht kon indienen. Dat heb ik dus gedaan, gereageerd op een mail die hij me gestuurd heeft, met de volgende tekst:
Beste Sony,
Ik ben hoogstongelukking met het feit dat wij de code op een door mijn zoon in Frankrijk gekochte PSN voucher niet kunnen gebruiken op ons Nederlandse account. Op het moment van kopen was het ons niet bekend dat PSN vouchers in de Europese Gemeenschap regio gebonden zijn. De winkel waar hij die voucher gekocht heeft neemt de voucher ook niet meer terug. Zij kunnen niet contrioleren of de code al gebruikt is.
Ik heb nog geen reactie, maar ben benieuwd of jullie ideeën hebben of Sony dit zomaar kan maken. Gaat dit niet tegen vrij verkeer van goederen in? Eigenlijk is het dat niet eens. Het is net of ik geld pin in Frankrijk om daarna in Nederland cash weer uit te geven. Zegt de medewerker van de supermarkt in Nederland: "Nee meneer, hiermee kunt u niet betalen. U heeft die Euro's in Frankrijk gehaald." Wat denken jullie.
Ga ajb niet aangeven dat we het hadden moeten weten, want we wisten dit niet.
Beste Sony,
Ik ben hoogstongelukking met het feit dat wij de code op een door mijn zoon in Frankrijk gekochte PSN voucher niet kunnen gebruiken op ons Nederlandse account. Op het moment van kopen was het ons niet bekend dat PSN vouchers in de Europese Gemeenschap regio gebonden zijn. De winkel waar hij die voucher gekocht heeft neemt de voucher ook niet meer terug. Zij kunnen niet contrioleren of de code al gebruikt is.
En dan mijn gegevens.Ik wil graag een oplossing voor dit probleem. We leven in de Europese Gemeenschap in een Europese markt. Als ik in Frankrijk benzine koop voor mijn Duitse auto met Nederlands kenteken, werkt dat prima. Ik kan er zelfs mee door België rijden. U kunt het toch niet aan uw Europese klanten verkopen dat een internationaal bedrijf als Sony op deze manier de grenzen in stand houdt. We praten hier ook niet over het verschil tussen Zloties en Euro's. Voor de voucher heeft mijn zoon gewoon €20 betaald. Ik wil dat hij die code gewoon op ons account kan gebruiken. Het serienummer van de voucher is xxxxx-xxxxxx. De code houd ik nog even voor me, maar kan die indien noodzakelijk ook delen.
Van uw support medewerker begrijp ik dat dit vaker is voorgekomen. Blijkbaar schiet uw communicatie over/bij de vouchers hierbij te kort. Ik verwacht daarom ook dat u, Sony, uw verantwoordelijk hierin neemt.
In afwachting van een oplossing uwerzijds, verblijf ik,
Ik heb nog geen reactie, maar ben benieuwd of jullie ideeën hebben of Sony dit zomaar kan maken. Gaat dit niet tegen vrij verkeer van goederen in? Eigenlijk is het dat niet eens. Het is net of ik geld pin in Frankrijk om daarna in Nederland cash weer uit te geven. Zegt de medewerker van de supermarkt in Nederland: "Nee meneer, hiermee kunt u niet betalen. U heeft die Euro's in Frankrijk gehaald." Wat denken jullie.
Ga ajb niet aangeven dat we het hadden moeten weten, want we wisten dit niet.