Aankoop Amazon.de

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:59
Beste,

Ik zag op Amazon.de een nieuw scheerapparaat van Panasonic staan voor een prijs van 135 euro.
Echter toen ik het artikel in de winkelwagen geplaatst had was de prijs ineens 140 euro
Verzendkosten werden wel in mindering gebracht ( gratis verzending)

Als ik het artikel bij Amazon.nl in de winkelwagen leg blijft de prijs wel gelijk
Alleen is hij bij Amazon.nl duurder

Hoe kan dit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou ze mailen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:29
Hansw1 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:15:
Beste,

Ik zag op Amazon.de een nieuw scheerapparaat van Panasonic staan voor een prijs van 135 euro.
Echter toen ik het artikel in de winkelwagen geplaatst had was de prijs ineens 140 euro
Verzendkosten werden wel in mindering gebracht ( gratis verzending)

Als ik het artikel bij Amazon.nl in de winkelwagen leg blijft de prijs wel gelijk
Alleen is hij bij Amazon.nl duurder

Hoe kan dit .
Verschil in het btw percentage tussen Duitsland en Nederland. De btw is dus lager in Duitsland dus die prijs zie je eerst maar als je dan een verzend adres in Nederland selecteert wordt het Nederlandse btw percentage gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:14
De reden daarvoor is waarschijnlijk dat er een verschil is in belastingen. De prijzen die je normaal ziet zijn de prijzen met de belasting in Duitsland. Echter, als je het naar NL laat verzenden, dan gebruiken ze de NLse belanstingen. Zie je op de pagina iets als dit:
Prices for items sold by Amazon include temporarily reduced VAT. Depending on your delivery address, VAT may vary at Checkout. For other items, please see details. Information on the reduced VAT in Germany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 12:46
Verschil zit hem waarschijnlijk in de BTW, in Duitsland op dit moment 16% dacht ik. Als je dan je Nederlandse adres invult om het naar toe te laten versturen rekent hij automatisch om naar 21%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Iets verder zoeken en je kwam Amazon.de wijzigt prijs automatisch naar Amazon.nl en het andere topic in mijn sluitmessage daar tegen.

Gezien ik hier verder weinig inzet zie en geen discussiewaarde, zet ik hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.