(Relatief) rustige stranden in Nederland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:55

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Mijn vriendin en ik willen morgen een dagje naar 't strand toe want warm enzo, maar wij hebben geen flauw idee wat de beste optie is. We horen dat Zandvoort, Bloemendaal, Noordwijk, Hoek van Holland en Westland al te vol zijn. Nu zijn we wel van plan om op tijd te vertrekken (vanuit regio Eindhoven) dus dan ben je de drukte wel grotendeels voor, maar een stuk strand wat niet zo in trek is is natuurlijk de beste optie.

Wie heeft er hier tips qua relatief rustige stranden? Het liefst in Zeeland aangezien we willen gaan eten in Veere (op aanraden van mijn ouders). Opties buiten Zeeland zijn overigens ook welkom :)

Plassen in 't binnenland zijn overigens geen optie. Mijn vriendin heeft een paar dagen terug een piercing laten zetten in d'r oor en mag in principe alleen in zout water in verband met infectiegevaar.

[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 06-08-2020 14:31 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06 17:44
Ikzelf woon vlak bij het strand Langevelderslag (Dit ligt in noordwijkerhout). Hier is het doorgaans een stuk rustiger dan bijvoorbeeld noordwijk en zandvoort omdat mensen liever daar naartoe gaan. Grote parkeerplaats voor de auto welke volgensmij maar een euro of 3 kost voor een dag.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:26

Agent47

I always close my contracts.

Off-topic en moraalridder.

[ Voor 72% gewijzigd door Ardana op 06-08-2020 16:40 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:24
@SomerenV gezien je naam denk ik dat je in someren woont... Wat is er mis met het E3 strand?
Of, gewoon een mooi meer in het leenderbos?

zout water met een netgeplaatste piercing? neem maar vast flink wat alcohol mee. Dat is een goede martelmethode, zout in open wonden.

[ Voor 33% gewijzigd door 99ruud99 op 06-08-2020 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

99ruud99 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:33:
@SomerenV gezien je naam denk ik dat je in someren woont... Wat is er mis met het E3 strand?
Of, gewoon een mooi meer in het leenderbos?
Vanwege
SomerenV schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:30:
Mijn vriendin heeft een paar dagen terug een piercing laten zetten in d'r oor en mag in principe alleen in zout water in verband met infectiegevaar.
Maar het lijkt me dan ook heel erg veel beter om het dan maar een weekje niet te doen :Y)

Verder kan je de NH-noord kust proberen. En een dorp verder rijden als het druk is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Zolang er prima afstand bewaard kan worden is er niet veel aan de hand. Plus dat dit volledig in de buitenlucht is. Daarom ook de voorkeur voor wat rustigere minder populaire stranden zodat je niet halverwege de dag op elkaar geplakt zit.

@99ruud99 Dan zit je met zoet water, wat in verband met de nieuwe piercing van m'n vriendin in principe niet mag. Buiten dat zijn we echt al jaren niet meer naar zee geweest dus vandaar :) Overigens is de wond al redelijk genezen. Is niet meer echt open.

@F_J_K Het is een simpele piercing, dus gewoon een staafje boven door het oor heen. Ze heeft ook gewoon zeep bij om schoon te maken mocht 't nodig zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Ardana op 06-08-2020 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Je gaat op een vrijdag waarop het erg lekker weer wordt. Het zou mij niets verbazen als de meeste stranden gewoon erg druk zijn. Als je vroeg bent kan je misschien een tijdje rustig zitten.

Brouwersdam en Maasvlakte (vooral de laatste) zijn meestal wel aardig rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:24
Ja , ik las het net :) excuses. Er zijn een aantal plassen in onze buurt die op zwemwater.nl staan, en dus relatief goed gemonitored worden.

Misschien rare vraag, maar is https://www.facebook.com/zwembaddewedert/ niet wat?
Dan hoef je niet naar de andere kant van Nederland, en er zit een max op aantal bezoekers ipv mensen die elkaar verdringen...

Waarschijnlijk heeft Someren ook wel een buitenzwembad, maar deze vond ik van de directe omgeving de leukste / prijs. (kom zelf uit valkenswaard, dus bevooroordeeld :P )

[ Voor 57% gewijzigd door 99ruud99 op 06-08-2020 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Off-topic en moraalridder

[ Voor 102% gewijzigd door Ardana op 06-08-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Anoniem: 316512 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:35:
Je gaat op een vrijdag waarop het erg lekker weer wordt. Het zou mij niets verbazen als de meeste stranden gewoon erg druk zijn. Als je vroeg bent kan je misschien een tijdje rustig zitten.

Brouwersdam en Maasvlakte (vooral de laatste) zijn meestal wel aardig rustig.
Vergeet de eerste maar. Alle vakantieparken vanaf Voorne-Putten zitten vol. Het is een illusie om te denken dat aan de Noordzeekust nog rustige plekken zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
quote en reactie verwijderd.
@Señor Sjon Ik had ook altijd het idee dat Brouwersdam best populair is. Maar die kan dus van 't lijstje :+

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 06-08-2020 16:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:32
Mijn kennis van drukke stranden is dat iedereen zo snel mogelijk zijn spullen neerpleurt en op een hoopje gaat zitten. Als je niet te beroerd bent om 1 km te lopen wordt het strand vanzelf rustig.

Blijft de drukte op de parkeerplaats, maar dat is een kwestie van vroeg komen.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 16:42
Quote en reactie aangepast.

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 06-08-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 11:21
Bolko schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:32:
Ikzelf woon vlak bij het strand Langevelderslag (Dit ligt in noordwijkerhout). Hier is het doorgaans een stuk rustiger dan bijvoorbeeld noordwijk en zandvoort omdat mensen liever daar naartoe gaan. Grote parkeerplaats voor de auto welke volgensmij maar een euro of 3 kost voor een dag.
+1, parkeren is inderdaad maar een paar euro en als je een eindje het strand op loopt is er meestal voldoende plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchruler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-04 12:19
Pak een bus/trein/auto en rij naar Den Helder.
Neem de boot naar texel (20 minuutjes varen)

En je hebt de mooiste en rustigste stranden tot je beschikking.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 21:53
Ik zou op tijd vertrekken. Ik was laatst bij Petten om 10:00 en was wel prettig. Maar toen we om 14:00 weggingen was het echt vol.

Het beste is nog fietsen meenemen en dan ergens parkeren en de duinen infietsen naar een plek waar je alleen met fiets komt.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 20:16
Ik ben opgegroeid in Den Helder maar woon tegenwoordig in Hillegom en sta op de camping in Overveen (Bloemendaal) Ik ben dus aardig bekend langs de Noord Hollandse kust.

Vooral boven Alkmaar vind je de rustigste stranden; bij toeristendorpjes als Egmond, Petten, Bergen, Callantoog en Julianadorp wil het nog wel eens wat drukker zijn, maar bijvoorbeeld strandgang Voordijk tussen Groote Keeten en Callantsoog is erg rustig en Falga en Duinoord (tegen Den Helder aan) zijn ook erg rustig.

Qua reistijd denk ik dat je sneller op het strand ligt in Den Helder dan die verkeerschaos van vorige week op de Zeeweg naar Bloemendaal (vanuit Haarlem, N200)

Ohja, Parkeermeters... Die heb je hier niet ;-)

De boven eerder genoemde Langevelderslag bij Noordwijk is ook altijd rustig (1 opgang, heel breed strand) parkeren kan wel lastiger zijn op een hete dag.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Kop van Noord Holland of de Waddeneilanden zijn vaak redelijk rustig. Maar dat is vanuit Eindhoven niet zo aantrekkelijk. Zeeland, Zuid Holland en het onderste stuk van Noord Holland lijken mij redelijk kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 20:16
dutchruler schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:49:
Pak een bus/trein/auto en rij naar Den Helder.
Neem de boot naar texel (20 minuutjes varen)

En je hebt de mooiste en rustigste stranden tot je beschikking.

:-)
Zin 1 was al genoeg ;-)

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:20
Zuiderstrand bij Den Haag. Zeker geen rustig strand maar het is een breed strand en je komt er lastig met het OV en er zijn geen grote parkeerplaatsen dus er komen vooral Hagenezen die op de fiets stappen. Als je vroeg gaat kan je vast je auto nog wel wel kwijt in de vogelwijk. 10min door de duinen lopen en dan ben je er :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 06-08-2020 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:39

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

bregweb schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:45:
Mijn kennis van drukke stranden is dat iedereen zo snel mogelijk zijn spullen neerpleurt en op een hoopje gaat zitten. Als je niet te beroerd bent om 1 km te lopen wordt het strand vanzelf rustig.

Blijft de drukte op de parkeerplaats, maar dat is een kwestie van vroeg komen.
Ouddorp, Paal 10 / C-Side. Dan naar het Westen lopen. Superbreed strand.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:50

backupdevice

Boeh!

Wij gaan altijd naar Vrouwenpolder in Zeeland. Parkeren bij Camping de Oranjezon en daarna is het ongeveer een 10 minuten lopen naar het strand. Nooit druk,en een mooi breedt en schoon strand

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 16:42
Quote en reactie aangepast.

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 06-08-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

In de omgeving van Bloemendaal / Zandvoort is IJmuiden de rustige keuze.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Señor Sjon schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:44:
[...]

Vergeet de eerste maar. Alle vakantieparken vanaf Voorne-Putten zitten vol. Het is een illusie om te denken dat aan de Noordzeekust nog rustige plekken zijn.
Vandaag is het daar nog best rustig. Morgen waarschijnlijk drukker, dat zeker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Je gaat iig zwaar off-topic en op de man. Laat dat dus.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 06-08-2020 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Anoniem: 316512 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:03:
[...]

Vandaag is het daar nog best rustig. Morgen waarschijnlijk drukker, dat zeker.
De N57 is elke ochtend al een soort ader, bloedrood. Ga vanavond misschien als de meeste dagjesmensen weer weg zijn. :p De afgelopen weken al is de voertaal hier weer Duits.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 06-08-2020 15:05 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 16:44
Señor Sjon schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:05:
[...]

De N57 is elke ochtend al een soort ader, bloedrood. Ga vanavond misschien als de meeste dagjesmensen weer weg zijn. :p De afgelopen weken al is de voertaal hier weer Duits.
N57 kan je inderdaad beter vermijden morgen. En als je naar Zeeland gaat kan je inderdaad je Duits van stal halen. Ik woon in Zeeland en momenteel als je op een willekeurige parking kijkt van een supermarkt zijn de kentekens vooral Duits en Belgisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 19:40
haakjesluiten schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:56:
Zuiderstrand bij Den Haag. Zeker geen rustig strand maar het is een breed strand en je komt er lastig met het OV en er zijn geen grote parkeerplaatsen dus er komen vooral Hagenezen die op de fiets stappen. Als je vroeg gaat kan je vast je auto nog wel wel kwijt in de vogelwijk. 10min door de duinen lopen en dan ben je er :)
Foei, blijf lekker weg daaro! Dan woon ik "in de buurt" van het strand en dan kan ik nog niet ervan genieten! ;)

Maar ja, inderdaad stukken strand tussen de populaire plekken in zijn veelal nog wel te doen. Ten zuiden van Scheveningen en ten noorden van Kijkduin is daadwerkelijk ook nog strand, maar die ligt verstopt achter al snel 500-750 meter aan duinen. Nog erger is dat die duinen soms zorgen je over paden moet die duin op lopen. Niets is erger dan duin/heuvel op moeten lopen! ;) Bij de strandpaviljoens kan het overigens daadwerkelijk wel druk zijn! Oh en vanaf 100m links van golfbreker 34, en tot golfbreker 35 hoef je je zwemkleding niet mee te nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
SomerenV schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:30:

Plassen in 't binnenland zijn overigens geen optie. Mijn vriendin heeft een paar dagen terug een piercing laten zetten in d'r oor en mag in principe alleen in zout water in verband met infectiegevaar.
Dan heeft ze niet naar de piercer geluisterd want je mag helemaal niet zwemmen met een verse piercing. Niet in zoet noch zout water. Dus dat zou ik ook echt niet doen, genoeg plaatjes te googlen van hoe het mis kan gaan! Zout zeewater is toch heel wat anders dan de schone steriele zoutoplossing thuis.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Den Helder / Julianadorp / Callantsoog / Sint Maartenszee is goed te doen waarschijnlijk, zeker als je niet binnen 20 meter van de strandopgang wil zitten. Maarja... vanuit Eindhoven.... voor een paar uurtjes strand..... en daarna eten in Veere :) ....

Dan zou ik toch even kijken of je niet van vrijdag op zaterdag een hotelletje kunt pakken. Dan is het de moeite nog wel waard. Maar goh, die zitten allemaal vol!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:28
https://goo.gl/maps/SdeKcgWVQHj2yewh9

Is een strandje zonder voorzieningen en je moet even een stukje lopen, maar is redelijk rustig. Toeristen gaan of naar het stadje Veere zelf of naar 1 van de zeestranden.
Veerse meer is brak water.

Anders is het bij Oranjezon een goed Noordzeestrand.
Hier parkeren: https://goo.gl/maps/48gkVdUSKTTDkAc19 en dan wel nog 1 km lopen ofzo. Strand op en dan links is het naaktstrand, rechts geklede strand dus ff kijken wat je wilt.
Strandtent is Aloha Beach. Ook een aanradertje!

[ Voor 35% gewijzigd door MuddyMagical op 06-08-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

Den Helder / Julianadorp / Callantsoog / Sint Maartenszee is goed te doen waarschijnlijk, zeker als je niet binnen 20 meter van de strandopgang wil zitten. Maarja... vanuit Eindhoven.... voor een paar uurtjes strand..... en daarna eten in Veere :) ....

Dan zou ik toch even kijken of je niet van vrijdag op zaterdag een hotelletje kunt pakken. Dan is het de moeite nog wel waard. Maar goh, die zitten allemaal vol!
Ja, hotels zijn geen optie :+ Die zitten óf vol óf vragen de hoofdprijs. Dat het maar voor een paar uurtjes strand is maakt niet zoveel uit. Het is gewoon even een dagje weg. Beiden enorm veel gewerkt de afgelopen tijd, verhuisd en daar veel mee bezig geweest, veel aan onze kop gehad het afgelopen jaar en nu eindelijk twee weken vakantie (na de vakantie gaat m'n vriendin onder het mes en mag ze anderhalve maand niks). Veel opties qua dagjes weg hebben we al laten varen in verband met corona en het buitenland doen we niet dus dat valt ook af.

Dan maar een dagje naar het strand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
Rustige strandjes in zeeland:

https://www.pzc.nl/zeeuws...l-aan-het-water~a069702d/

Mogelijk in prive/incognito bekijken als je niet het hele artikel ziet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:01
Quote en reactie gewijzigd. Dien dan een TR in.

On-topic: Zeeuws-Vlaanderen, tussen Cadzand en Nieuwvliet. Dichtbij die dorpen is het absoluut druk, maar er ligt een flink stuk tussen met weinig parkeerplaatsen, dus rustig.

[ Voor 40% gewijzigd door Ardana op 06-08-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 17:37
Ik ken wel een rustig strand.. maar die ga ik hier niet delen.. want dan is deze volgende week niet meer zo rustig natuurlijk. :P

Nee zonder gekheid.. wij gaan zelf altijd naar Dishoek. Altijd lekker rustig daar.

Overigens is er genoeg rust te vinden als je een stukje verder loopt dan de strandopgang. Vaak komen mensen aan en pleuren ze zo snel mogelijk hun spullen neer. Terwijl als je even een minuut of 5 doorloopt je wel een mooi rustig plekje kan vinden.

Overigens zoet water met piercing zal vast voor infecties gevaarlijk zijn.. maar of het nu zo fijn is om met een wond in zout water te springen.. dat weet ik zo net nog niet.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat natuurlijk wel meespeelt, is dat iedereen (mezelf inlcusief) tóch bij een dagje strand denkt aan allerelei voorzieningen. Natuurlijk zijn er rustige stukjes strand tussen de plaatsen aan de kust, maar dan heb je geen toilet, geen strandpaviljoen (of iets dergelijks heel dichtbij), geen mogelijkheid om even over een boulevard te slenteren of even door een winkelstraatje te gaan, geen parekeergelegenheid of bruikbaar OV....

Wij wandelen bijvoorbeeld weleens van Noordwijk naar Katwijk over het strand en dan door de duinen weer terug (of andersom, ligt eraan hoe de wind staat). Dat is een kilometer of 4 à 5, gok ik. Halverwege is het meestal vrij rustig, maar dat is dus best een stukje van de voorzieningen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ouddorp. Flauwe werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 13:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ga niet met een verse piercing (en dus open wondje) het zoute water in. Want dat gaat geheid infecteren.
Wat een prutsadvies van die vent...

Mijn ervaring: Zout water in een open wondje (voet gestoten aan een rots tijdens snorkelen). Gedesinfecteerd met alcohol, maar de volgende dag uiteraard weer het water in.
Na twee weken moest ik het wondje open maken om er een bak pus uit te knijpen :X
Er zit natuurlijk veel meer dan zout in het zeewater, schoon is het niet!

En ja, de meeste stranden zijn druk. Ga lekker iets anders doen ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:08
Kop boven water houden en lekker een binnenlandse plas opzoeken? Ik geloof best dat 'puur' zout water best is, maar om nou de zee schoon te noemen..mwah.

Gewoon tegen je vriendin zeggen dat ze niet voorbij d'r borsten het water in gaat. Dan heb je marge zat. Of ze heeft echt gigantische oren.

[ Voor 31% gewijzigd door Nat-Water op 06-08-2020 16:36 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik zou lekker naar Vlissingen gaan, prachtige stranden, goeie voorzieningen.

[ Voor 118% gewijzigd door Postius op 06-08-2020 17:03 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Goed dat je in ieder geval zoveel moeite doet om een rustige plek te vinden en niet, zoals half Nederland, dom in de file en op het drukke strand gaat.

Misschien kan je ook eens kijken rondom het IJsselmeer of aan de Waddenzee, afhankelijk waar je vandaan moet komen. Het hoeft natuurlijk niet perse de Noordzee te zijn, toch? Als er maar water is. De grote meute uit de steden in het westen zal wel richting de bekende namen aan de Noordzee gaan, samen met alle Duitsers die er kuilen willen graven. Kan jij mooi naar een fijn plekje ergens in Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozzac
  • Laatst online: 22-01 20:14
Neeltje Jans is een rustig strand met gratis parkeren en één strandtent.
Het strand is maar vanaf één zijde dicht te benaderen, door even 15 minuten te lopen over het strand word het een stuk rustiger. Wel begint halfverwege het naakt gedeelte.

De Banjaard is ook prima maar betaald parkeren en drukker door aanwezigheid van vakantieparken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onhandigesjaak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09-2020
Off-topic en trollerig/moraalridder.

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 06-08-2020 20:08 ]

Het is bij deze weer een fijne dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 10:30

FreakNL

Well do ya punk?

Denk niet dat het nog rustig is daar in deze tijden...

Vroeger toen FreakNL nog een klein FreakNLtje was gingen we weleens hierheen:
https://www.google.com/ma...8448568!4d3.9796051?hl=nl

Wikipedia: Kwade Hoek

Toen was het altijd super-rustig.. Er is verder ook niks, geen horeca, niks....

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 06-08-2020 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:50

backupdevice

Boeh!

MuddyMagical schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:25:
https://goo.gl/maps/SdeKcgWVQHj2yewh9

Is een strandje zonder voorzieningen en je moet even een stukje lopen, maar is redelijk rustig. Toeristen gaan of naar het stadje Veere zelf of naar 1 van de zeestranden.
Veerse meer is brak water.

Anders is het bij Oranjezon een goed Noordzeestrand.
Hier parkeren: https://goo.gl/maps/48gkVdUSKTTDkAc19 en dan wel nog 1 km lopen ofzo. Strand op en dan links is het naaktstrand, rechts geklede strand dus ff kijken wat je wilt.
Strandtent is Aloha Beach. Ook een aanradertje!
Ja dat laatste strand gaf ik ook als optie aan. Nooit druk daar. Aloha Beach is leuk, vind het restaurant bij de parkeerplaats beter

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-06 22:11
Maasvlakte P5 of P6 is rustig in vergelijking met de rest van de Maasvlakte. De parkeerplaats is niet zo groot, dus dan is het vanzelf rustig ;). Gratis parkeren, schepen kijken. Het is alleen niet in de buurt van Veere. En er is ook geen snackbar of iets dergelijks waar je lopend iets kan halen. Daarvoor moet je naar Maasvlakte P1.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Lief bedoeld, maar ook niet de bedoeling.

[ Voor 60% gewijzigd door Ardana op 06-08-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:29
Is de Maasvlakte geen optie? Sfeerloos maar wel rustig (in ieder geval voor corona)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:29
Prozzac schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:42:
Neeltje Jans is een rustig strand met gratis parkeren en één strandtent.
Mijn kinderen willen ook al tijden naar dat museum daar, is dat een beetje te doen in deze drukte of onbereikbaar vanwege het strand ernaast?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Slechts 1% van het Nederlandse strand is druk. Dat komt omdat slechts 1% van het strandoppervlakte dicht bij een parkeerplaats of treinstation is. Dus ga gewoon ergens naar het strand waar geen parkeerplaats of treinstation is en het is er relatief rustig. Ook bij "populaire" badplaatsen zoals Scheveningen, Katwijk, Overveen en Zandvoort is het niet druk waar geen parkeerplaatsen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Trommelrem op 06-08-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Lekker veel suggesties hier! Daar kan ik zeker wat mee :) Nu even uitvogelen wat ons de beste optie lijkt en dan morgen lekker chillen aan het (hopelijk niet zo drukke) strand. Thanks iedereen voor 't meedenken :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prozzac
  • Laatst online: 22-01 20:14
hoevenpe schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:04:
[...]

Mijn kinderen willen ook al tijden naar dat museum daar, is dat een beetje te doen in deze drukte of onbereikbaar vanwege het strand ernaast?
Het strand ligt aan het Noordzee gedeelte, het park/museum aan de Oosterschelde. Qua drukte zijn het voornamelijk groepen die met de bus komen zoals scholen en toeristen. Met de drukte zal het dus wel meevallen, met deze hitte heeft iedereen de voorkeur voor het strand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 10:30

FreakNL

Well do ya punk?

Trommelrem schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:09:
Slechts 1% van het Nederlandse strand is druk. Dat komt omdat slechts 1% van het strandoppervlakte dicht bij een parkeerplaats of treinstation is. Dus ga gewoon ergens naar het strand waar geen parkeerplaats of treinstation is en het is er relatief rustig. Ook bij "populaire" badplaatsen zoals Scheveningen, Katwijk, Overveen en Zandvoort is het niet druk waar geen parkeerplaatsen zijn.
Maar hoe kom je daar zonder trein of parkeerplek? Dan moet je al de fietsen achterop de auto meenemen en ergens parkeren en dan een stuk fietsen.. (met al je strandspullen)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

FreakNL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:42:
[...]

Maar hoe kom je daar zonder trein of parkeerplek? Dan moet je al de fietsen achterop de auto meenemen en ergens parkeren en dan een stuk fietsen.. (met al je strandspullen)...
Er is nooit iemand doodgegaan van een half uurtje tot een uurtje wandelen in de ochtend (alhoewel....).
En een tas met handdoeken, zwemkleding en een parasol weegt net niks. Optioneel een koeltasje erbij met eten en drinken.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 224360 op 07-08-2020 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:32
SomerenV schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:49:
Lekker veel suggesties hier! Daar kan ik zeker wat mee :) Nu even uitvogelen wat ons de beste optie lijkt en dan morgen lekker chillen aan het (hopelijk niet zo drukke) strand. Thanks iedereen voor 't meedenken :>
Laat je nog even weten hoe het was? ;-)

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
[...]

Lopend? Fietsend? Er zijn door de duinen enorm veel wandel- en fietspaden. Voor Overveen kun je bijvoorbeeld afslag IJmuiden nemen (scheelt strandfile), parkeer je in Bloemendaal-Noord en vervolgens fiets je binnendoor naar het strand van Overveen. Tussen het strand van Overveen en IJmuiden is het altijd rustig, alleen is er een klein stukje naaktstrand waar je misschien niet wilt zijn. Bovendien kun je je auto dan wel in de schaduw parkeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:51

Ankh

|true

Wij gaan eigenlijk altijd naar Hargen of Camperduin (beide zo'n 1500 parkeerplekken) met een aantal strandtenten en er is eigenlijk altijd wel ruimte. Daarnaast heeft camperduin wat meer dingen te doen voor kinderen (groot houtenschip in de duinen) een lagune zonder stroming. Het is wel het activiteitenstrand daar, dus het is er mogelijk wel wat drukker.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 15:53
Ik ben nu een aantal keer naar de noordpier van Wijk aan Zee gegaan. Daar is het erg rustig en je kunt er gratis parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Fietsen vanaf het dichtstbijzijnde station. Een OV fiets kost je 4 euro voor 1 dag. Of je reist naar een niet al te grote badplaats en loopt vanaf daar een stukje naar links of naar rechts. Of inderdaad wat jij zelf al zegt: 2 fietsen mee achterop de auto en een paar fietstassen mee. Qua strandspullen gewoon alleen het nodige meenemen.

'We" zijn tegenwoordig een beetje verwend. Het is daar juist rustig, omdat je niet op de boulevard uit de trein of tram stapt of uit de parkeergarage komt. Je moet er wel wat voor doen. :) Iedereen wil wel een verlaten strand met grote gratis parkeerplaats, goede OV verbinding en alle voorzieningen.

Wij gaan eigenlijk alleen nog maar naar het strand op de plaatsen waar het dermate rustig is dat je gewoon redelijk in de buurt van alle voorzieningen kunt zitten. Eigenlijk bijna altijd de kop van Noord Holland of Texel. Zeeland is ook leuk hoor, maar wij reizen met het OV en dan is het nogal een gedoe. Daar komen we dus maar zelden en als we daarheen gaan dan is het ook wel minimaal een midweekje. Noordwijk, Zandvoort gaan we eigenlijk alleen buiten het seizoen heen. Ach, vanaf ergens begin volgend jaar wonen we op fietsafstand van het strand.... dan zal het speciale er wel wat afgaan, denk ik. Dan gaan we voortaan op vakantie naar de bossen (stuk goedkoper!). :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 07-08-2020 11:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:13

Metro2002

Memento mori

Weet niet of je er heen wil of durft maar naturistenstranden zijn echt altijd heerlijk rustig en liggen wat verder weg van alle drukte.
Als je dat niet wilt is rond langevelderslag best goed te doen, vermijd scheveningen, hoek van holland etc. Stervensdruk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 10:48
Metro2002 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:26:
Weet niet of je er heen wil of durft maar naturistenstranden zijn echt altijd heerlijk rustig en liggen wat verder weg van alle drukte.
Idd ja ... en in Zeeland liggen er wel een paar die redelijk goed bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
sj0nsj44k schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:58:
Ik ben nu een aantal keer naar de noordpier van Wijk aan Zee gegaan. Daar is het erg rustig en je kunt er gratis parkeren.
Daar ga je als je niet voor 11:00 geparkeerd staat niet komen met dit weer.
Als de parkeerplaatsen vol zijn wordt de Reyndersweg afgesloten en kan je alleen op de dorpsweide parkeren en dat is een pestend lopen, kan je beter het hoofdstrand op gaan en lopen richting noordpier. Het strand is iig groot genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
@LA-384 en @Galaxis gaven uiteindelijk de gouden tip en het is de tip van LA-384 geworden. Thanks iedereen voor de tips! We hebben een lekker dagje gehad op een super rustig strand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bl-w2xefWUXsOrr6fdJGbcbn5xM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FuLXc8Y5b4DVq48PlRiIiMa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3FU5gnCSnVubnTL0gbVf04M068=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nryyQWKXasZRtKQp4lWF7TX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Metro2002 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:26:
Als je dat niet wilt is rond langevelderslag best goed te doen, vermijd scheveningen, hoek van holland etc. Stervensdruk altijd.
Klopt, naturistenstrand hier in de buurt is nu ook mijn vaste stek geworden.

Zeker 1/3de van de plas is naturistengebied, met veel meer privacy en schaduw, en als er 3 oude mannetjes zijn is het een drukke dag :P

En als ik moet kiezen tussen in mijn blote tokus een flink gebied delen met een handjevol ouderen, of gekleed met 200 jongeren op een strand te zitten, trek ik mijn zwembroek wel uit :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:13

vhal

ಠ_ಠ

SomerenV schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:57:
@LA-384 en @Galaxis gaven uiteindelijk de gouden tip en het is de tip van LA-384 geworden. Thanks iedereen voor de tips! We hebben een lekker dagje gehad op een super rustig strand.
Ik ben dan toch benieuwd waar dit dan was gezien ik nergens een suggestie terug kon vinden. :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
vhal schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

Ik ben dan toch benieuwd waar dit dan was gezien ik nergens een suggestie terug kon vinden. :P
Westkapelle :D Geen enkel moment echt druk geweest en echt super veel strand om neer te planten daar.

[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 07-08-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-06 14:01
RobinHood schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:07:
[...]

Klopt, naturistenstrand hier in de buurt is nu ook mijn vaste stek geworden.

Zeker 1/3de van de plas is naturistengebied, met veel meer privacy en schaduw, en als er 3 oude mannetjes zijn is het een drukke dag :P

En als ik moet kiezen tussen in mijn blote tokus een flink gebied delen met een handjevol ouderen, of gekleed met 200 jongeren op een strand te zitten, trek ik mijn zwembroek wel uit :P
Daar zou ik ook voor kiezen als het naaktstrand hier niet gelijk zou staan aan homo-ontmoetingsplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

Callantsoog vorige week vrijdag nog geweest. Parkeren lukte om 10 uur nog wel redelijk in het dorp, terwijl langs alle wegen buiten het dorp alles ramvol stond. Bij de strandopgang in het dorp was het echt mega druk. Als je wat verder het strand op keek ook een drukte van belang. Wil je wat rustiger en wat meer ruimte, dan moet je dus echt een strandopgang nemen die buiten het dorp ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wauturr schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

Daar zou ik ook voor kiezen als het naaktstrand hier niet gelijk zou staan aan homo-ontmoetingsplek.
Dan zijn er vast nog wel betere naaktstranden in de buurt. Nederland kent er vele tientallen immers.

Ik lig nu, zoals bijna elk weekend met goed weer ook op mijn vaste naaktstrand, in dit geval bij het Engelermeer bij Den Bosch.

Genoeg mensen hier, maar plenty ruimte nog. Niks aan het handje hier.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1