Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy93
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05 09:03
Graag wil ik mijn wi-fi uitbreiden naar ook de bovenverdieping. Er ligt hier al een kabel en ik heb nog een oudere accesspoint liggen die ik hier waarschijnlijk voor wil gebruiken. Het gaat hierbij om de: TP-link TL-WA801ND (v2.1).

Ik heb al e.e.a. opgezocht op internet, maar ik kom niet echt een duidelijk antwoord tegen of ik mijn eigen wi-fi bedraad kan extenden. Bij de Access point configuratie komt er een eigen SSID vanaf de access point, en bij de Repeater/Bridge mode lijkt het erop alsof hij draadloos het wi-fi signaal uitbreid.

Is het mogelijk om deze access point bedraad de bestaande wi-fi te laten uitbreiden? Kan ik hiervoor gewoon de Access Point configuratie pakken en dan de SSID / Pass hetzelfde houden als mijn bestaande wi-fi?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Access Point mode kiezen, en zorgen dat de volgende instellingen allemaal -identiek- zijn aan je bestaande WiFi:

- SSID
- Wachtwoord
- authenticatiemethode
- encryptiemethode

Post anders eens de instellingen die je op beide apparaten hebt, dan kijken we mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy93
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05 09:03
Cpt.Morgan schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:55:
Access Point mode kiezen, en zorgen dat de volgende instellingen allemaal -identiek- zijn aan je bestaande WiFi:

- SSID
- Wachtwoord
- authenticatiemethode
- encryptiemethode

Post anders eens de instellingen die je op beide apparaten hebt, dan kijken we mee.
Bedankt voor je snelle antwoord! Het lastige is dat ik volgende week het spul pas ga aansluiten. Maar ik had dus deze access point nog liggen. Als ik er niet uit kom zal ik even wat screenshots maken en het delen met jullie! Ik zal nog even laten weten of het is gelukt :)