Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:51
Gek probleem met een nieuwe HP laptop. Zelf een Kingston A2000 1TB NVME in gezet en Windows opnieuw geïnstalleerd. Werkt al enkele weken prima.

Laptop stond aan en werd even niet gebruikt.

Bij terugkomst een melding in een soort dos window dat er geen bootdrive was. (Hier zelfde melding onder andere omstandigheden, helaas niet zelf gefotografeerd).
In een keuze menu via F2 de harddisk getest ("hard drive check"): werd niet gevonden.
Nog even in Bios gekeken en daar HD niet gevonden (maar volgens mij kan ik hem daar sowieso nooit vinden en ook in de UEFI bootvolgorde alleen 'OS boot manager' kiezen, niet 'internal harddrive' of zo).

Computer opnieuw opgestart, binnen 5 seconden weer het bureaublad van windows...

Is de harddisk nu al gaar (paar weken oud)? Of gewoon een 'glitch' en geen aandacht aan schenken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-08 01:33
Tja, lastig te zeggen... buiten dat het defect kan zijn of dat je even tegen een bugje bent aangelopen kan je ook nog aan andere zaken denken: zit de SSD wel helemaal lekker in het apparaat? Is misschien de m.2 poort op de laptop niet helemaal lekker? Loop je misschien tegen een brak stukje van je BIOS aan? Misschien moet de SSD een firmware update hebben?

Om welke laptop gaat het exact, overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:51
Thanks!

Ik had bij het aanmaken van de vraag de laptop geselecteerd in het keuzemenu... 8)7

Maar het is deze: HP 15s maar met een 1TB A2000 van Kingston en 1x 16GB Crucial geheugen.

Ik heb zeer zorgvuldig de M.2 geplaatst omdat je de rubberen strips (=voetjes van de laptop waar ze schroefjes onder hebben verstopt) los moet halen en dit waarschijnlijk maar eenmalig lukt voordat de lijm niet meer plakt (en je dus bij een tweede opening zelf moet gaan rotzooien met lijm wat er nooit meer 'af-fabriek' uit zal zien).
Ik moet nog een tweede ombouwen met eenzelfde 1TB. En omdat het NVME is, zijn deze laptops ook de enige die de harddisk accepteren in het huishouden (dus geen mogelijkheid om de harddisks buiten deze laptop te testen).

[ Voor 52% gewijzigd door R-P op 06-08-2020 14:20 ]