AMD K6-2 300 Zonder Fan

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Is het mogelijk om een AMD K6-2 300 zonder fan maar alleen een groot koelblok te laten draaien, let op wel voor 24/7.
Als server dus.

En zo ja, welk koelblok is hier het beste geschikt voor?

Verwijderd

Het kan wel, maar dan heb je een grote heatsink nodig. Die worden niet gemaakt, maar sommige OEM's maken die dingen voor hun procjes. compaq bijvoorbeeld heeft het tot de p2-400 uitgehouden met steeds groter heatsinks. Je zult zo'n putter moeten open schroeven.

Echter is het zo, dat je voor een k6-300 weinig koeling nodig hebt (in vergelijking met huidige proc's) koop maar een gewone ss7 koeler, die hoor je echt niet, en het werkt afdoende. Kost misschien F20 dus daarvoor hoef je het ook niet te laten.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 23:51 schreef The Rapier het volgende:
Het kan wel, maar dan heb je een grote heatsink nodig. compaq bijvoorbeeld heeft het tot de p2-400 uitgehouden met steeds groter heatsinks
Ik heb hier een Deskpro met een P3 500 zonder ven, alleen koelblok :), standaard levering. (alleen blaast de voeding koeler op het koelblok) foto per request

Verwijderd

Met een beetje socket A koeler moet t lukken. Ik heb k6-2 333 zitten in mn fileservertje en met de TT Volcano II zonder fan is ie met kamertemp van 26 graden Idle 38 gr en Stressed 51 gr. Of je maakt er een sensor bij de fan die bij op 45 graden aan gaat ofzo

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

misschien met onderklokken

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Kan wel,, die krengen kunnen aardig wat hebben, mijn oude k6-2 400 heeft eens een hele dag zonder fan staan draaien (die was vastgelopen) Ik merkte er geen fluit van.

Verwijderd

Het kan, zeker voor een servertje wel...
Moet je wel ff rain ofzo installeren als je win98(se) gebruikt, tenzij je win2k gebruikt want dan heeft het geen xtra nut meer. Verder heb ik zelf eens een k6-2 450 met alleen de heatsink van een Spire MA324-15B3 gekoeld (idle=46 graden), en dat ging dus prima... Alleen toen ik 'm ging stressen ging hij binnen een half uurtje naar de 75 graden. Maar als je 'm dan weer gewoon idle doet zakt hij na een uurtje ofzo weer keurig terug naar 46 graden.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Je kan ook met een weerstandje de fan op 5V laten draaien. De meeste 12V fans draaien al vanaf 3-4V. Op 5V is zoŽn ding echt onhoorbaar, helemaal als je een voeding met fan hebt.

Een andere oplossing is om met een uurtje werk een kartonnen kap van af je voeding over je processor te zetten. Zo trekt je voeding alle lichtelijk opgewarmde lucht uit de kast langs de processor de computer uit. Kost geen drol en werkt perfect (bij een pII350). Als je dan ook nog je voedingsfan op 6-7V laat lopen hoor je alleen nog je harddisk.

Edit: natuurlijk wel je heatsink op je proc laten zitten :P

ieeeepppppp :P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Of koop gewoon bij de locale electronicaboer een overmaat koelprofiel, en maak deze met wat knutselen passend op je K6.. Moet prima gaan!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:40
Zou je niet gewoon dat ijzeren ding eruit kunnen halen van je laatste slot (Pci/Isa). En dan gewoon een grote kaart in stoppen. Zodat de luchtstroom langs je processor gaat en weer naar je voeding of andersom :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Op donderdag 09 augustus 2001 11:17 schreef Termin8or het volgende:
Zou je niet gewoon dat ijzeren ding eruit kunnen halen van je laatste slot (Pci/Isa). En dan gewoon een grote kaart in stoppen. Zodat de luchtstroom langs je processor gaat en weer naar je voeding of andersom :)
Kan, maar dan heb je nog steeds een koelblok nodig ;)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:40
Op donderdag 09 augustus 2001 12:25 schreef Twynn het volgende:

[..]

Kan, maar dan heb je nog steeds een koelblok nodig ;)
Maar de fan kan er af :9

Of wat d8 je hiervan :9~ Je haalt je kast gewooon er af :+...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
K6/2-350 2.2V @ 2,5*95 2.0V met een iceberg FCPGA heatsink. 55 graden met dat warme weer van een paar weekjes terug.
Pagina: 1