Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkels0n
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-09-2021
In één van onze vergaderzalen staat een PC die automatisch inlogt met een AD account waarop ook het Outlook profiel is geconfigureerd. Dit mailadres wordt gebruikt om presentaties en andere relevante zaken voor een bijeenkomst te verzamelen. Nu is er de wens om aan het eind van elke dag alle mails (Postvak IN, Concepten, Verzonden Items, Verwijderde Items) definitief te verwijderen.

Het betreft Outlook 2016.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- AutoArchiveren
Deze ingesteld op 1 dag. In regedit aangepast dat Outlook echt naar de Sent date moet kijken en niet naar de Modified date. Dit werkt deels, alleen kijkt AutoArchiveren echt naar 1 dag als 24 uur. Dus niet een Clean sweep aan het eind van de dag.

Iemand nog een idee hoe dit geregeld kan worden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:00
Mij lijkt dit geen optimale oplossing; hopelijk is het mailadres extern geblokkeerd?

Bij andere organisaties is het zo:
- Je kunt met je eigen account inloggen;
- Als een externe moet inloggen, er is een account beschikbaar (opgeplakt op de PC) met zeer beperkte rechten. Je kunt dan via je eigen weg de presentatie openen (OneDrive Online, web Google Drive, web Dropbox, webmail en dergelijke);
- Een externe heeft een eigen werkplek en sluit deze zelf aan middels VGA of HDMI.

Helaas geen oplossing, maar een mailadres om alles te verzamelen is geen goede optie, want als er persoonsgegevens gemaild zijn naar het mailadres en de volgende persoon ziet de mail en opent deze? Dan heb je een datalek/AVG probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Elke nacht de schone image er opnieuw op zetten/reverten naar een back-up?

(volgens mij gaat het vanuit Outlook niet automatisch, Rules kan het zo te zien niet mee)

Daarmee schoon je ook gelijk de pc zelf op, want negen van de tien keer zullen ze ook de attachment op die pc opslaan.

[ Voor 34% gewijzigd door pagani op 06-08-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je met Outlook regels een heel eind kan komen. Heb je daar al naar gekeken?

Zou je willen toelichten waarom deze wens er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:42

Coach4All

I'm a Coach 4 All

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---