Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 22:34
Mijn zoontje heeft op onze laatste vakantiedag in Frankrijk zijn vakantiegeld, €20, uitgegeven aan een Sony PSN voucher. Aangekomen in ons vakantiehuisje heb ik de computer erbij gepakt om de code in te wisselen (op ons Nederlandse account). Blijkt dat niet te kunnen. De vouchers zijn regio gebonden. Ik heb direct Sony PSN support in Nederland gebeld, alwaar ik te horen kreeg dat dat nou eenmaal zo was en dat die supportmedewerker er niets aan kon veranderen. Hij kon mij aan niet aangeven wie er wel iets aan kon doen. Hij heeft mij op mijn verzoek wel aangegeven hoe ik een klacht kon indienen. Dat heb ik dus gedaan, gereageerd op een mail die hij me gestuurd heeft, met de volgende tekst:

Beste Sony,

Ik ben hoogstongelukking met het feit dat wij de code op een door mijn zoon in Frankrijk gekochte PSN voucher niet kunnen gebruiken op ons Nederlandse account. Op het moment van kopen was het ons niet bekend dat PSN vouchers in de Europese Gemeenschap regio gebonden zijn. De winkel waar hij die voucher gekocht heeft neemt de voucher ook niet meer terug. Zij kunnen niet contrioleren of de code al gebruikt is.
Ik wil graag een oplossing voor dit probleem. We leven in de Europese Gemeenschap in een Europese markt. Als ik in Frankrijk benzine koop voor mijn Duitse auto met Nederlands kenteken, werkt dat prima. Ik kan er zelfs mee door België rijden. U kunt het toch niet aan uw Europese klanten verkopen dat een internationaal bedrijf als Sony op deze manier de grenzen in stand houdt. We praten hier ook niet over het verschil tussen Zloties en Euro's. Voor de voucher heeft mijn zoon gewoon €20 betaald. Ik wil dat hij die code gewoon op ons account kan gebruiken. Het serienummer van de voucher is xxxxx-xxxxxx. De code houd ik nog even voor me, maar kan die indien noodzakelijk ook delen.

Van uw support medewerker begrijp ik dat dit vaker is voorgekomen. Blijkbaar schiet uw communicatie over/bij de vouchers hierbij te kort. Ik verwacht daarom ook dat u, Sony, uw verantwoordelijk hierin neemt.

In afwachting van een oplossing uwerzijds, verblijf ik,
En dan mijn gegevens.

Ik heb nog geen reactie, maar ben benieuwd of jullie ideeën hebben of Sony dit zomaar kan maken. Gaat dit niet tegen vrij verkeer van goederen in? Eigenlijk is het dat niet eens. Het is net of ik geld pin in Frankrijk om daarna in Nederland cash weer uit te geven. Zegt de medewerker van de supermarkt in Nederland: "Nee meneer, hiermee kunt u niet betalen. U heeft die Euro's in Frankrijk gehaald." Wat denken jullie.
Ga ajb niet aangeven dat we het hadden moeten weten, want we wisten dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Contact geld en een PSN kaart is natuurlijk niet te vergelijken.
Een cadeaubon van de Mediamarkt gekocht in NL kan je niet in Duitsland gebruiken.

Staan er niet een hoop kleine letters op die PSN kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:25
Ike. schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:30:
Contact geld en een PSN kaart is natuurlijk niet te vergelijken.
Een cadeaubon van de Mediamarkt gekocht in NL kan je niet in Duitsland gebruiken.

Die zijn dan in strijd met vrij verkeer van diensten en goederen binnen de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
biomass schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:35:
[...]

Geen idee.

Lijkt me niet. Lees je ‘contract’ met PSN even door.

[ Voor 10% gewijzigd door Ike. op 06-08-2020 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:04

weebl

YARR!

biomass schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:35:
[...]

Iedereen mag PSN vouchers in Frankrijk kopen en meenemen naar Nederland hoor. Er is vziw geen wet die bepaald dat je hem vervolgens moet kunnen gebruiken op je Nederlandse Playstation account.

Ik lees hier trouwens het volgende:

https://www.playstation.c...to-redeem-a-voucher-code/
De tegoedboncode moet voor dezelfde regio zijn als je account. Als je een fysieke kaart hebt, moet je naar de landenvlag op de kaart kijken.
En aanvullend:
Mijn tegoedbon is voor een andere regio
De regio voor iedere code is afgedrukt op de tegoedbon. Helaas kunnen tegoedboncodes alleen worden ingewisseld in dezelfde PlayStation Store-regio. Het is niet mogelijk om de regio van een account te wijzigen (de regio is geselecteerd toen het account werd ingesteld).

Je kunt de regio van je account controleren door je aan te melden bij accountbeheer > [Account] > [Accountgegevens] en naar de sectie Land/Regio te scrollen.
Dus pech gehad ben ik bang :/

[ Voor 56% gewijzigd door weebl op 06-08-2020 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 09:41
Je kan hopen op coulance maar je krijgt denk ik gewoon een middelvinger en dan zeggen ze dat je hun voorwaarden maar even door moet lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:23
Ik vind dat de reacties hier wel te kort door de bocht gaan. Steam is laatst toch ook op de vingers getikt voor geoblocking?

nieuws: Europese Commissie: geoblocking binnen EU op Steam is in strijd met wet

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:48
Misschien dat je de kaart door kan verkopen aan zijn Franse vakantieliefde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-07 17:24
Lrrr schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 01:20:
Ik vind dat de reacties hier wel te kort door de bocht gaan. Steam is laatst toch ook op de vingers getikt voor geoblocking?

nieuws: Europese Commissie: geoblocking binnen EU op Steam is in strijd met wet
De crux daar zal niet zijn dat codes uit één land niet werken in een ander, maar het feit dat ze dat koppelen aan prijsverschillen onderling. Ik durf te stellen dat PSN tegoedkaarten overal evenveel waard zijn, dus er is geen reden om met alle geweld een Franse kaart te willen hebben omdat die meer waard zou zijn of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24

Oekol

waka waka hey hey

Ik weet niet wat hij wil kopen, maar hij kan eventueel een frans account aanmaken om hem te redeemen. Staat op de PlayStation zelf en je kan daarna gewoon dus op je NL account switchen. Dat is zeg maar plan C. Zijn zat mensen die spellen in andere stores kopen vanwege currencies voordelen. @hetechtebeest

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:48:
Ik weet niet wat hij wil kopen, maar hij kan eventueel een frans account aanmaken om hem te redeemen. Staat op de PlayStation zelf en je kan daarna gewoon dus op je NL account switchen. Dat is zeg maar plan C. Zijn zat mensen die spellen in andere stores kopen vanwege currencies voordelen. @hetechtebeest
Dit kan niet met de PS Vita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 22:34
Oekol schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:48:
Dat is nog wel een idee. Dan kan hij zichzelf wat Fortnite skins giften. Hopen dat dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Ike. schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:30:

Alsof iedereen die aandachtig door gaat nemen/lezen, want het zijn niet voor niets de 'kleine lettertjes'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Vrij verkeer van goederen gaat over douanerechten. Zodra je iets buiten de EU koopt moet je dit aangeven bij het betreden van de EU. Boven een bepaald bedrag betaal je er belasting over. Dankzij vrij verkeer van goederen hoeft dat binnen de EU niet meer, ook niet als het land waarin je het koopt een lager BTW-tarief hanteert. Auto's uitgezonderd, daar gelden andere regels voor.

Verder lijkt een fabrikant mij vrij om regiogebonden te werken. Het kan goed zijn dat de kaarten door een Franse tak worden uitgegeven. De inhoud van de PSN Store is immers ook regionaal. Hoewel het niet klantvriendelijk is, zijn er ook argumenten te bedenken waarom ze dat wel doen. Grote valutaverschillen en schommelingen zouden een groot risico voor Sony zijn, dan krijg je handel in codes. Dat valt hier in het Westen wel mee, maar wereldwijd krijg je dat iedereen dat spul in Venezuela gaat bestellen. Voor Sony zal het plaatje onder de streep dan niet meer uit komen.

Vervelend voor je zoontje maar het is ook niet handig om er blind van uit te gaan dat het wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Laatst online: 14:15
Volgens mij is het punt gewoon dat als je als consument iets koopt in Europa voor hetzelfde bedrag en munteenheid als in Nederland, je zou verwachten dat dat product ook hier werkt. Nu snap ik daarentegen ook weer wel dat er bij digitale producten vaak regionale beperkingen zijn, dat is bv. bij aanbieders van films en series ook vaak het geval. Zoals hierboven wordt aangegeven is het ergens namelijk wel logisch dat die beperkingen er zijn aangezien mensen in andere landen niet altijd hetzelfde te besteden hebben als hier, en je niet wil dat men in de relatief rijke landen daar misbruik van maakt.

In dit geval is het erg vervelend dat je hier niet van op de hoogte was en zeker omdat het voor je zoon is. Volgens mij zou je in dit geval toch mogen hopen dat Sony coulant is en je code inwisselt voor een Nederlandse. Dat zou ik wel netjes vinden in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:39
Giel1 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:02:
Volgens mij is het punt gewoon dat als je als consument iets koopt in Europa voor hetzelfde bedrag en munteenheid als in Nederland, je zou verwachten dat dat product ook hier werkt. Nu snap ik daarentegen ook weer wel dat er bij digitale producten vaak regionale beperkingen zijn, dat is bv. bij aanbieders van films en series ook vaak het geval. Zoals hierboven wordt aangegeven is het ergens namelijk wel logisch dat die beperkingen er zijn aangezien mensen in andere landen niet altijd hetzelfde te besteden hebben als hier, en je niet wil dat men in de relatief rijke landen daar misbruik van maakt.

In dit geval is het erg vervelend dat je hier niet van op de hoogte was en zeker omdat het voor je zoon is. Volgens mij zou je in dit geval toch mogen hopen dat Sony coulant is en je code inwisselt voor een Nederlandse. Dat zou ik wel netjes vinden in ieder geval.
Voor 31 Januari 2020 werkte een in de UK gekochte elektrisch apparaat ook niet in NL zonder omweg. Was toch echt 1 europa.

Er staat op al die kaarten van die vlaggetjes. Waar zou dat toch voor zijn? Vast voor de sier.

Altijd uitkijken en zeker weten dat het werkt. Als je in het buitenland koopt. Een wijze les voor hem. En dat voor 20 euro!. Geef hem kado aan een frans man op een frans ps4 forum.
Pagina: 1