• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb de Canon Powershot G1 volgende week binnen, en nou moet ik nog extra geheugen ervoor hebben. De standaard 16 MB CompactFlash vind ik toch iets weinig :)

Nu zit ik te denken aan de volgende 3 opties:

1) CompactFlash 128 MB - 206,--
2) CompactFlash 256 MB - 564,--
3) IBM Microdrive 340MB - 460,--

Ik heb gehoord dat de Microdrives stroom vreten. Nu heeft de G1 een hele goede accu die wel even meegaat, dus da's weer voordelig.
Wat kan ik volgens jullie het beste kopen? Een microdrive ligt misschien voor de hand (best value for money), maar die stroomvreterij (???)??
Wie heeft tips?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
IBM Microdrive + een extra accu

Dat lijkt mij de beste oplossing.

They made me do it.

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 08 augustus 2001 23:20 schreef Smoothy_ het volgende:
IBM Microdrive + een extra accu

Dat lijkt mij de beste oplossing.
De baas van een vriend van me heeft een G1 met 340MB Microdrive....
Ook met microdrive doet de G1 nog een eeuwigheid met 1 accu....

Ik zou die accu niet meteen kopen... probeer eerst maar met 1 accu... die accu is echt ONWIJS goed (I know... ik heb dezelfde accu in m'n Pro 90 IS die meer stroom vreet dan een G1 vanwege z'n stabilisator die bij mij altijd aanstaat en de zoom die ik dus echt VEEEEEL gebruik). Ik heb dan geen Microdrive... maar dus wel een camera die minder zuinig is. Ik heb tot nu toe 1x m'n accu leeg gehad....
Ik heb toen wel een 2e accu gekocht... geen noodzaak maar gewoon een vracht luxe...
Bij de Fuji 4900 zoom die ik eerst had was een 2e accu voor mij grote noodzaak... wilde ik hetzelfde bereiken als met de accu in de Pro 90... dan had ik er een stuk of 4 à 5 nodig gehad..... dus een aardige indicatie over hoe goed die BP-511 van Canon is :)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op dit moment, als je ECHT zoveel geheugen moet hebben (ga je een week op vakantie of zo?)

Dan is de Microdrive wel beste oplossing.

Persoonlijk zou ik (wat ik ook gedaan heb) eerst een 64 MB kaartje pakken en een paar maanden later, als de prijzen droppen een nieuwe CF-card.

Kheb nu wel 2x64 MB CF-cards. 1tje had ik extra gehaald vanwege de aanbieding ICM een reader.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Ik zou kiezen voor een Ibm Microdrive van 340 MB.

In combinatie met een Canon G1, met zijn Bp-511 accu is dit volgens mij ontzettend goed te doen.

Zelf ben ik de gelukkig bezitter van een Canon Pro90IS, met een 340 MD.

Wel heb ik er een extra accu bij gekocht, welke ik ook nodig heb om de Microdrive te vullen (ca 220 pics, hoogste resolutie met zo min mogelijk jpeg-compressie). Op een accu kan ik (gokje) zo rond de 150 foto's schieten.

De Pro90IS is dus, net zoals wfvn al zei, minder zuinig dan de G1.

Die 340 Microdrive heb ik bij Powerline in Zoetermeer opgehaald (f 460), omdat ik weinig vertrouwen heb in hoe de PTT met poststukken om gaat.

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-03 21:11
Wat ik me dus afvroeg, zijn die nieuwe toshiba microdrive-disken ---> http://www.tweakers.net/nieuws/17658?highlight=compact (cf-formaat) een optie voor de g1?
want dat zou :P zijn :)....

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 02:04 schreef Harry B het volgende:
Wat ik me dus afvroeg, zijn die nieuwe toshiba microdrive-disken ---> http://www.tweakers.net/nieuws/17658?highlight=compact (cf-formaat) een optie voor de g1?
want dat zou :P zijn :)....
Volgens mij gaat dat niet passen, want deze zijn meer dan 2x zo groot ;(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 09 augustus 2001 07:48 schreef LL Koelkast het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat niet passen, want deze zijn meer dan 2x zo groot ;(
:Z

Met een beetje goede wil en een flinke hamer....... >:)

maar LL Koelkast heeft gelijk....
Het 'nieuwe' aan dat ding is dat hij net zo plat is als een PCMCIA-II kaartje (de andere HDD-jes voor PCMCIA zijn veel dikker... namelijk met formaat III)

Deze schijf is ruim 2x zo dik, ruim 2x zo lang... stuk breder en dus vet veel zwaarder.... je zal dus toch enige modificaties aan moeten brengen aan je camera.... maar of DIE daar nou zo blij mee zal zijn.......

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik weet niet of dit een overweging voor je is, maar ik heb afgezien van een microdrive omdat je 'm 'slechts' tot 3000 meter hoogte kunt gebruiken. Niet voor iedereen een issue, maar voor een beetje bergsport (en een enkele hoge skivakantie) wel een probleem. Boven die grens wordt de luchtdruk te laag, waardoor de kop crasht. Ergens op de IBM-site staan de specsheets.

Zoef

• Phaeton
dacht ik al :)
denk vraag het maar ff...

ik heb ook gelezen over die portable flashkaartlezers met harddisk, misschien is dat ook niet zo'n slechte?
ik vraag me af of je die in nederland zou kunnen kopen...

• Phaeton
heb ze net bij mediamarkt gezien, die dingen kosten geloof ik meer dan 1100,= :(

Verwijderd

Zijn die accu's tegenwoordig allemaal Lithium-Ion of nog steeds van die smerige Nikkel-Cadmium dingen? Memory-effect zuigt. Ik wil een half volle accu zonder zorgen weer vol kunnen laden.

• Pc123
  • Laatst online: 22:20
Ik heb m ook voor m'n digicam, die Microdrive. Echt ideaal, werkt prima.

Dat over die hoogte zal wel mee vallen denk ik, er staat ook dat ie niet bij veel beweging enzo gebruikt kan worden, en dat valt ook heel erg mee, nooit problemen mee gehad.

Je kan m trouwens ook in 512 mb en 1 gb krijgen.

• Phaeton
Hlpdsk:
de canon g1 heeft een lithiumion batterij, en die gaat erg lang mee, en van horen zeggen gaat hij zelfs met een microdrive lang mee.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 12 augustus 2001 02:55 schreef Harry B het volgende:
Hlpdsk:
de canon g1 heeft een lithiumion batterij, en die gaat erg lang mee, en van horen zeggen gaat hij zelfs met een microdrive lang mee.
indeed..... ook ik heb het horen zeggen... de baas van een vriend heeft zo'n G1 gekocht.
Hij had er meteen een 340MB microdrive bij gehaald en een extra accu.
De baas had er spijt van dat hij extra geld hat uitgegeven aan die accu die hij niet nodig had :P....
Pagina: 1