[Request] Social/Share via e-mail (of kopieer url)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 08:49
Zoals velen bezoek ik dagelijks tot meerdere keren per dag de site van Tweakers. Ik gebruik meestal de mobiele website die ik als snelkoppeling op mijn telefoon (Poco F1/Android 10) heb staan.

Soms wil ik een interessant artikel delen met een collega, of even naar mezelf sturen om deze later te lezen.

Wanneer je gewoon via je (mobiele) browser de site bezoekt, kun je natuurlijk gewoon de url kopiëren en plakken in een mailtje, of via het browsermenu de url delen en dan kiezen voor je e-mail app (afb. 1).
Echter, wanneer je een site als snelkoppeling hebt opgeslagen op je telefoon en hem dan opent, zie je geen adresbalk en geen browsermenu meer (afb. 2). Het kopiëren dan wel delen van de url is dan alleen mogelijk via de Social/Share knoppen onderaan het artikel (afb. 3).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_vsfZheMb-YlEnUi5ZQ9CGEaI4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XaT65Q96w8FOwAbxIN6JTFkn.png?f=fotoalbum_large

Request: graag de bestaande Social/Share knoppen uitbreiden met de mogelijkheid om de url per e-mail te delen. Of een knop waarmee je de url naar je klembord kunt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:40
Polydeukes schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:51:
Zoals velen bezoek ik dagelijks tot meerdere keren per dag de site van Tweakers.
Je hebt 240 Tweakotinepunten. Dat kan beter :p ;)
Polydeukes schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:51:

Echter, wanneer je een site als snelkoppeling hebt opgeslagen op je telefoon en hem dan opent, zie je geen adresbalk en geen browsermenu meer (afb. 2). Het kopiëren dan wel delen van de url is dan alleen mogelijk via de Social/Share knoppen onderaan het artikel (afb. 3).
Ik denk dat dat ligt aan hoe je telefoon omgaat met opgeslagen snelkoppelingen. Het zelf een microsoft telefoon en heb dat probleem niet - de pagina opent in de normale browser met adresbalk en browsermenu. Verschilt dit per telefoon?

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:25:
Je hebt 240 Tweakotinepunten. Dat kan beter :p ;)
_O-
Ik denk dat dat ligt aan hoe je telefoon omgaat met opgeslagen snelkoppelingen. Het zelf een microsoft telefoon en heb dat probleem niet - de pagina opent in de normale browser met adresbalk en browsermenu. Verschilt dit per telefoon?
Ik heb het even gechekt. Het rare is dat alleen bij Tweakers de adresbalk weg is (ik gebruik de mobiele Chrome browser). Ik heb bijv. ook hardware.info als snelkoppeling, en daar blijft de adresbalk gewoon zichtbaar. Mijn conclusie is dan dat het aan de implementatie van de mobiele website van Tweakers ligt, en niet aan de browser (maar ik laat me graag corrigeren als ik er naast zit).

Edit: ik heb in een andere mobiele browser (Kiwi) Tweakers opgeslagen als snelkoppeling ("Toevoegen aan startscherm" heet dat) en er gebeurt exact hetzelfde: de adresbalk en menuknop verdwijnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Polydeukes op 06-08-2020 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Polydeukes schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

_O-

[...]

Ik heb het even gechekt. Het rare is dat alleen bij Tweakers de adresbalk weg is (ik gebruik de mobiele Chrome browser). Ik heb bijv. ook hardware.info als snelkoppeling, en daar blijft de adresbalk gewoon zichtbaar. Mijn conclusie is dan dat het aan de implementatie van de mobiele website van Tweakers ligt, en niet aan de browser (maar ik laat me graag corrigeren als ik er naast zit).

Edit: ik heb in een andere mobiele browser (Kiwi) Tweakers opgeslagen als snelkoppeling ("Toevoegen aan startscherm" heet dat) en er gebeurt exact hetzelfde: de adresbalk en menuknop verdwijnen.
Dat komt door de
code:
1
<meta name="mobile-web-app-capable" content="yes">
op onze pagina's.

Ik weet niet of er een alternatieve manier is om de huidige URL te kunnen kopieeren, anders zouden we inderdaad wellicht moeten overwegen om daar een knop voor te maken...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

crisp schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:26:
[...]

Dat komt door de
code:
1
<meta name="mobile-web-app-capable" content="yes">
op onze pagina's.

Ik weet niet of er een alternatieve manier is om de huidige URL te kunnen kopieeren, anders zouden we inderdaad wellicht moeten overwegen om daar een knop voor te maken...
Misschien een knop die de standaard "deel" functionaliteit op een smartphone aanroept?
Dan kan de gebruiker zelf kiezen of hij de link kopieert of via whatsapp, facebook, e-mail, tinder, etc. deelt

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polydeukes
@Bas170
tinder
😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 20:24
crisp schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:26:
Ik weet niet of er een alternatieve manier is om de huidige URL te kunnen kopieeren
Ik krijg het niet voor elkaar. :)

Ik kan wel een link delen, door deze vast te houden totdat het contextmenutje opent, maar ik vind bij het nieuwsartikel nergens een link naar het artikel zelf.

Ik kan wel eenvoudig een willekeurige reactie delen op deze manier, want daar is de datum/tijd klikbaar. Maarja. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 11-08-2020 13:01 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:42

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Als ik vanuit Chrome dit topic toevoeg aan het startscherm, opent deze ook zonder adresbalk. Echter kwam ik er per toeval achter dat er een melding in het notificatiescherm stond van waaruit ik de link wel kan delen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ngSzTQ7/Screenshot-20200811-130742-Chrome.jpg

Edit: ook als je vanuit de pin doorklinkt naar een andere pagina, veranderd de link die je kunt delen mee. De titel van de notificatie blijft echter wel hetzelfde

[ Voor 21% gewijzigd door Belindo op 11-08-2020 13:12 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@Belindo dat is denk ik specifiek voor jouw telefoon want mijn Poco F1 geeft geen notificatie.

Edit: ik heb voor bijna alle apps notificaties uitgezet, dus het kan ook zijn dat ik het daarom niet zie. Overigens zou ik het prettiger vinden dat er gewoon een geschikte "Delen via mail" of universele "Delen" knop bij de artikelen komt te staan.

[ Voor 56% gewijzigd door Polydeukes op 11-08-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Belindo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:11:
Als ik vanuit Chrome dit topic toevoeg aan het startscherm, opent deze ook zonder adresbalk. Echter kwam ik er per toeval achter dat er een melding in het notificatiescherm stond van waaruit ik de link wel kan delen:
[Afbeelding]

Edit: ook als je vanuit de pin doorklinkt naar een andere pagina, veranderd de link die je kunt delen mee. De titel van de notificatie blijft echter wel hetzelfde
Hier ook.

code: Gegevens van mijn toestel
1
2
3
4
Xiaomi Mi 9T Pro
Android 10
MIUI 12.0.1 Global
Chrome 84.0.4147.111

Die implementatie is wel een beetje slecht gebouwd imho, want hij toont niet alle opties voor delen. Zo zie ik geen kopieer optie in de lijst, en bij klikken op "delen" wordt als voorlopige naam "BlockedFile_630064957338292" getoond. Pas na delen zie je welke link je verstuurd hebt

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:42

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Ah, jammer dat de implementatie per toestel dan zo verschilt :(

Coding in the cold; <brrrrr />

Pagina: 1