Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe budgetlaptop welke vd 4?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bjornboer
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-08-2023
Allereerst wil ik degene alvast bedanken voor het assisteren bij mijn aankoop. Ik ben alleenstaande moeder en heb besloten weer te gaan studeren.

Mijn budget is dus minimaal en zal de laptop gebruiken voor mijn studie en wat dagelijk gebruik. Ikzelf heb proberen al wat voorwerk gedaan middels de tweakers site en wat aanbiedingen die ik heb gezien en me interessant leken. Zie hieronder mijn 4 suggesties:

https://tweakers.net/pric...;1481972;1344530;1582066/

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:04

• Bjornboer
Nee daarom heb ik de 2e Medion P6645 toegevoegd. De HP had ik zelf al gevonden voor het lezen van de BBG.

Jij zou dus voor de HP met I3 gaan?

• 99ruud99
Ik weet niet welke studie je doet?
Ik zou in ieder geval niet gaan voor 4 GB RAM, dus je 4e valt af.
Moet de laptop snel zijn?
Goede batterij hebben
Werk je vaak samen op 1 laptop (TN paneel)?
Gewicht / afmetingen ?

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

128GB ssd is erg weinig, ik zou minimaal 256 aanhouden, anders kom je in de problemen als je eens een wat groter softwarepakket voor de opleiding moet installeren.

RAM tegenwoordig minimaal 8GB (zéker met integrated graphics), anders ga je een trage gebruikservaring krijgen.

Dan blijven er nog twee (Medion's) over, de P6645 heeft een aparte videokaart. Als je soms 3D games wil spelen of 3D ontwerp wilt doen is dit handig. Als je af en toe een plaatje bewerkt, video kijkt (youtube etc) ga je hier geen voordeel van merken. De S6445G heeft 512GB i.p.v. 265 en géén aparte videokaart. De extra schrijfruimte is fijn/mooi meegenomen.

Als je zonder videokaart kan dan zou ik de S6445G adviseren uit deze vier. Hierin is echter niet megenomen dat:
- Hoe is de bouwkwaliteit/gewicht van de laptop (Hoe belangrijk is dat? Neem je hem vaak mee of staat hij altijd op 1 plek)
- Accuduur? Deze accu ga je het niet een hele dag op redden. Kun je overal inpluggen? (Wil je de adapter uberhautp altijd meeslepen).

Als je verwachtingen op deze gebieden niet te hoog zijn dan is de Medion geen onaardige keuze.

Mijn persoonlijke voorkeur zou toch de Lenovo uit de BBG zijn. Ietsjes duurder maar Lenovo staat bekend om een goede bouwkwaliteit, 512GB SSD, 8GB RAM en net even wat kleiner en handzamer waardoor je hem makkelijker meeneemt naar de opleiding.

edit:
De laptop die @99ruud99 aanraadt ziet er ook erg goed uit!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• 99ruud99
vergelijk deze ook nog even mee :)
pricewatch: Lenovo ideapad S145-15API (81UT005VMH)

r7 is totale overkill, maar voor rest wel grappig :)

• Bjornboer
Super bedankt allebei voor jullie input, ik denk dat je Lenovo suggestie niet verkeerd is. Ik ben niet bekend met een AMD processor dus deze heb ik sowieso allemaal buiten beschouwing gelaten (leek...).
Ook denk ik dat ik stiekem erg veel gebruik zal maken van het numerieke toestenbord dus een minpunt voor de Medion.

• Bjornboer
Bovenstaande keuze was voor mijn schoonzus en nadat ze haar neef heeft gesproken is het uiteindelijk onderstaande laptop geworden:

https://tweakers.net/pric...9ba-ej091t/specificaties/

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bjornboer schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:40:
Super bedankt allebei voor jullie input, ik denk dat je Lenovo suggestie niet verkeerd is. Ik ben niet bekend met een AMD processor dus deze heb ik sowieso allemaal buiten beschouwing gelaten (leek...).
Ook denk ik dat ik stiekem erg veel gebruik zal maken van het numerieke toestenbord dus een minpunt voor de Medion.
Lenovo heeft op dit moment een back to school deal tot morgen:
https://www.lenovo.com/nl/nl/d/all-laptop-deals

tweetal met i5 en een i3 rond de 500 euro.

Deze kan ook interessant zijn, 550 euro:
https://www.lenovo.com/nl...ad-5-15are05/p/81YQ009PMH

wel Ryzen 4500U en 8gb en 256gb opslag.

Zelf heb ik een Dell met I5 maar voor mijn vriendin zojuist de Ryzen 5 4500U binnen gehad.
In vegelijkingen komt die beter uit de bus dan een i5, in zowel cpu als gpu.
6 cores en ryzen graphics. Dat het amd is merk je verder weinig van.

[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 06-08-2020 15:14 ]

Pagina: 1