Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Op x augustus 2020 heeft u mij een brief gestuurd waarin u het een en ander van mij vordert. Hieronder betoog ik dat ik u niet kan volgen in uw vordering, en doe ik een voorstel om tot een schikking te komen.
Ongeveer vijf jaar geleden heb ik de heer A geholpen bij het aanmaken van een e-mailaccount. Daarbij moest een e-mailadres worden opgegeven om het wachtwoord van het account van de heer A te herstellen, mocht de heer A zijn wachtwoord kwijtraken. Daar hebben wij toen mijn e-mailadres ingevuld. Onlangs is de heer A zijn wachtwoord kwijtgeraakt. In uw brief vordert u mijn medewerking bij het herstel van het e-mailaccount van de heer A.
Ik ben het niet met u eens dat ik verplicht ben deze medewerking te verlenen. Ten eerste is niet voldaan aan de eis van subsidiariteit. De heer A kan ook direct met Google in contact treden om zo het wachtwoord te herstellen (zie het screenshot in de bijlage), wat voor uw cliënt eenvoudiger is en voor mij minder ingrijpend. Het ligt voor de hand dat uw cliënt eerst deze weg bewandelt. Ten tweede hebben wij vijf jaar geleden weliswaar bij het aanmaken van het account mijn e-mailadres ingevuld, maar dat gebeurde met de instemming van de heer A die daarbij aanwezig was. De heer A was er dus van op de hoogte dat mijn e-mailadres gebruikt kon worden om zijn account te herstellen. Het is in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk om regelmatig wachtwoorden te wijzigen en daarbij de beveiligingsinstellingen door te nemen. Het had op de weg van de heer A gelegen om mijn e-mailadres te wijzigen in een ander e-mailadres of te vervangen door zijn telefoonnummer. De heer A heeft dat in de afgelopen vijf jaar nagelaten en daarmee verwijtbaar onzorgvuldig gehandeld. Ten derde zijn de recente gedragingen van de heer A ten aanzien van mij en bekenden van mij van zodanige aard dat mijn medewerking naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet meer gevorderd kan worden. Ik wijs onder meer op het gebonk op mijn voordeur op X augustus jl. waardoor die is beschadigd en de daarbij geuite verbale agressie ("Ik vermoord je!"). Een en ander maakt dat uw cliënt mijn medewerking niet kan vorderen.
Ondanks dat ik niet gehouden kan worden mijn medewerking te verlenen bij het herstellen van het account van de heer A, wil ik u het volgende voorstellen, enkel om dit juridische conflict te beëindigen. Ik ben bereid medewerking te verlenen onder de voorwaarden dat de heer A het herstel van mijn deur vergoedt, de heer A in de toekomst geen contact meer met mij zal opnemen, geen uitlatingen over mij zal doen tegenover derden in woord of geschrift, beide onder een dwangsom van 500 euro per gebeurtenis, en mijn medewerking via een derde loopt zodat ik geen direct contact met de heer A zal hebben. Dit aanbod vervalt op 12 augustus 2020.
Android developer & dürüm-liefhebber
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
[ Voor 117% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:22 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Wel als de Ring deurbel het heeft opgenomen.Sebazzz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:30:
Je had inderdaad gewoon aangifte moeten doen tegen die randdebiel. Nu je achteraf aangifte gaat doen maak je zaak niet sterker vrees ik.
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2020 15:39 ]
Precies dit.Mavamaarten schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:23:
De simpelste oplossing is toch gewoon wat je eerst zei, zonder meneer het probleem in orde maken.
Dat duurt normaal gezien 5 minuten, zorg daarna dat je emailadres niet meer als herstelemailadres ingesteld staat en je bent ervan af.
Aangifte zou ik sowieso doen.
Tot een rechtszaak gaat dit niet komen, maar tegenwerken door te weigeren leidt toch alleen maar tot meer gezeik?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik zou hier nu niet aan beginnen zonder onafhankelijke getuigen.StecaGrid schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:21:
Verander dat emailadres en loop hierbij weg. Geen goed moment voor principes
Ik zou zo een man ook niet helpen, maar dan moet je wel zeker weten dat het niet tegen je gebruikt gaat worden.MAX3400 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:24:
Jammer verhaal.
Mijn mening: laat die lekker erin zakken. En zijn jurist / advocaat erbij. En jouw eigen rechtsbijstand "to the fullest" inzetten tegen hem / hen. Video van Ring bijvoegen. Meningen / geruchten / leugens verzamelen en ook aanklagen. Vernieling apart aanklagen. Doodsbedreiging apart aanklagen. De hele teringbende terug aanklagen.
In tegenstelling tot het advies van anderen "ach, regel dat mailadres en klaar"; die vent is blijkbaar zo gek als een deur en kan een Post-It niet van een PageDown onderscheiden. Eigen schuld dat ie dan amper weet hoe zijn mail werkt.
En altijd, achteraf, over 3 jaar, als alles juridisch is uitgekristalliseerd, dan help je in goed overleg het herstel-mailadres te veranderen. Ik gok echter dat het met een week of 2 klaar is en dat ze je met rust laten.
https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl
https://support.google.com/accounts/answer/1304777?hl=enN3oC schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:04:
Is het niet mogelijk om zelf contact op te nemen Google en te vragen jou adres te verwijderen van het account xyz? Aangezien het onterecht is gekopeld...
Meneer heeft wat hij wil (jou email is weg) en jij hebt geen mogelijkheid meer om meneer te helpen?
[ Voor 69% gewijzigd door Ardana op 06-08-2020 16:37 ]
Awesomo4k schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:22:
***members only***
I have stability. The ability to stab.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Op x augustus 2020 heeft u mij een brief gestuurd waarin u het een en ander van mij vordert. Hieronder betoog ik dat ik u niet kan volgen in uw vordering, en doe ik een voorstel om tot een schikking te komen.
Ongeveer vijf jaar geleden heb ik de heer A geholpen bij het aanmaken van een e-mailaccount. Daarbij moest een e-mailadres worden opgegeven om het wachtwoord van het account van de heer A te herstellen, mocht de heer A zijn wachtwoord kwijtraken. Daar hebben wij toen mijn e-mailadres ingevuld. Onlangs is de heer A zijn wachtwoord kwijtgeraakt. In uw brief vordert u mijn medewerking bij het herstel van het e-mailaccount van de heer A.
Ik ben het niet met u eens dat ik verplicht ben deze medewerking te verlenen. Ten eerste is niet voldaan aan de eis van subsidiariteit. De heer A kan ook direct met Google in contact treden om zo het wachtwoord te herstellen (zie het screenshot in de bijlage), wat voor uw cliënt eenvoudiger is en voor mij minder ingrijpend. Het ligt voor de hand dat uw cliënt eerst deze weg bewandelt. Ten tweede hebben wij vijf jaar geleden weliswaar bij het aanmaken van het account mijn e-mailadres ingevuld, maar dat gebeurde met de instemming van de heer A die daarbij aanwezig was. De heer A was er dus van op de hoogte dat mijn e-mailadres gebruikt kon worden om zijn account te herstellen. Het is in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk om regelmatig wachtwoorden te wijzigen en daarbij de beveiligingsinstellingen door te nemen. Het had op de weg van de heer A gelegen om mijn e-mailadres te wijzigen in een ander e-mailadres of te vervangen door zijn telefoonnummer. De heer A heeft dat in de afgelopen vijf jaar nagelaten en daarmee verwijtbaar onzorgvuldig gehandeld. Ten derde zijn de recente gedragingen van de heer A ten aanzien van mij en bekenden van mij van zodanige aard dat mijn medewerking naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet meer gevorderd kan worden. Ik wijs onder meer op het gebonk op mijn voordeur op X augustus jl. waardoor die is beschadigd en de daarbij geuite verbale agressie ("Ik vermoord je!"). Een en ander maakt dat uw cliënt mijn medewerking niet kan vorderen.
Ondanks dat ik niet gehouden kan worden mijn medewerking te verlenen bij het herstellen van het account van de heer A, wil ik u het volgende voorstellen, enkel om dit juridische conflict te beëindigen. Ik ben bereid medewerking te verlenen onder de voorwaarden dat de heer A het herstel van mijn deur vergoedt, de heer A in de toekomst geen contact meer met mij zal opnemen, geen uitlatingen over mij zal doen tegenover derden in woord of geschrift, beide onder een dwangsom van 500 euro per gebeurtenis, en mijn medewerking via een derde loopt zodat ik geen direct contact met de heer A zal hebben. Dit aanbod vervalt op 12 augustus 2020.
[ Voor 5% gewijzigd door DiedX op 06-08-2020 17:03 ]
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Eens, vind het toch op zijn minst opvallend dat TS voor een halve vreemde zijn eigen e-mailadres als hersteladres. Ik vraag me af hoe een rechter hier tegen aan kijkt m.b.t. briefgeheim. Nu weet ik dat emails daar in principe niet onder vallen maar toch. TS had heimelijk kunnen hebben tot iemands mailbox...……….weertenaar schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:02:
Volgens mij zijn het zijn 2 aparte zaken:
1. Je "moet" zijn email herstellen --> gewoon doen of aan meewerken
2. Bedreiging door hem--> Aangifte doen, zodat er al iets loopt/ligt bij de politie, bij een volgende melding kan de politie dan beter reageren
[ Voor 3% gewijzigd door eL_Jay op 06-08-2020 17:17 ]
TS heeft helemaal geen toegang gehad, en er is ook niets heimelijks aan omdat die man wist dat TS zijn e-mailadres als herstelaccount had opgegeven. Laten we het niet moeilijker maken dan het is.eL_Jay schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:06:
[...]
TS had heimelijk toegang tot iemands mailbox...……….
Heimelijk? Hou op, dat is op zijn best een aanname. Bovendien, wie is verantwoordelijk voor deze instelling? Vijf jaar dit laten staan is niet de schuld van TS.eL_Jay schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:06:
[...]
Eens, vind het toch op zijn minst opvallend dat TS voor een halve vreemde zijn eigen e-mailadres als hersteladres. Ik vraag me af hoe een rechter hier tegen aan kijkt m.b.t. briefgeheim. Nu weet ik dat emails daar in principe niet onder vallen maar toch. TS had heimelijk toegang tot iemands mailbox...……….
Als TS het emailadres van die kerel weet kan hij toch het wachtwoord veranderen doordat een link van het vergeten wachtwoord gestuurd wordt naar het emailadres van TS?GlowMouse schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:15:
[...]
TS heeft helemaal geen toegang gehad, en er is ook niets heimelijks aan omdat die man wist dat TS zijn e-mailadres als herstelaccount had opgegeven. Laten we het niet moeilijker maken dan het is.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
eL_Jay heeft zijn bericht gewijzigd van "had toegang" naar " "had toegang kunnen hebben". En ja dat is waar, TS had het wachtwoord kunnen veranderen, net zoals dat Google in de mailbox had kunnen gluren, en net zoals dat die man de schedel van TS had kunnen inslaan als TS zijn deur had opengedaan. Maar dat is allemaal niet gebeurd, dus daar hoeven we het niet over te hebben.MLLL schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:37:
[...]
Als TS het emailadres van die kerel weet kan hij toch het wachtwoord veranderen doordat een link van het vergeten wachtwoord gestuurd wordt naar het emailadres van TS?
Dan zijn we het dus gewoon eens. xxxGlowMouse schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:43:
[...]
eL_Jay heeft zijn bericht gewijzigd van "had toegang" naar " "had toegang kunnen hebben". En ja dat is waar, TS had het wachtwoord kunnen veranderen, net zoals dat Google in de mailbox had kunnen gluren, en net zoals dat die man de schedel van TS had kunnen inslaan als TS zijn deur had opengedaan. Maar dat is allemaal niet gebeurd, dus daar hoeven we het niet over te hebben.
De aangifte staat er los van en is een persoonlijke keuze. Ik zou er een weekje over nadenken, of langer als dat nodig is. Als je op enig moment besluit om aangifte te doen, bel dan vooraf om een afspraak te maken, want het kost best wat tijd en die heeft men niet altijd als je zo binnenloopt.Nostordici schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:45:
@GlowMouse Echt heel mooi opgesteld die email, ik zal deze ook gaan gebruiken om op te sturen naar de rechtsbijstand, uiteraard alle gegevens kloppend maken. Raad je overigens aan om naar aanleiding deze brief toch nog aangifte te doen?
Als je zeker weet dat het geregistreerd is en in het systeem van de politie staat dat deze meneer jou met de dood heeft heeft bedreigd kun je later nog aangifte doen. Heb je zelf rechtsbijstand eigenlijk? Heb helaas ervaring met dit soort mafkezen en die leert dat ze niet zomaar stoppen met dit exorbitante gedoe helaas.Nostordici schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:44:
@Frieda Melding heb ik al wel gemaakt, als het goed is zijn ze ook al bij deze meneer langs geweest. Ik kreeg als reactie terug dat meneer er een rechtszaak van wil gaan maken. Vandaar de rechtsbijstand op dit moment.
Gaat dat niet over 2 verschillende dingen? Namelijk dat meneer jou bedreigd heeft, daar heb jij melding van gemaakt en daarop is de politie bij hem langs geweest. Het tweede is dat meneer dus toegang wil tot zijn e-mail, in zijn hoofd heeft dat jij dat kan regelen omdat jouw e-mailadres als recovery staat, jij wil dat niet (snel genoeg) regelen en is daarom de rechtsbijstand ingeschakeld en wil hij mogelijk een rechtszaak starten.Nostordici schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:44:
@Frieda Melding heb ik al wel gemaakt, als het goed is zijn ze ook al bij deze meneer langs geweest. Ik kreeg als reactie terug dat meneer er een rechtszaak van wil gaan maken. Vandaar de rechtsbijstand op dit moment.
Net boven je staat een interessante post die laat zien wat je hiermee bereikt: in het hoofd van zo'n persoon ligt er dan een linkje tussen ontploffen en succes boeken. De enige manier om dat te breken is om op zijn minst te laten zien dat je best dat probleem wilt oplossen, maar niet op die manier. In het echt betekent dat emailadres aanpassen en z'n gedrag niet onbestraft proberen te laten.Jordy_413 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:57:
Misschien klinkt het heel dom maar kan je niet een deal sluiten.
Jij fixt zijn email en hij zoekt geen contact meer met jou.
Lijkt me de makkelijkste weg voor beide. Helaas heb je hier te maken met een incapabel persoon helaas.
Mocht hij je nog wel lastig vallen dan doe je alsnog aangifte van doodsbedreiging. Want het bewijs dat jij hebt lijkt mij meer dan overduidelijk.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Misschien kun je wat uitgebreider ingaan op wat 'juridisch niet steekhoudend' is, dan kunnen we een betere brief makenNayoNL schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:39:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom de voorbeeldmail van @GlowMouse als beste antwoord wordt bestempeld. Geen oordeel over de goede intenties, begrijp me niet verkeerd (en ik bedoel het absoluut niet persoonlijk). Het is juridisch niet steekhoudend. Zie ik iets over het hoofd?
Touché, in zekere mate.GlowMouse schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:47:
[...]
Misschien kun je wat uitgebreider ingaan op wat 'juridisch niet steekhoudend' is, dan kunnen we een betere brief maken
Ik denk dat je er te lichtzinnig over denkt. Je kunt er makkelijk een 6:162-sausje overheen gooien met de stelling dat TS heeft gehandeld in strijd met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt, door eerst een account aan te maken op zo'n manier dat zijn medewerking noodzakelijk is als iemand het wachtwoord vergeet, en vervolgens zonder redelijke grond die medewerking weigert.NayoNL schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:00:
[...]
Ik zie het zo:
TS heeft naar mijn mening geen juridisch probleem. Ik zie niet in wat TS fout heeft gedaan in juridische zin. Op basis waarvan wil zo'n verzekeraar je dan aansprakelijk houden? 6:162 BW? (Welke schade? Inbreuk op welk recht? Welk causaal verband?)
Dat speelt wel mee bij de belangenafweging. Die man heeft minder belang bij zijn vordering als hij alternatieven tot zijn beschikking heeft. Als de feiten zich beperken tot een situatie waarin een man aangeeft dat hij allerlei accounts aan zijn inbox heeft gekoppeld en nu zelfs niet kan wisselen van energiemaatschappij, en iemand te lam is om een e-mailtje door te sturen, acht ik de kans heel groot dat de rechter de vordering toewijst.Subsidiariteit en redelijkheid en billijkheid doen er niet toe. Dat er een andere handeling mogelijk is, maar voor de verplichting tot medewerken niet uit (want die verplichting moet dan eerst worden vastgesteld).
Argumenten om mee te werken staan zonder twijfel al in de eerste brief van de rechtsbijstandsverzekeraar inclusief 6:162-sausje. De kans dat een rbv gaat procederen wordt een stuk kleiner door steekhoudende argumenten aan te dragen zodat de rbv niet enkel op het verhaal van die meneer af hoeft te gaan. Met zo'n vordering is TS verplicht een advocaat in de arm te nemen als het tot een zaak komt, dus als je dat kunt voorkomen is dat mooi meegenomen.Per e-mail aangeven dat je welwillend bent om mee te werken aan bemiddeling, onder bepaalde voorwaarden, is meer dan voldoende. Als er aan die voorwaarden niet kan worden voldaan, dan mag je best vragen aan de verzekeraar waarom zij van mening zijn dat TS wettelijk verplicht is om mee te werken.
Mocht bemiddeling niet mogelijk zijn of de argumenten voor de wettelijke aansprakelijkheid niet steekhoudend zijn, dan werk je verder niet mee en zie je de dagvaarding tegemoet.
Ik vind het niet vreemd om die schade in de onderhandelingen mee te nemen, juist omdat de vordering van die man nu zo in twijfel is getrokken. Het is ook geen 'eigen gewin' als je vraagt of iemand iets doet waartoe hij wettelijk gezien al verplicht is.terwijl je voor eigen gewin er juist wel weer aan wil meewerken, doet afbreuk aan het argument. (..) De schade aan de deur is jammerlijk. Maar in principe een juridisch separate zaak. TS zal die meneer zelf aansprakelijk moeten stellen of zijn eigen RBV moeten bellen om hem hierbij te helpen.
[ Voor 4% gewijzigd door GlowMouse op 07-08-2020 06:09 ]
Ow ja lekker jenne 😂 met corona duurt alles alleen maar lang. Sterker nog had gezegd ben de toegang kwijt tot mijn eigen email adres 😉MAX3400 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:24:
Jammer verhaal.
Mijn mening: laat die lekker erin zakken. En zijn jurist / advocaat erbij. En jouw eigen rechtsbijstand "to the fullest" inzetten tegen hem / hen. Video van Ring bijvoegen. Meningen / geruchten / leugens verzamelen en ook aanklagen. Vernieling apart aanklagen. Doodsbedreiging apart aanklagen. De hele teringbende terug aanklagen.
In tegenstelling tot het advies van anderen "ach, regel dat mailadres en klaar"; die vent is blijkbaar zo gek als een deur en kan een Post-It niet van een PageDown onderscheiden. Eigen schuld dat ie dan amper weet hoe zijn mail werkt.
En altijd, achteraf, over 3 jaar, als alles juridisch is uitgekristalliseerd, dan help je in goed overleg het herstel-mailadres te veranderen. Ik gok echter dat het met een week of 2 klaar is en dat ze je met rust laten.
How are you doing?
Maar houdt het daarmee op? Ik zie dat TS ook zijn computer geïnstalleerd heeft. Staat die kerel volgende maand zijn deur in te trappen omdat die het begeven heeft en hij toch zo geholpen wordt?Mavamaarten schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:49:
Bedenk je vooral, die man is een echte nutcase. Uiteindelijk wil je gewoon dat deze situatie voorbij is. Onderhandelen met crazies werkt gewoon niet, lief vragen ook niet.
Ik snap dat je het legaal gezien misschien heel anders kan aanpakken zoals @MAX3400 oppert, maar dan stamp je tegen beste man zijn schenen. Dat mag wettelijk gezien best, maar als mijnheer niet goed in de bovenkamer is, zou ik hem gewoon zo ver mogelijk uit mijn buurt willen. Dat kan het simpelste door hem even verder te helpen, puur en alleen door je mailadres te ontkoppelen. En met de aangifte hou je hem normaal gezien wel op afstand voor daarna.
Ik zou een kleine aanvulling op het laatste stukje doen:GlowMouse schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:59:
Ik zou dit naar de rbv mailen:
Heer A is immers ook allerlei onzin aan het uitkramen over de directe familie van TS, dus ook meteen meepakken.Ik ben bereid medewerking te verlenen onder de voorwaarden dat de heer A het herstel van mijn deur vergoedt, de heer A in de toekomst geen contact meer met mij of mijn familie zal opnemen, geen uitlatingen over mij of mijn familie zal doen tegenover derden in woord of geschrift, beide onder een dwangsom van 500 euro per gebeurtenis, en mijn medewerking via een derde loopt zodat ik geen direct contact met de heer A zal hebben.
Zonder redelijke grond? Doodsbedreiging lijkt mij een tamelijk redelijke grond, al ben ik geen jurist.GlowMouse schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:58:
[...]
Ik denk dat je er te lichtzinnig over denkt. Je kunt er makkelijk een 6:162-sausje overheen gooien met de stelling dat TS heeft gehandeld in strijd met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt, door eerst een account aan te maken op zo'n manier dat zijn medewerking noodzakelijk is als iemand het wachtwoord vergeet, en vervolgens zonder redelijke grond die medewerking weigert.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 07-08-2020 14:50 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
en dat alles voor 10 euro? Wat verwacht iemand voor 10 euro? ik zeg zet die brief hier en ik schrijf de reactie graag maar pb mag ook. Het is overigens geen onrechtmatige daad. Wat het wel is kan ik een boek overschrijven.Nostordici schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:18:
***members only***
[ Voor 67% gewijzigd door LucyLG op 09-08-2020 07:44 ]
Heel even specifiek over dit punt. Maakt dat bedrag echt iets uit? Ik ben oprecht nieuwsgierig. De vraagsteller mag er bij een (vrienden)dienst door een professional(?) er toch óók vanuit mogen gaat dat het werk naar behoren gebeurt? Even twee quotes die over deze twee punten iets zeggen, maar vanuit een andere context:
https://www.jba.nl/aanspr...n-ideeen-betere-toekomst/[...] Hij helpt je belangeloos. Deze vriend is ook niet zondermeer aansprakelijk voor de(ze) schade. De rechter vindt het namelijk al snel een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
https://www.mijntipsenadv...ienst-NLTAVGAR_EU21080201Ook bij het verrichten van een vriendendienst kunt u aansprakelijk zijn voor beroepsfouten. Voorkom dit door schriftelijk vast te leggen dat er aan de vriend en aan de potentiële (ver)koper geen vordering tot schadevergoeding toekomt.
[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 09-08-2020 10:19 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
[ Voor 12% gewijzigd door LucyLG op 09-08-2020 14:04 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Nostordici op 09-08-2020 15:10 ]
Ik snap je punt natuurlijk. Het ging me specifiek over geld ontvangen voor een vriendendienst en de juridische status daarvan.LucyLG schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:01:
Wat mag je voor 10 euro na 5 jaar verwachten? Gezeik met een advocaat over 10 euro van vijf jaar terug? serieus?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Het gaat niet om schade door een verkeerd uitgevoerde overeenkomst, het gaat om toegang tot een account waarvan hij recent het wachtwoord is vergeten en waarvoor de hulp van TS nodig is en TS daar na de bedreiging en beschadiging van zijn deur weinig voor voelt.LucyLG schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:01:
Wat mag je voor 10 euro na 5 jaar verwachten? Gezeik met een advocaat over 10 euro van vijf jaar terug? serieus?
Ehm, jawel.Je kan niet eens naar de rechter om 10 euro te vorderen.
Dit is een openbaar forum. Als de wederpartij met een printout dit topic op de proppen komt ben je qua geloofwaardigheid af. Daarnaast staat het e-mailadres van TS in het account van die man, is er al telefonisch contact geweest met de rechtsbijstandsverzekeraar, en is er op een gegeven moment politie aan de deur geweest. Ik twijfel er niet aan dat je dit spel een stuk vaker hebt gespeeld, maar ik vraag me af of je het topic goed hebt gelezen.LucyLG schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 07:21:
[...]
In de praktijk weet ik heel goed met dit soort idioten om te gaan en stuur nooit iets inhoudelijks terug eigenlijk. Gewoon doei en zoek het uit eigenlijk en waar heb je het over. Je geeft ze nu een stok om mee te slaan en mogelijk moet TS in ergste geval meer betalen dan 10 euro want als er gevolgschade is etc. Nooit meer doen....
een echte lullige reactie terug is: "wie bent u en wat wilt u van mij"
Even wat onzin uit de wereld helpen. Meldingen verdwijnen bij de politie écht niet in een zogenoemde 'prullenbak'. Deze zijn voor iedere agent in te zien en te lezen wanneer relevant. Indien men dan maatregelen wilt nemen dan zijn deze meldingen enorm nuttig én relevant. Zonder die meldingen/registraties wordt het namelijk véél moeilijker om verdere stappen te zetten. Dus dossier opbouwen is hartstikke mogelijk! Het kan natuurlijk wel zijn dat sommige agenten, zeker wanneer er geen eerdere meldingen/registraties zijn, het belang niet inzien van het vastleggen, maar dat is niet de standaard. In dat opzicht is het wél goed om altijd zelf ook te registreren.jaikzelf schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:49:
Meldingen verdwijnen bij de politie in het ronde archief beter bekend als vuilnisbak, dus een dossier opbouwen is dan niet mogelijk. Ik heb vanzelfsprekend zelf wel alles bijgehouden inclusief data en tijden wanneer de politie daar midden in de nacht aan de deur stond en zijn muziek installatie meenam.
Wel even wat nuance: in de aangehaalde uitspraak is de vergoeding niet van doorslaggevend belang. De vraag was vooral of het de verweerder kon worden aangerekend dat hij beschadigd gereedschap gebruikte (de rechter meent van niet).LucyLG schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:01:
ja dat bedrag maakt wat uit. Tevens is er niets op papier afgesproken en klinkt het kostenvergoeding en geen omzet.
Kijk als het om het juridische aspect gaat naar dit arrest van de Hoge Raad (standaard hoor geen orakel ineens en geldt al heel lang)
Wikipedia: Vliegtuigvleugel-arrest
Die meneer kreeg 17,50 per uur en werd aansprakelijk gesteld voor schade voor een fors bedrag door Fokker. Die vlieger gaat niet zomaar op.
[ Voor 90% gewijzigd door LucyLG op 09-08-2020 22:02 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq