Mobile OS forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
Aangezien mijn Android gerelateerde topics in de Non Windows Operating systems forum steeds worden verplaatst naar een forum waar ze naar mijn mening niet thuishoren vind ik dat er een forum in het leven moet worden geroepen voor vragen gerelateerd aan mobiele operating systems zoals Android en iOS die niet apparaat-specifiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:14
Met die toon? Serieus?

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Welke toon? Ik vind dat @Sahri gewoon duidelijk is, niet onbeschoft ofzo.

Buiten dat... denk ik dat de plek waar zijn laatste topic naartoe is verplaatst prima binnen de scope van zijn verzoek past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:14
MicGlou schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:11:
[...]

Welke toon? Ik vind dat @Sahri gewoon duidelijk is, niet onbeschoft ofzo.

Buiten dat... denk ik dat de plek waar zijn laatste topic naartoe is verplaatst prima binnen de scope van zijn verzoek past.
Komt op mij nogal stellig/vierkant over. Een lange zin waarin iemand aangeeft een eigen forum te willen voor z'n OS. Zou het persoonlijk netter vinden om het in de vorm van een te vraag doen. Het ontbreekt inderdaad niet aan duidelijkheid ;)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Sahri schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:56:
Aangezien mijn Android gerelateerde topics in de Non Windows Operating systems forum steeds worden verplaatst naar een forum waar ze naar mijn mening niet thuishoren vind ik dat er een forum in het leven moet worden geroepen voor vragen gerelateerd aan mobiele operating systems zoals Android en iOS die niet apparaat-specifiek zijn.
Waarom zou een topic met vragen over het Android besturingssysteem niet in Android-smartphones thuishoren? Het is gewoon een forum waar zowel hardware als software wordt besproken.

Verder past deze discussie beter in LA, dus even een schop over de schutting. :)

Mooie Features => Lieve Adjes

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In tegenstelling tot Windows 10, waarin de GUI en menu's op elk apparaat waarop het draait identiek is, is Android op elk apparaat anders. Je topic/vraag 'Facebook toont eerst system emoji, daarna ineens eigen emoji' is moeilijk te beantwoorden zonder te weten om welk toestel/fabrikant het gaat. Elke fabrikant geeft zijn eigen draai aan Android inclusief de menustructuren en restricties. Het lijkt me ook lastiger te oordelen voor mensen die topics willen openen in welk subforum zij hun topic moeten plaatsen. Zeker voor non-techies. Is dit een toestel issue of een OS issue?

Android vragen zijn mijns inziens onlosmakelijk verbonden aan het toestel en om die reden lijkt een specifiek Android OS subforum weinig zinvol. Me dunkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is juist vervelend dat Android apparaten zijn onderverdeeld in telefoons en tablets. IMO wordt hierdoor de kennis gesplitst. Voor Apple apparaten is er bijvoorbeeld iPhones & iPads, waardoor je met een vraag over iOS, of dat nou iPhoneOS of iPadOS is, in een enkel forum terecht kan. Als je vraag over Android gaat, moet je eerst gaan nadenken of het om een telefoon, tablet of ander apparaat gaat.

Ik heb geen idee hoe druk beide fora zijn, maar misschien is een samenvoeging te rechtvaardigen.

Ik ben iig niet al te blij met Android vragen in NOS, want er zit praktisch geen kennis ervan in dat forum. Het is veel meer gericht op desktops, laptops en zo nu en dan komt er een server langs. En die draaien zelden Android, eerder een Linux distributie of een BSD variant.
Daarom verplaats ik topics over Android ook naar Mobile. Dat Android de Linux kernel gebruikt rechtvaardigt het nog niet om vragen erover in NOS te plaatsen. Het wijkt gewoon te veel af van de gangbare distributies.

Omdat wijzigingen van een forum deel iets is waar de admin ervan over gaat, tag ik @RoD even.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We zijn er ons in Mobile van bewust dat de indeling niet ideaal is. Als crew hebben we over de indeling gesproken en alhoewel we denken dat het beter kan, denken we niet dat er een oplossing is die voor iedereen ideaal is.

We zullen op een goed moment wel eens de indeling op de schop gooien. Feedback over wat je zoal denkt dat er beter kan, is welkom. Dan kunnen we dat meenemen :)
Pagina: 1