Garantie 3 jaar - toch kosten bij vervanging voor hetzelfde.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:59

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik heb iets meer dan 2 jaar geleden een self-inflatable luchtbed (bardani the summat 3d 10) gekocht. Hierop zit 3 jaar garantie. Hij is lek gegaan, en het lek is niet te vinden, maar wel te constateren.

De winkel heeft hem probleemloos omgeruild voor een nieuwe, zelfde model, zelfde naam, zit wel een iets ander ventiel op. Echter, de prijs is sindsdien gestegen.

Nu heb ik het prijsverschil bij moeten betalen, terwijl ik geen verlenging van de garantietermijn heb gekregen.

Bij mijn weten mag je niet bij moeten betalen voor een prijs stijging, maar ik kan zo 1-2-3 niet vinden waar dat staat. Op de site van de (web)winkel staat vrijwel niks vermeld over garantievoorwaarden, en op de site van Bardani ook niet.

Aanvulling: Op beide sites staat niks vermeld over de garantie-voorwaarden, op de kassa-bon ook niet. Op de brief die erbij geleverd wordt staat:
Gedurende een periode van drie jaar na aankoop zullen defecten ten gevolge van fabricagefouten door Bardani worden gerepareerd of vergoed. Normale gebruiksslijtage, perforaties, beschadigengen door verkeerd gebruik of door het aanbrengen van aanpassingen aan de slaapmat worden niet door de garantie gedekt. Bardani is niet aansprakelijk voor de gevolgen van een verkeerd gebruik van The Summat Slaapmat.
In de winkel hebben ze aangegeven dat er een nieuw ventiel op het model zit, want het oude ventiel had inderdaad een fabricagefout waardoor het heel snel ging lekken. De verkoopster gaf ook aan dat, nu bij het bekijken van de mat, geen lekkage gevonden is, dit dus vermoedelijk het ventiel is.

Ik zou ze graag willen mailen, want dit vind ik gewoon niet netjes.

[ Voor 34% gewijzigd door Ardana op 06-08-2020 17:04 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:18
Van wie is de 3 jaar garantie, van de fabriek of van de winkel? Daarnaast lijkt het mij onnodig om de winkel te vernoemen.

[ Voor 32% gewijzigd door corporalnl op 06-08-2020 16:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Garantie heeft als uitgangspunt dat het kostenloos moet zijn. Dat hij duurder is geworden is vervelend voor de ondernemer maar niet jou probleem. En ik zie ook geen reden waarom jij voor die kosten moet opdraaien. Zeker als er geen nieuw garantie termijn in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
corporalnl schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:37:
Van wie is de 3 jaar garantie, van de fabriek of van de winkel? Daarnaast lijkt het mij onnodig om de winkel te vernoemen.
Of de winkel nu 3 of de fabrikant nu 3, jaar garantie geeft maakt niet uit. Als er staat 3, jaar garantie op het product wekt het de indruk dat het minimaal 3 jaar mee gaat. En als dat het niet doet is het niet conform en moet het kostenloos worden opgelost.

En of het zinvol is om de winkel te noemen is niet iets om over te discusseren. En kan je volgende keer beter een topic report aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
loki504 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:42:
[...]

Of de winkel nu 3 of de fabrikant nu 3, jaar garantie geeft maakt niet uit. Als er staat 3, jaar garantie op het product wekt het de indruk dat het minimaal 3 jaar mee gaat. En als dat het niet doet is het niet conform en moet het kostenloos worden opgelost.

En of het zinvol is om de winkel te noemen is niet iets om over te discusseren. En kan je volgende keer beter een topic report aanmaken.
Tuurlijk maakt het wel uit.

Als de winkel 3 jaar geeft dan heeft die bepaalde voorwaarden. Als de fabriek 3 jaar geeft heeft die bepaalde voorwaarden. Kan ook beperkte garantie zijn. Maar daar kunnen we nu wel over discussiëren maar we weten voor de rest niks uit de TS behalve dat we aannames kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Op beide sites staat niks vermeld over de garantie-voorwaarden, op de kassa-bon ook niet. Op de brief die erbij geleverd wordt staat:
Gedurende een periode van drie jaar na aankoop zullen defecten ten gevolge van fabricagefouten door Bardani worden gerepareerd of vergoed. Normale gebruiksslijtage, perforaties, beschadigengen door verkeerd gebruik of door het aanbrengen van aanpassingen aan de slaapmat worden niet door de garantie gedekt. Bardani is niet aansprakelijk voor de gevolgen van een verkeerd gebruik van The Summat Slaapmat.
Het was niet m'n bedoeling om de naam van de winkel te vermelden, deze dus ook verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ardana schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:55:
Op beide sites staat niks vermeld over de garantie-voorwaarden, op de kassa-bon ook niet. Op de brief die erbij geleverd wordt staat:

[...]

Het was niet m'n bedoeling om de naam van de winkel te vermelden, deze dus ook verwijderd.
Ehm valt lek dan niet onder normale slijtage of perforatie? En met bijbetalen waar hebben we het dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 11:16
Wat in je brief staat is dus eigenlijk dat ze alleen garantie geven als er sprake is van een fabricagefout. Je hebt er ruim 2 jaar van mogen genieten, dus dat de winkel je alsnog een nieuwe heeft meegegeven en je het verschil hebt moeten bij betalen vind ik nog netjes. Hopelijk had je nog een keus om te bijbetalen of voor een ander gelijkwaardig product van dezelfde waarde als toen?

Want eigenlijk had je geen garantie omdat er geen sprake is van een gevolg van een fabricagefout? Na 2 jaar kan je meer stellen dat het meer slijtage is/kan zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Lelletje op 06-08-2020 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
corporalnl schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:46:
[...]

Tuurlijk maakt het wel uit.

Als de winkel 3 jaar geeft dan heeft die bepaalde voorwaarden. Als de fabriek 3 jaar geeft heeft die bepaalde voorwaarden. Kan ook beperkte garantie zijn. Maar daar kunnen we nu wel over discussiëren maar we weten voor de rest niks uit de TS behalve dat we aannames kunnen maken.
Het kan beperkte garantie zijn. Maar dan mag ik hopen dat ze dat aangeven om verwachting te dempen. Zoals op mijn wasmachine. 3 jaar heeft en 10 jaar op de motor. We hebben het immers niet over extreme termijnen. En zelfs zonder gemelde garantie mag je verwachten dat hij langer als 3 jaar mee gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 06-08-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
In de winkel hebben ze aangegeven dat er een nieuw ventiel op het model zit, want het oude ventiel had inderdaad een fabricagefout waardoor het heel snel ging lekken. De verkoopster gaf ook aan dat, nu bij het bekijken van de mat, geen lekkage gevonden is, dit dus vermoedelijk het ventiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Ach, dan gaat het hier dus puur om het prijsverschil. Wat zegt de winkel daarover toen je dit voorlegde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Lelletje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:58:
Wat in je brief staat is dus eigenlijk dat ze alleen garantie geven als er sprake is van een fabricagefout. Je hebt er ruim 2 jaar van mogen genieten, dus dat de winkel je alsnog een nieuwe heeft meegegeven en je het verschil hebt moeten bij betalen vind ik nog netjes. Hopelijk had je nog een keus om te bijbetalen of voor een ander gelijkwaardig product van dezelfde waarde als toen?

Want eigenlijk had je geen garantie omdat er geen sprake is van een gevolg van een fabricagefout? Na 2 jaar kan je meer stellen dat het meer slijtage is/kan zijn.
Waarom heeft hij eigenlijk geen garantie meer? Ik mag hopen dat een luchtmat van 100 euro langer als 2 jaar mee gaat. En aangezien de winkel wil vervangen gaan ze daar in mee. Alleen moet er worden bijbetaald omdat het duurder is geworden. Wat gewoon niet klopt

En nu het ventiel niet goed blijkt te zijn moet de verkoper dat kostenloos oplossen door bv inderdaad een nieuw product met een beter ventiel. Geen reden om bij te betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 06-08-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dracula schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:57:
[...]

Ehm valt lek dan niet onder normale slijtage of perforatie? En met bijbetalen waar hebben we het dan over?
Nope hoeft helemaal niet. Want het lek kan ook een poreus geworden stof zijn. Dan is het beide niet maar toch wel een defect en zeker iets wat zeker onder zo'n 3-jaars garantie valt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Maar, waar kan ik vinden dat ik niet hoor bij te betalen? Want ik kan wel zeggen "dat klopt gewoon niet", maar dan zeggen ze "bewijs maar".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ardana schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:03:
Dan zou ik gewoon een mail sturen (of brief) waarin je aangeeft dat je het niet eens bent met de bijbetaling. Daar zijn voorbeeldbrieven van beschikbaar, mocht je die willen bekijken.
Ardana schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:05:
Maar, waar kan ik vinden dat ik niet hoor bij te betalen? Want ik kan wel zeggen "dat klopt gewoon niet", maar dan zeggen ze "bewijs maar".
https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

Hier bijvoorbeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 06-08-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Lelletje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:58:

Dan kom je weer terug op wat is de verwachte levensduur van zo'n matje. Bij normaal gebruik heb je mensen die zo'n ding 2x per jaar hooguit een week gebruikt aan een stuk. Dus je zou dan 2 jaar lang zo'n ding gebruiken en daarna afgeschreven zijn? Zeker bij dit soort matjes van 100 euro zou je dat niet mogen verwachten. Dus gaat er sneller wat mis en zeker als zoals @Ardana aangeeft dat het zeer sterk lijkt op het ventiel wat verkeerd is door fabricage is het niet aan haar om er issues mee te krijgen.

Verwachte levensduur van zo'n mat is toch wel een jaar of 5 tot 10.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
https://www.hetrechtenstu...ie/eclieuc2008231-quelle/

Daar kan je al prima de essentie lezen.

Volgens Europees consumentenrecht mag een verkoper aan de consument geen vergoeding vragen die bedoeld is voor reparatie of vervanging van een defect van een product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Maar dan nog, hebben we het hier over centen, euro’s, tientallen euro’s?

Een slaapmat die ruim 2 jaar oud is heeft wel iets aan afschrijving gehad dus als we het hebben over 1 of 2 tientjes is het volgens mij zeer netjes en redelijk dat je nieuwe krijgt,

Echter als het inderdaad de ventiel is en dus fabricage fout dan is vervanging zonder kosten op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Je kan het ook anders brengen:
"Ik dacht dat garantie en fabricagefout juist ervoor moeten zorgen dat ik hetzelfde product, hetzij iets verbeterd om fabricagefout te herstellen, zou mogen krijgen zonder bij te betalen?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Dracula schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:08:
Maar dan nog, hebben we het hier over centen, euro’s, tientallen euro’s?

Een slaapmat die ruim 2 jaar oud is heeft wel iets aan afschrijving gehad dus als we het hebben over 1 of 2 tientjes is het volgens mij zeer netjes en redelijk dat je nieuwe krijgt,

Echter als het inderdaad de ventiel is en dus fabricage fout dan is vervanging zonder kosten op zijn plaats.
Jij hebt het over redelijk en afschrijving. En beide heb je niets aan in een juridische strijd. Het was redelijk geweest als er nieuwe garantie termijn was ingegaan. En ik zou het redelijk vinden als een winkel een product verkoopt waar ik op kan vertrouwen. Niet een product dat na 2 jaar kapot gaat.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Art. 7:21 lid 2 BW: "De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht."

Art. 3 Richtlijn 1999/44/EG: "In geval van gebrek aan overeenstemming, heeft de consument het recht dat de goederen kosteloos door herstelling of vervanging in overeenstemming worden gebracht".

En ook een gebruiksvergoeding mag niet worden gevraagd, zie HvJ EU 17 april 2008 (Quelle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 03-06 17:41
Maar over wat voor bedrag hebben we het nou? Kan me niet voorstellen dat een luchtbed namelijk gewoon 50€ duurder is geworden, dus TS

Wat heb je moeten bijbetalen voor een nieuw Revisie 2.0 luchtbed (want revisie 1.0 had problemen met het ventiel)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
SpoekGTi schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:08:
Maar over wat voor bedrag hebben we het nou? Kan me niet voorstellen dat een luchtbed namelijk gewoon 50€ duurder is geworden, dus TS

Wat heb je moeten bijbetalen voor een nieuw Revisie 2.0 luchtbed (want revisie 1.0 had problemen met het ventiel)
Des te meer reden voor de winkel om te zeggen die krijgt u van ons?

TS blij want die krijgt een nieuwe zoals het hoort. En Winkel blij want er is weer een klant met een glimlach zijn winkel uit gegaan zonder dat het je veel kost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

Al die vragen over hoeveel het extra was zijn compleet irrelevant. TS heeft recht op kosteloze vervanging, klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:08
Nu valt er meestal weinig meer toe te voegen aan de referenties van @GlowMouse, maar volgens mij is voor een 'simpele' consument ook al prima te vinden.
Garantie buiten de garantietermijn

Ook na de garantieperiode van de winkel of fabrikant kun je nog recht hebben op gratis reparatie of vervanging. Dat is je wettelijk recht op een deugdelijk product. Wel moet je kunnen aantonen dat het product buiten jouw schuld kapot is gegaan.
https://www.consumentenbo...ie-buiten-garantietermijn
Ardana schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:31:
[...] wel een iets ander ventiel op. [...] In de winkel hebben ze aangegeven dat er een nieuw ventiel op het model zit, want het oude ventiel had inderdaad een fabricagefout waardoor het heel snel ging lekken. De verkoopster gaf ook aan dat, nu bij het bekijken van de mat, geen lekkage gevonden is, dit dus vermoedelijk het ventiel is.
Jij hoeft hier gelukkig niets te bewijzen, want de winkel geeft zelf al toe dat dit een fabricagefout betreft.
corporalnl schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:37:
Daarnaast lijkt het mij onnodig om de winkel te vernoemen.
Er wordt geen winkel genoemd alleen een merk. Zoals, ik heb mijn Opel ter reparatie aangeboden bij een garage. Er is dan geen geschil met Opel, maar met de garage.

I stand corrected :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:51
Het is ook het 'gevoel'. Als het nu goedkoper was geweest, had je dan geld terug gekregen?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corporalnl
CurlyMo schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:42:
*knip*

Er wordt geen winkel genoemd alleen een merk. Zoals, ik heb mijn Opel ter reparatie aangeboden bij een garage. Er is dan geen geschil met Opel, maar met de garage.
Er werd wel een winkel vernoemt maar die heeft TS inmiddels al aangepast.

Ontopic:

@Ardana
Met de aanvulling die je erbij hebt gezet heb je recht op kosteloze vervanging. Aangezien de winkel zelf aangeeft dat het een fabricage fout is.

Zou ze daarover gewoon bellen/mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-06 14:28
bregweb schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:47:
[...]

Het is ook het 'gevoel'. Als het nu goedkoper was geweest, had je dan geld terug gekregen?
Dit heb ik een keer gehad bij Mediamarkt, headset was 220 toen ik em kocht, 2 jaar later kapot en toen was die 160 en heb toen 220 teruggekregen en voor 160 een nieuwe gekocht. Dus headset + 60 euro. Vond het wel een vreemde gang van zaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Als de mat goedkoper was geworden, had ik ook voor vervanging (zonder geld terug) gekozen: op het moment dat ik koos voor vervanging, wist ik niet eens dat de mat duurder of goedkoper was geworden. En nee, het gaat niet om € 50, maar het was wel een mat van € 150 - en nu dus nog duurder, zonder dat ik er verder iets op vooruit gegaan ben qua garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:49
corporalnl schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:55:
[...]

Er werd wel een winkel vernoemt maar die heeft TS inmiddels al aangepast.

Ontopic:

@Ardana
Met de aanvulling die je erbij hebt gezet heb je recht op kosteloze vervanging. Aangezien de winkel zelf aangeeft dat het een fabricage fout is.

Zou ze daarover gewoon bellen/mailen.
De winkel medewerker heeft iets gezegd, een aanname. Dat is dus niet toegeven dat het een fabricage fout is. Daarvoor had de winkel het product moeten innemen, onderzoeken, etc. Of misschien bij een gaatje een plakkertje erop plakken.

Enige nadeel is dan voor Ardana dat ze hem een paar weken niet kon gebruiken, geen idee of dat had betekend dat Ardana een paar weken geen bed had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

Ardana schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:54:
Als de mat goedkoper was geworden, had ik ook voor vervanging (zonder geld terug) gekozen: op het moment dat ik koos voor vervanging, wist ik niet eens dat de mat duurder of goedkoper was geworden. En nee, het gaat niet om € 50, maar het was wel een mat van € 150 - en nu dus nog duurder, zonder dat ik er verder iets op vooruit gegaan ben qua garantie.
Voor zover ik in mijn garantievoorwaarden terug lees, is garantie altijd eindig, dus nooit een garantie extensie door reparatie, zelfs niet als je een nieuw/vervangend product krijgt. Daar staat dan wel tegenover (toevallig gisteren ng gelezen bij aankoop van een multitool) dat bij vervanging binnen garantieperiode door fabrikant, eventueel door opvolgend product, er nooit bijbetaling is.

Ik denk dus dat TS sterk staat als hij de bijbetaling terug eist OF opnieuw een garantietermijn kan afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:20

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Toch fijn he dat je gewoon bij een winkel binnen kan wandelen en daar je garantie dingetjes kan afhandelen. Kost je een tientje of 2. Ach, je hebt een beter product gekregen.

Van die 2 tientjes kan die winkelier vast z'n Porsches en zwembaden blijven onderhouden... :X

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Huigie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:38:
Toch fijn he dat je gewoon bij een winkel binnen kan wandelen en daar je garantie dingetjes kan afhandelen. Kost je een tientje of 2. Ach, je hebt een beter product gekregen.

Van die 2 tientjes kan die winkelier vast z'n Porsches en zwembaden blijven onderhouden... :X
Wat probeer je nou te zeggen? O.a. dat TS een beter product heeft gekregen klopt niet echt. Er zit alleen een nieuw (werkend) ventiel op de vervangende matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online

Beter product? Het is exact het zelfde product alleen een ventiel die niet lekt.... Dat mocht je al verwachten bij het eerste product. En als een winkelier op elke garantie claim 2 tientjes kan verdienen gaat een porsche en zwembad er snel komen dat kan ik je wel vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

Je mag er toch wel vanuit gaan dat je bij aanschaf al voor die garantie hebt betaald of niet?
Daarom hangen er ook garantievoorwaarden aan, zodat je niet voor misbruik beloond kunt worden.

Het betreft hier een designfout, dat lijkt mij juist de reden waarom er garantie bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 15:59
Ik denk dat je het verkooptechnisch moet zien als : we kunnen het niet repareren, hier heb je je geld terug, en van dat geld koop je meteen een nieuwe mat. Als dat zo is heb je overigens wel recht op opnieuw 3 jaar garantie, of wat dan ook de regeling is op het moment.

Volgens mij is de essentie dat ze niet de huidige mat kunnen repareren, dus is er geen sprake van reparatie. Netjes is het niet naar mijn mening, maar dat is wat anders. je zou nog kunnen proberen er niet mee in te stemmen, laat het maar repareren. Je kan het ook andersom zien, je hebt nu wel weer een 100% nieuwe mat.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:31
elhopo schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:12:
Ik denk dat je het verkooptechnisch moet zien als : we kunnen het niet repareren, hier heb je je geld terug, en van dat geld koop je meteen een nieuwe mat. Als dat zo is heb je overigens wel recht op opnieuw 3 jaar garantie, of wat dan ook de regeling is op het moment.
Sjah, leuke (meer hypothetische) "constructie", alleen gaat dat dus niet zomaar op deze manier. Dan kan je dus een overeenkomst ontbinden als verkopende partij omdat je het niet kan repareren? Dat gaat niet zomaar, zeker niet aangezien ze het klaarblijkelijk wel kunnen vervangen voor een nieuw exemplaar...

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 07-08-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

elhopo schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:12:

Volgens mij is de essentie dat ze niet de huidige mat kunnen repareren, dus is er geen sprake van reparatie. Netjes is het niet naar mijn mening, maar dat is wat anders. je zou nog kunnen proberen er niet mee in te stemmen, laat het maar repareren. Je kan het ook andersom zien, je hebt nu wel weer een 100% nieuwe mat.
Om het toch ff scherp te stellen: als je 100% garantie kan claimen binnen de periode en je krijgt een nieuw product, heb je dan garantie op het nieuwe product voor de resterende originele garantie periode, of gata de teller dan weer opnieuw lopen? (volgens mij het eerste, maar ik laat me graag corrigeren.

Voor de TS: als je hebt bijbetaald lijkt het op de constructie: geld terug en een nieuw product gekocht, dan heb je dus opnieuw x jaar garantie, lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Op de bon staat: "nog 1 jaar garantie", dus er is geen extra garantie gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 511810 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:21:
[...]

Om het toch ff scherp te stellen: als je 100% garantie kan claimen binnen de periode en je krijgt een nieuw product, heb je dan garantie op het nieuwe product voor de resterende originele garantie periode, of gata de teller dan weer opnieuw lopen? (volgens mij het eerste, maar ik laat me graag corrigeren.
Je hebt recht op een deugdelijk product. Als het vervangende product na twee weer jaar kapot gaat (en dus meer dan 3 jaar na de originele aankoopdatum), was ook dat product niet goed, en moet de winkelier dat kosteloos verhelpen. Wel moet je dan aantonen dat het gaat om een defect dat al op het moment van leveren bestond (zoals een zwak ventiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 22:20

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

GlowMouse schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:14:
Wel moet je dan aantonen dat het gaat om een defect dat al op het moment van leveren bestond (zoals een zwak ventiel).
Precies dat en daarom zeg ik op mijn beurt, als je een winkelier treft die niet moeilijk doet en je vraagt of je een nieuwe wilt met een beetje bijbetaling dan ben je in mijn ogen best netjes geholpen. Ik zou in dit geval graag terugkomen bij deze winkelier. (y)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 09:11

FreakNL

Well do ya punk?

MNDutch schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:46:
[...]

Dit heb ik een keer gehad bij Mediamarkt, headset was 220 toen ik em kocht, 2 jaar later kapot en toen was die 160 en heb toen 220 teruggekregen en voor 160 een nieuwe gekocht. Dus headset + 60 euro. Vond het wel een vreemde gang van zaken..
Heb ik bij de Hornbach gehad met een LED hanglamp. Gekocht voor 250, kapot binnen 2 jaar, kreeg 250 terug en heb daar hetzelfde model voor 180 mee kunnen kopen.. Model was inmiddels ook ge-upgrade met een dim-knopje op de lamp, dus ik ging er eigenlijk op vooruit + 70 euro in mijn zak..
Pagina: 1