Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology Backup van Nas naar Nas loopt niet lekker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11 07:54
Mijn vraag
Ik heb 2x een Nas van Synology staan. Een DS718+ en een DS114. De DS114 wordt gebruikt om backups op te slaan.
Ik gebruik Hyper Backup, in het weekend draaien deze backups. Ik heb ingesteld dat de DS114 een uur van te voren aangaat voordat de eerst backup wordt gestart, alleen draait deze niet aangezien als de DS114 opnieuw wordt opgestart of uit is geweest ik de koppelingen van de backup padden weer moet koppelen met de Encryptie sleutel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZ65YAK2pBUf1Em2kw1omo6M5O4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q8N47BDzYrHkADX9iq0K0RhG.png?f=user_large

Vanaf dat moment ziet de Hyper Backup weer de locaties als online.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology Hyper Backup
DS718+ (Hier staat de data op)
DS114 (Backup Nas
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Keymanager van Synology, de keys staan opgeslagen op een USB stick die achter in de DS114 zit, vanuit gaande dat de ze dan uitgelezen kunnen worden.

Iemand een idee? Heb ook al een keer op het forum van synology zelf een topic gestart maar helaas nog geen oplossing. Op internet kan ik er niks over vinden. De Backup Nas zet ik uit omdat deze maar 1x in de week misschien een uurtje of ander half met de backups bezig is. De rest van de week kijkt deze naar "buiten"

...

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:35
Als je versleutelde mappen gebruikt zijn deze na opnieuw starten unmounted omdat -vanzelfsprekend- het wachtwoord er niet naast opgeslagen is.
Je moet deze dus invullen (door in te loggen) en dan kun je ze weer mounten.
If Add encryption key to Key Manager is unticked, when your Synology NAS starts up next time, you will need to click Mount (at Control Panel > Shared Folder > Encryption), and enter or import the encryption key to mount the folder for access.
Als alternatief kun je misschien client side encyption gebruiken in Hyper Backup, dat werkt dan op de DS718+.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 06-08-2020 11:25 ]

• nachtwaker
Dank je wel voor je reactie maar client side encryption staat al aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8BbB0X5amXpz3xrmbE4VQ2iPec=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ljDquIplfJSrVnPSjdoHnUAs.png?f=user_large

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:01
Ik heb zelf ook twee Synology's staan waarvan de ene dient als backup van de ander (offsite)
Ik gebruik hiervoor eigenlijk gewoon CloudStation
Mijn beide nassen staan op een schedule om in- en uit te schakelen en CloudStation pakt zodra beide NASsen in de lucht zijn de backup weer op waar hij gebleven was.

*sowieso

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:04

kraats

Ik rol

Je vraag lijkt te gaan over de backup, maar het enige probleem is het niet automatisch mounten van de encrypted folders? Dan is het ook goed daar op te focussen.
Met die Keymanager moet dat automatisch mounten lukken. Wat gaat daar dan niet goed aan?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• nachtwaker
Nog even een noob vraag, die keymanager moet draaien op mijn Nas met data (DS718+) of mijn backup NAS (DS114) ?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:35
Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik het zo lees draait de key manager op de nas waar de verleutelde map staat (die je wil mounten), en kun je in de key manager een locatie aangeven waar de keys staan.

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 06-08-2020 12:48 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:07
Ga naar Controlpanel , Shared folder, Action, Key Manager
Zet het vinkje bij mount on boot.

Daarna worden ook de encrypted shares gemount bij een boot.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik los dat op door remote met SSH eerst de mount te doen (dus vanaf de synology die de backup initieert) voordat ik de backup start. Zo heb je de decryption key niet op het remote systeem opgeslagen.
(synoshare --enc_mount $share $key)

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 06-08-2020 13:40 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• nachtwaker
Ben(V) schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:31:
Ga naar Controlpanel , Shared folder, Action, Key Manager
Zet het vinkje bij mount on boot.

Daarna worden ook de encrypted shares gemount bij een boot.
Ik kan Mount on Boot niet aanvinken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JtwfcD38hOMUabhiqC6cFUzCRk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6tlsfur8yjFmUgN35tZm6H9B.png?f=user_large

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:07
Is die shared folder wel encrypted?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 21:57
nachtwaker schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:53:
[...]

Ik kan Mount on Boot niet aanvinken

[Afbeelding]
https://www.synology.com/...er/file_share_key_manager

To decrypt multiple encrypted shared folders on boot automatically:
Make sure that you have added keys to the key store.
Go to Control Panel > Shared Folder > Action > Key Manager.
Tick Mount on Boot for the encrypted shared folders you want to decrypt on boot.
Click OK to save the settings.

Al lees ik uit diverse fora dat het niet meer mogelijk zou zijn in Synology.

Echter zijn er altijd handige mensen met scripts die het wel mogelijk maken zoals: https://github.com/volterra4/synologyshareautomount/

[ Voor 12% gewijzigd door Wylana op 06-08-2020 16:18 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1