Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuw wachtwoord aanmaken -> wachtwoord sterkte blijft zeer

Pagina: 1
Acties:

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Volgens lastpass gebruikte ik het wachtwoord van Tweakers op meerdere websites (doe ik eigenlijk nooit, maar 't zal wel). Dus heb ik direct actie ondernomen.

Ik heb met lastpass een nieuw wachtwoord gegenereerd. Precies volgens de aanbevelingen. Het enige probleem is dat het wachtwoord volgens de meting die gedaan wordt tijdens het veranderen van het wachtwoord "zeer zwak" is. Misschien kan er even naar gekeken worden wat er fout gaat?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

(Ik wil het concrete wachtwoord niet weten, maar) was het wel voldoende lang? Bij wat tests lukt het mij tenminste in Firefox niet om bij niet hele korte wachtwoorden op 'zeer zwak' te blijven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:41
Heb gekeken, maar bij mij doet hij alleen met zeer weinig tekens zeer zwak.

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11 15:53

DaFeliX

Tnet Devver
"zeer zwak" wordt ook gegeven als het overeenkomt met je e-mailadres, heb je die misschien per ongeluk ingevoerd ipv het wachtwoord?

Net als @F_J_K lukt het mij niet met een wachtwoord van tenminste 12 tekens die als "Zeer zwak" te laten markeren

[EDIT] Of, het script werkt uberhaupt niet op jouw browser, welke browser gebruik je?

[ Voor 16% gewijzigd door DaFeliX op 06-08-2020 09:12 ]

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• hoi1234
F_J_K schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:10:
(Ik wil het concrete wachtwoord niet weten, maar) was het wel voldoende lang? Bij wat tests lukt het mij tenminste in Firefox niet om bij niet hele korte wachtwoorden op 'zeer zwak' te blijven.
Zeker lang genoeg. Daar bestaat geen twijfel over. Misschien komt het doordat ik copy paste vanuit lastpass deed?

Trouwens ik heb een OP6 op de laatste stabiele firmware en Firefox. Geen idee of het ook fout gaat op een desktop.

@DaFeliX of moet je het wachtwoord uitschrijven in plaats van copy pasten? Copy pasten vind ik makkelijker, want dan weet je zeker geen fouten te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 06-08-2020 09:44 ]

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11 15:53

DaFeliX

Tnet Devver
Als ik op een desktop copy+paste, werkt 't prima. Maar op mijn android + firefox update hij de sterkte niet na de paste. Ik vermoed dat hier 't probleem in zit. Je zou dit kunnen verifieren door even een letter achter het wachtwoord te typen, en dan weer te verwijderen. Als hij dan "supersterk" aangeeft, is dat 'tzelfde probleem als bij mij.

Ik weet alleen niet in hoeverre dit op te lossen is, want ik vermoed dat de Firefox op android geen 'event' stuurt na het pasten van je wachtwoord; en dus weet het script niet dat ie de meting moet aanpassen.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• hoi1234
DaFeliX schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:49:
Als ik op een desktop copy+paste, werkt 't prima. Maar op mijn android + firefox update hij de sterkte niet na de paste. Ik vermoed dat hier 't probleem in zit. Je zou dit kunnen verifieren door even een letter achter het wachtwoord te typen, en dan weer te verwijderen. Als hij dan "supersterk" aangeeft, is dat 'tzelfde probleem als bij mij.

Ik weet alleen niet in hoeverre dit op te lossen is, want ik vermoed dat de Firefox op android geen 'event' stuurt na het pasten van je wachtwoord; en dus weet het script niet dat ie de meting moet aanpassen.
Goede uitleg in ieder geval waarom het niet kan. Je hebt gelijk, als ik er een letter achter zet, wordt het wel aangepast.

Trek ik me er gewoon niks van aan :) Ik weet zelf wel dat ik goede wachtwoorden laat genereren.
Pagina: 1