NSFlex automatisch incasso stopzetten, Ex werkt niet mee

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilcoocie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:57
Mijn vraag

Destijds heb ik mij (dacht ik) Goed verdiept in de mogelijkheden van NSFlex, indien de relatie beindigde dat ik dit via MijnNS kon regelen. Ik heb destijds met de klantenservice dit specifiek gevraagd (Kan ik dit ook vanuit jullie portaal regelen? Zonder tussenkomst van haar/een kaart automaat? "Ja meneer dit kan"
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat dit dus Niet kan. Nu zit ik in een dillema en ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen, het betreft het automatisch incasso wat ik ook wil laten stoppen!

Aanvulling:

De OV-chipkaart staat op haar naam.
Het reisproduct "NSFlex" is via mijn pinpas gekocht, hierdoor betaald ik het abonnement + eventuele reiskosten die zij maakt.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Google, voor het zoeken naar vervaldatum van een ov-chipkaart.
Forums van NS zelf.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

1.NS klantenservice gebeld, meerdere malen, elke keer is het verhaal anders 8)7
2. MijnNS product ophalen geprobeerd (Ex weigerd mee te werken) + NS gaf aan dat hierdoor zij het niet via hun systeem konden doen.
3. ov-chipkaart gebeld, zij geven aan dat ze niet kunnen helpen (net zoals de NS.)

Ik denk dat mijn beste geluk is dat ik.
1. nogmaals het product klaar zet, en mn ex zover krijg dit toch op te halen.
2. somehow, achter de verval datum van de chipkaart kom, en hierdoor het alsnog kan doen.
3. vor altijd aan dit vastzit. ;w

zoals jullie begrijpen ben ik inmiddels meer dan zat van de NS en hun "klantenservice" :(

Aanvulling2: (voorbeeld scenario/probleem)

De Kaart (OV-chipkaart) staat op naam van "Kimberly" (als voorbeeld)
het abonnement wat dus op de OV-chipkaart van "Kimberly" staat wordt gefactureerd aan "Pieter"
Pieter, heeft de abonnement kosten (5euro per maand) via MijnNS wel kunnen uitzetten, echter blijft er via NSFlex een automatisch incasso lopen voor alle reizen die "Kimberley" maakt met haar pas.
Omdat de fysieke kaart van "Kimberly" is en niet van "Pieter" kan (zover nu bekend) "Pieter" niks anders doen dan.

1. Wachten tot 2024 tot de kaart verloopt (en dus het automatisch incasso voor elke reis)
2. Kimberly aansporen het "product" op te halen zodat het automatisch incasseren stopt.
3. Juridische? stappen nemen.
4. een validatie code bemachtigen om de kaart te blokkeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Evilcoocie op 06-08-2020 09:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-06 16:10

basvn

Breezand - NHN

Kan je niet aangeven dat je de pas bent verloren/deze beschadigd is?
dat ze een nieuwe opsturen naar jou, en dat je het daarna opzegd

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:58
1) ik heb via NS wel een abbo kunnen stopzetten. Dus het zou moeten lukken, zelfs wanneer de OV kaart niet wilt. Desnoods geef je aan dat ze hem mogen blokkeren omdat je niet meer bij de kaart kan. (Wordt dan behandeld als gestolen)

2)5 jaar na aanschaf, hoe lang loopt het abbo al? Max 5 jaar daarna

Nee.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:37

orf

Op wiens naam staat de kaart?

Indien haar naam: incasso’s storneren
Jouw naam: pas verloren/gestolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03
De topicstart laat essentiële informatie achterwege zoals wie welke dienst afneemt (overeenkomst heeft met de NS). Het is alleen duidelijk dat topicstarter blijkbaar ergens voor betaalt.

Het meest eenvoudige is namelijk om als klant een overeenkomst op te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:35
Dus het staat op de naam van je ex als ik het goed begrijp?

Daarnaast:

https://www.ns.nl/klanten...x/ns-flex-stopzetten.html

Je kan het omzetten naar NS flex basis. Dan kost het niks per maand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Je kunt via je bank de automatische incasso stopzetten. Dan ben je niet van het abonnement of de betaalverplichting af, maar als het abonnement op naam van je ex staat is zij dan ook verantwoordelijk voor de betaling.

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 06-08-2020 09:00 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Rukapul schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:57:
Het meest eenvoudige is namelijk om als klant een overeenkomst op te zeggen.
Inderdaad. En als niet-klant is het een kwestie van stoppen met betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilcoocie
Excuses voor de verwarring.

De ov-chipkaart: Op naam van mijn ex.
Het NSFlex product: Via mijn pinpas, ik heb deze omgezet van "maandelijkse betaling" > "alleen betalen per rit gemaakt"

Ik ben me ervan bewust dat ik hem stop kan zetten, maar de automatisch incasso verloopt dus via mijn pinpas, dit is het enige wat ik graag nog wil oplossen, omdat ik niet wil betalen voor haar ov-reizen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 11:00
Besteed even wat meer aandacht aan de topicstart, lees hem eens door als iemand die niet de historie kent, want nu komt het nogal warrig over.

Ik kan bij mijn gekoppelde kaarten in het mijn OV-chip kaart portaal gewoon zien wat de vervaldatum is van de kaart. Ik maak uit je verhaal op dat je die nodig hebt, of begrijp ik je nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:58
@Evilcoocie na bellen dat je hem stop wilt zetten... Ze vragen pasnummer en geboortedatum. Ik neem aan dat je dat nog wel weet van een ex die op jouw rekening reisde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Evilcoocie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:01:

Ik ben me ervan bewust dat ik hem stop kan zetten, maar de automatisch incasso verloopt dus via mijn pinpas, dit is het enige wat ik graag nog wil oplossen, omdat ik niet wil betalen voor haar ov-reizen
Log even in op de online omgeving van je bank; daar zou je als het goed is een overzicht moeten kunnen vinden van alle automatische incasso's en deze kun je daar ook aanpassen (stopzetten).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:14

Het NSFlex product: Via mijn pinpas, ik heb deze omgezet van "maandelijkse betaling" > "alleen betalen per rit gemaakt"
Storneer gewoon die incasso's, ergste wat kan gebeuren in is een incassotraject op haar naam, weigert ze nog steeds dan lekker loonbeslag op haar rekening :) . Waarom weigert ze om mee te werken?

[ Voor 3% gewijzigd door dageeknerd op 06-08-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilcoocie
dageeknerd schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:04:
[...]

Storneer gewoon die incasso's, ergste wat kan gebeuren in is een incassotraject op haar naam, weigert ze nog steeds dan lekker loonbeslag op haar rekening :) . Waarom weigert ze om mee te werken?
Zodra ik aangaf dat ik het niet "fair" vond dat ik reiskosten betaal, nadat het uitging. Heeft zij me geblokkeerd.
Dus ik tast in het duister "waarom" ze niet wil meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03

Maar jij zal dat NSFlex product (online) hebben afgesloten en dus de overeenkomst aangegaan. Dat betekent ook dat je het kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilcoocie
Rukapul schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:11:
[...]

Maar jij zal dat NSFlex product (online) hebben afgesloten. Dat betekent ook dat je het kan opzeggen.
Ja, ik kan het doorlopende abonnement (5 euro per maand voor dal voordeel etc) stopzetten, dit heb ik ookal gedaan. echter, nu reist ze dus zonder kortingen, en reist ze dus op "saldo op factuur basis" en hier zit het probleem, dit kan ik zelf Niet stopzetten, hiervoor moet ze het product op halen waardoor het "reizen op factuur" ook stopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Evilcoocie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:13:
[...]

Ja, ik kan het doorlopende abonnement (5 euro per maand voor dal voordeel etc) stopzetten, dit heb ik ookal gedaan. echter, nu reist ze dus zonder kortingen, en reist ze dus op "saldo op factuur basis" en hier zit het probleem, dit kan ik zelf Niet stopzetten, hiervoor moet ze het product op halen waardoor het "reizen op factuur" ook stopt.
Dus blokkeer je automatische incasso's....

Komt het binnen op haar naar op jou adres > jij zegt "Woont hier niet meer".

Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilcoocie
Vorkie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:19:
[...]

Dus blokkeer je automatische incasso's....

Komt het binnen op haar naar op jou adres > jij zegt "Woont hier niet meer".

Klaar.
Ik heb zojuist NS incasso gebeld.
Zij geven aan dat dit niet "zo" werkt, en dat ik dan dus eventueel gedoe krijg met een incasso bureau.
Ik heb inmiddels wel de verloopdatum van de kaart gehad (2024). echter loop ik nu tegen het feit aan dat ik natuurlijk geen toegang heb/mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dageeknerd
Wat ben je per maand kwijt aan de reiskosten? Als het echt een probleem wordt zul je toch met een hardere hand moeten komen. Mail haar netjes om het te regelen, doet ze het niet dan gewoon een advocaat er op zetten. Het is niet voor niets je ex

[ Voor 7% gewijzigd door dageeknerd op 06-08-2020 09:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 21:01
Jij krijgt geen gedoe met het incassobureau.
Het abonnement staat immers op haar naam. Wie er betaald doet er niet toe. Dus zij krijgt uiteindelijk het incassobureau op haar dak.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:35
Evilcoocie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:29:
[...]

Zij geven aan dat dit niet "zo" werkt, en dat ik dan dus eventueel gedoe krijg met een incasso bureau.
Ik heb inmiddels wel de verloopdatum van de kaart gehad (2024). echter loop ik nu tegen het feit aan dat ik natuurlijk geen toegang heb/mag.
Staat toch op haar naam/adres?

Dus als jij het storneert, krijgt zij gedoe met het incasso bureau niet jij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Welke reden geven ze aan dat jij gedoe krijgt met een incassobureau? Luister vooral niet naar de NS.

Neem maar even contact op met:

https://www.juridischloket.nl/contact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]

Heb je de klantenservice op bijvoorbeeld Twitter al eens geprobeerd? Daarnaast gewoon de kaart als gestolen aangeven bij de politie (aangifte). Hij is immers ook gestolen want jij wil er niet meer voor betalen en zij wil hem niet teruggeven / weigert mee te werken aan het opzeggen ervan. Met de aangifte naar een NS servicebalie op het station gaan en dan mogen zij hem deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilcoocie
Het abonnement staat op mijn naam. Omdat het via mijn, MijnNS is gekocht op haar kaart (ik heb haar kaart in mijn omgeving toegevoegd.) Hierdoor twijfel ik aan het feit dat mocht ik dit stop zetten dat ze inderdaad naar "haar" gaan inplaats van naar "mij".

Qua kosten is het nu "nog" wel behapbaar, echter wil ik dit traject niet pas in nadat de kosten torenhoog worden.
Komt ook bij dat mijn levens situatie zodanig is veranderd dat ik het me niet kan veroorloven om onverwachtse hoge kosten te krijgen.
De NS blijft behulpzaam ( collega x geeft aan dat zij t niet kunnen doen, collega Y van NS Incasso geeft aan t wel te kunnen doen...)

Ik heb haar toch maar vriendelijk een sms/app/e-mail gestuurd met de vraag of ze toch bereid is dit op een normale manier op te lossen.
Aangezien zij het incasso traject helemaal niet kan gebruiken en ik dit graag voorkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Als het abonnement op jouw naam staat, zal ook het incassobureau naar jou gestuurd worden. Laat de kaart van jouw ex blokkeren (verloren/diefstal) en laat het abonnement overzetten op een andere OV chipkaart. Daarna kan je het gewoon op een normale manier beëindigen.

Kom je er niet uit met de klantenservice, plaats dan even de vraag op de NS Community (NS Community, zonder persoonlijke details of gegevens, het is een openbaar forum!) en zeg dat je er met de klantenservice niet uitkomt. Grote kans dat dan iemand van de special care die op het forum zit het wel voor je kan regelen.

[ Voor 40% gewijzigd door EDIT op 06-08-2020 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als het op jouw naam staat, krijg jij inderdaad een probleem als je niet betaald.

Je moet gewoon de kaart opgeven als verloren/gestolen zodat de kaart geblokkeerd wordt. Ze kunnen je daarna een nieuwe kaart sturen en dan kan je alles beëindigen.

[ Voor 18% gewijzigd door emnich op 06-08-2020 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 21:01
Dus het abonnement en kaart staan eigenlijk wel op jouw naam?
Dan moet je de kaart toch ook in jouw MijnNS omgeving zien staan en ga jij er ook over wat er met die kaart gebeurd.
In dat geval kun je de kaart gewoon blokkeren via https://www.ns.nl/klanten...euwe-kaart-aanvragen.html (alleen sla je dat stukje van nieuwe kaart aanvragen over)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
SunnieNL schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:46:
Zoals ik het begrijp:

Abbo op naam van TS
Abbo betaald door TS
Abbo op kaart van EX

Zonder kennis te hebben op dit vlak is de situatie dan volgens mij:
Kaart als vermist/gestolen opgeven kan niet, want niet de kaart van TS.
Abbo annuleren kan niet, want reisproduct moet van de kaart gehaald worden (kutsysteem trouwens).
Stoppen met betalen bijt alleen maar weer de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilcoocie
SunnieNL schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:46:
Dan moet je de kaart toch ook in jouw MijnNS omgeving zien staan en ga jij er ook over wat er met die kaart gebeurd.
In dat geval kun je de kaart gewoon blokkeren via https://www.ns.nl/klanten...euwe-kaart-aanvragen.html (alleen sla je dat stukje van nieuwe kaart aanvragen over)
De Kaart (OV-chipkaart) staat op naam "Kimberly" (als voorbeeld)
het abonnement wat dus op de OV-chipkaart van "Kimberly" staat wordt gefactureerd aan "Pieter"
Pieter, heeft de abonnement kosten (5euro per maand) via MijnNS wel kunnen uitzetten, echter blijft er via NSFlex een automatisch incasso lopen voor alle reizen die "Kimberley" maakt met haar pas.
Omdat de fysieke kaart van "Kimberly" is en niet van "Pieter" kan (zover nu bekend) "Pieter" niks anders doen dan.

1. Wachten tot 2024 tot de kaart verloopt (en dus het automatisch incasso voor elke reis)
2. Kimberly aansporen het "product" op te halen zodat het automatisch incasseren stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:54
Kun je in Mijn NS niet gewoon het IBAN wijzigen naar haar IBAN? En dan proberen een naamswijziging door te voeren op het NS account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Evilcoocie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:50:
[...]

De Kaart (OV-chipkaart) staat op naam "Kimberly" (als voorbeeld)

Dat kan nooit kloppen. Je moet bij de NS aangeven dat je géén gebruik meer wil maken van hun dienst voor deze kaart en dat Pieter niet meer gaat betalen en géén toegang heeft tot de kaart. Dan is het toch echt aan hun om het op te lossen....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Anoniem: 224360

emnich schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:54:
[...]

Dat kan nooit kloppen. Je moet bij de NS aangeven dat je géén gebruik meer wil maken van hun dienst voor deze kaart en dat Pieter niet meer gaat betalen en géén toegang heeft tot de kaart. Dan is het toch echt aan hun om het op te lossen....
Dit, je maakt het jezelf veel te moeilijk TS.

De NS kan niet van 2 walletjes eten, ze kunnen niet weigeren aan jou om de kaart te blokkeren, maar wel menen dat ze jou lastig kunnen vallen met incassokosten als je niet meer betaalt. Je bent verantwoordelijk en rechthebbende of je bent het niet, maar niet enkel wanneer het de NS uitkomt.

Ik zou 1 nette mail/brief al dan niet aangetekend opstellen waarin je aangeeft dat de kosten voor die kaart per direct niet meer betaald worden door jou, want jij hebt die kaart niet, gebruikt die niet en gaat er ook niet meer voor betalen. Als NS dan de kaart niet wil blokkeren, prima maar dan storneer jij iedere incasso en refereer je bij ieder klantcontact naar je brief en dat je niks met die kaart en gemaakte kosten te maken hebt sinds datum x. Incassobureau kan dan ook de boom in en als je een dagvaarding krijgt sta jij sterk. Maar tenzij je ex honderden euro's wekelijks spendeert zal de NS zich achter de oren krabben vooraleer dat gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evilcoocie
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:05:
[...]

Dit, je maakt het jezelf veel te moeilijk TS.

De NS kan niet van 2 walletjes eten, ze kunnen niet weigeren aan jou om de kaart te blokkeren, maar wel menen dat ze jou lastig kunnen vallen met incassokosten als je niet meer betaalt. Je bent verantwoordelijk en rechthebbende of je bent het niet, maar niet enkel wanneer het de NS uitkomt.

Ik zou 1 nette mail/brief al dan niet aangetekend opstellen waarin je aangeeft dat de kosten voor die kaart per direct niet meer betaald worden door jou, want jij hebt die kaart niet, gebruikt die niet en gaat er ook niet meer voor betalen. Als NS dan de kaart niet wil blokkeren, prima maar dan storneer jij iedere incasso en refereer je bij ieder klantcontact naar je brief en dat je niks met die kaart en gemaakte kosten te maken hebt sinds datum x. Incassobureau kan dan ook de boom in en als je een dagvaarding krijgt sta jij sterk. Maar tenzij je ex honderden euro's wekelijks spendeert zal de NS zich achter de oren krabben vooraleer dat gebeurt.
Dit is een top idee!
Dank voor het meedenken.. ik denk inderdaad te moeilijk soms. 8)7
Ik ga samen met m'n ouder een aangetekende brief opstellen (waar ouders soms wel niet goed voor zijn).
Ik ga tevens dit aan de NS doorgeven dat het "eten van 2 walletjes" niet werkt.

Will keep you all updated.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Wat jij zoekt is de ouderwetse rode kaart :Y)

Rode Kaart - Rabobank

Dit is een standaardformat om de afgegeven incassomachtiging schriftelijk in te trekken. Het is de incassant niet toegestaan die te weigeren.

Verder zou je kunnen overwegen te storneren. Ik weet niet welke termijn geldt voor reisproducten - mogelijk hebben die een verkorte termijn. Maar, storneren is altijd een optie.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Laatst online: 04-06 21:16

sll

Storneren of intrekken machtiging is leuk, maar dan stuurt NS toch gewoon een acceptgiro? De kaart staat op zijn naam/account, dus hij is hoe dan ook verantwoordelijk voor de betalingen.

@Evilcoocie waarom geef je de kaart niet als verloren op, zoals door velen al aangegeven? De kaart verdwijnt dan uit je account en je ex kan die kaart verder ook niet meer gebruiken.

Dat lijkt me minder werk dan het het schrijven van een aangetekende brief en maandenlange getouwtrek met incassobureau's. Dat je voor de rechter sterk staat voorkomt niet dat je dan al maanden problemen hebt gehad met incassobureau's en een dagvaarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
sll schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:48:
@Evilcoocie waarom geef je de kaart niet als verloren op, zoals door velen al aangegeven? De kaart verdwijnt dan uit je account en je ex kan die kaart verder ook niet meer gebruiken.
Het is niet zijn kaart.

Het is de (ik neem aan, persoonsgebonden) kaart van EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilcoocie
sll schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:48:
Storneren of intrekken machtiging is leuk, maar dan stuurt NS toch gewoon een acceptgiro? De kaart staat op zijn naam/account, dus hij is hoe dan ook verantwoordelijk voor de betalingen.

Dat lijkt me minder werk dan het het schrijven van een aangetekende brief en maandenlange getouwtrek met incassobureau's. Dat je voor de rechter sterk staat voorkomt niet dat je dan al maanden problemen hebt gehad met incassobureau's en een dagvaarding.
De kaart is persoonsgebonden, op naam van m'n ex, hierdoor heb ik niks te zeggen.
Ik denk dat als ik een aangetekende brief schrijf/laat schrijven dit enigzins het kan versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Laatst online: 04-06 21:16

sll

Evilcoocie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:51:
[...]

De kaart is persoonsgebonden, op naam van m'n ex, hierdoor heb ik niks te zeggen.
Ik denk dat als ik een aangetekende brief schrijf/laat schrijven dit enigzins het kan versnellen.
Ik had begrepen dat de kaart in jouw account stond, kun je dan niet op de link klikken om de kaart te blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb je het probleem al eens voorgelegd aan de klantenservice van de ov-chipkaart? Misschien kunnen hun nog iets voor je doen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:10

weebl

YARR!

Als je het kaartnummer weet kan je hem toch gewoon laten blokkeren? Zou er niet zo'n moeite mee hebben dat het niet jouw kaart is hoor. Je ex heeft er blijkbaar ook geen moeite mee om op jouw kosten te reizen...

https://www.ov-chipkaart....-zoekgestolen.-wat-nu.htm

Bij een eerstvolgende keer inchecken zal dit als het goed is niet meer lukken...

Tegelijkertijd het hele NS Flex abonnement stop zetten zodat dit niet op de nieuwe kaart geladen kan worden, maar dat had je al gedaan geloof ik.

[ Voor 15% gewijzigd door weebl op 06-08-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSJerra
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:51
Je kunt via de NS op deze manier je abo stopzetten.

Je kaart opgeven als verloren en gestolen en dan aangeven geen nieuwe ov chipkaart te willen. Dan wordt je abo ook stopgezet

https://community.ns.nl/a...ription-from-abroad-17024

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:52
weebl schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:12:
Als je het kaartnummer weet kan je hem toch gewoon laten blokkeren? Zou er niet zo'n moeite mee hebben dat het niet jouw kaart is hoor. Je ex heeft er blijkbaar ook geen moeite mee om op jouw kosten te reizen...

https://www.ov-chipkaart....-zoekgestolen.-wat-nu.htm

Bij een eerstvolgende keer inchecken zal dit als het goed is niet meer lukken...

Tegelijkertijd het hele NS Flex abonnement stop zetten zodat dit niet op de nieuwe kaart geladen kan worden, maar dat had je al gedaan geloof ik.
Helaas kan dit niet zomaar. Je moet eerst inloggen met je account. Vervolgens moet je de kaart selecteren die je gekoppeld hebt ( en ik ga er vanuit dat TS dit niet gedaan heeft )

Voor het toevoegen van de kaart heb je dus ook de vervaldatum nodig, en laat TS die nou net niet hebben

Overigens vind ik het wel heel raar. Iets staat op jouw naam omdat je het online hebt afgesloten, maar omdat er een andere naam op een kaart staat kan je dit niet opzeggen? Ik zou idd ook een brief + mail opstellen waarin je dit aangeeft, en ook aangeeft te willen opzeggen + dat elke volgende betaling zal stoppen

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Weet niet of je zelf nog reist met de NS, maar als pressiemiddel om je facturen te betalen blokkeert NS gewoon je OV chipkaart als je niet betaalt. Dan blijft het bij 1 incassotraject. Houdt wel in dat je eigen kaarten dan mogelijk ook geblokkeerd worden.

Verder kan je overwegen om aangifte te doen tegen je ex-vriendin. Ze reist op jouw kosten zonder toestemming en weigert hiermee te stoppen. Dat is gewoon ordinaire diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

hollandnick schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:40:
[...]

Helaas kan dit niet zomaar. Je moet eerst inloggen met je account. Vervolgens moet je de kaart selecteren die je gekoppeld hebt ( en ik ga er vanuit dat TS dit niet gedaan heeft )

Voor het toevoegen van de kaart heb je dus ook de vervaldatum nodig, en laat TS die nou net niet hebben

Overigens vind ik het wel heel raar. Iets staat op jouw naam omdat je het online hebt afgesloten, maar omdat er een andere naam op een kaart staat kan je dit niet opzeggen? Ik zou idd ook een brief + mail opstellen waarin je dit aangeeft, en ook aangeeft te willen opzeggen + dat elke volgende betaling zal stoppen
Ook niet als je belt? Geen ervaring verder mee hoor, maar ik zou echt de vervaldatum van mijn kaart niet uit m'n hoofd weten. Misschien gewoon bellen en aangeven dat de kaart van je vriendin gejat is met nummer 3528xxxxxxxxx? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:52
weebl schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:48:
[...]

Ook niet als je belt? Geen ervaring verder mee hoor, maar ik zou echt de vervaldatum van mijn kaart niet uit m'n hoofd weten. Misschien gewoon bellen en aangeven dat de kaart van je vriendin gejat is met nummer 3528xxxxxxxxx? })
Ik denk dat het aan de medewerker ligt, maar ze kunnen heel moeilijk daar doen. :F Maargoed zoals al eerder aangegeven hierboven een aangetekende brief + mail waarin je alles opzegt en toekomstige betalingen storneert lijkt me de beste aanpak. En vervolgens er nog achteraan bellen ( zou ik doen )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evilcoocie
Update: Na een sms gestuurd te hebben met (enigszins dreigende toon) dat als ik m laat blokkeren dat ze de deurwaarder krijgt.. gaat ze morgen TOCH. maar eens naar een NS stop.
Het was zoveel fijner geweest als dit gewoon gelijk zo was gegaan (ruim maand bezig met dit gedoe).
En nogmaals, ik ga geen producten (buiten een eigen ov..) bij ns afnemen. dat heb ik geleerd van dit avontuur.

Allemaal, bedankt voor het meedenken.
Mocht de situatie toch veranderen.. ga ik de iets minder fijne weg inslaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Evilcoocie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:40:

De NS blijft behulpzaam ( collega x geeft aan dat zij t niet kunnen doen, collega Y van NS Incasso geeft aan t wel te kunnen doen...)
Als Y van incasso aangeeft 'het' wel te kunnen doen, wat let je dan om aan hem te vragen 'het' te doen. Dan lijkt mij het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilcoocie
NoahAmber schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:19:
[...]

Als Y van incasso aangeeft 'het' wel te kunnen doen, wat let je dan om aan hem te vragen 'het' te doen. Dan lijkt mij het probleem opgelost
N.a.v dit topic, heb ik de financiele tak van NS gebeld. die gaf aan het wel te kunnen doen.
Helaas had ik voor het maken van dit topic ook met de "NS flex" tak gebeld, die gaf aan dit niet te kunnen doen.
Echter heb ik inmiddels van 4 verschillende personen gehoord dat ze het "wel konden doen" en kwam puntje bij paaltje, kon het "toch niet".. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Evilcoocie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:21:
[...]

N.a.v dit topic, heb ik de financiele tak van NS gebeld. die gaf aan het wel te kunnen doen.
Helaas had ik voor het maken van dit topic ook met de "NS flex" tak gebeld, die gaf aan dit niet te kunnen doen.
Echter heb ik inmiddels van 4 verschillende personen gehoord dat ze het "wel konden doen" en kwam puntje bij paaltje, kon het "toch niet".. 8)7
Maar de man die je aan de draad hebt en zegt het wel te kunnen doen. Die man vraag je en zeg je toch: Doet u maar..?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilcoocie
NoahAmber schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:24:
[...]

Maar de man die je aan de draad hebt en zegt het wel te kunnen doen. Die man vraag je en zeg je toch: Doet u maar..?!
Dat zeg ik inderdaad, en dan is het. "uhm.... ohnee... ik kan het toch niet.. sorry.." :F 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Evilcoocie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:25:
[...]

Dat zeg ik inderdaad, en dan is het. "uhm.... ohnee... ik kan het toch niet.. sorry.." :F 8)7
Bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilcoocie
Dit frustrerende tafereel 1 maand lang, heeft mij doen besluiten dit topic aan te maken.
ov-chipkaart gaf tenminste gelijk aan dat dit niet kon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Kwalijke zaak van NS. Dat zo'n bedrijf niet bemiddelt tussen TS en zijn ex. Wat let hen om contact op te nemen met "Kimberley" om aan te geven dat "Pieter" niet meer wil betalen. Zo stom dat ze dit hun klant zelf laten regelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Droefsnoet schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:33:
Kwalijke zaak van NS. Dat zo'n bedrijf niet bemiddelt tussen TS en zijn ex. Wat let hen om contact op te nemen met "Kimberley" om aan te geven dat "Pieter" niet meer wil betalen. Zo stom dat ze dit hun klant zelf laten regelen.
NS heeft helemaal niks te maken met Kimberly en heeft de boel gewoon af te sluiten volgens de afgesproken voorwaarden als Pieter daar om vraagt. Wie betaald bepaald. Dat ze komen met "computer says no" is hier het hele probleem heb ik het idee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:28
Evilcoocie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:05:
Update: Na een sms gestuurd te hebben met (enigszins dreigende toon) dat als ik m laat blokkeren dat ze de deurwaarder krijgt.. gaat ze morgen TOCH. maar eens naar een NS stop.
Het was zoveel fijner geweest als dit gewoon gelijk zo was gegaan (ruim maand bezig met dit gedoe).
En nogmaals, ik ga geen producten (buiten een eigen ov..) bij ns afnemen. dat heb ik geleerd van dit avontuur.

Allemaal, bedankt voor het meedenken.
Mocht de situatie toch veranderen.. ga ik de iets minder fijne weg inslaan..
Als ze het alsnog niet doet, gewoon via de politie gaan en aangifte doen.
Ze pleegt effectief diefstal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilcoocie
weebl schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

NS heeft helemaal niks te maken met Kimberly en heeft de boel gewoon af te sluiten volgens de afgesproken voorwaarden als Pieter daar om vraagt. Wie betaald bepaald. Dat ze komen met "computer says no" is hier het hele probleem heb ik het idee...
Computer says no, dat is wel vaker bij bedrijven waar ze zich achter denken te verschuilen ;w
echter heb ik het hopelijk nu op de "humane" manier opgelost :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

NS is niet echt een makkelijke partij om mee te dealen. Ik heb twee keer gehad bij het afsluiten van een NS Flex-abonnement (één voor mijn vrouw, één voor mij) dat ze na betaling (per direct, per iDEAL) van de afsluitkosten (10 euro), nogmaals dezelfde 10 euro factureerden. Ik heb op allerlei manieren contact gehad met de NS (o.a. telefonisch en Twitter), maar het was 100% noodzakelijk om deze 10 euro (totaal: 20 euro p.p.) nogmaals te betalen; dit zou de maand erop verrekend worden. Crediteren was onmogelijk.

Ik heb destijds op diverse manieren (netjes) aangegeven dit onacceptabel te vinden, maar na stornering van het niet-verschuldigde bedrag werd ik er zeer vriendelijk door de NS op gewezen dat als ze niet spoedig deze betaling(en) zouden ontvangen ze de abonnementen zouden beëindigen (O+) en een incassotraject zouden starten.

Aangezien ik geen zin had in een heel juridisch traject heb ik het hierbij gelaten, maar de NS als organisatie heeft hiermee op z'n zachtst gezegd geen punten gescoord bij mij. Ik heb mijn geld (na het weer handmatig overgeboekt te hebben) overigens uiteindelijk pas ruim twee maanden later terug gehad.

Het verbaast me gezien mijn eigen ervaringen met de NS dus helemaal niet dat de topicstarter zo behandeld wordt.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 21:37
timberleek schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:49:
[...]

Het is niet zijn kaart.

Het is de (ik neem aan, persoonsgebonden) kaart van EX
Het is wel zijn kaart, want staat in zijn account op zijn rekening. Slechts het gebruik staat op naam van z'n ex.

Wie betaald bepaald in dit geval. Kaart opzeggen en ex regelt zelf maar een eigen/nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hackerhater schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:46:
[...]

Als ze het alsnog niet doet, gewoon via de politie gaan en aangifte doen.
Ze pleegt effectief diefstal zo.
nee, dat is geen diefstal, er was overeenstemming de rekening oorspronkelijk wel te gebruiken hiervoor, maar nu hooguit een geschil of en hoe deze onderlinge afspraak te beeindigen

de politie moet je hiermee ook niet lastig vallen, met strafrecht heeft het niks te maken.
Wel is het een civielrechterlijke zaak en de eigenaar van de rekening kan alle gemaakte kosten terugeisen, maar uiteindelijk moet je daar mogelijk wel de bereidheid en mogelijkheid hebben een advocaat in te schakelen, en via civielrecht af te dwingen, als ze eerder in rekening gestelde en door haar veroorzaakte kosten weigert te vergoeden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:28
Weet je zeker dat dit niet onder een strafbaar feit valt?
De ex blijft namelijk wetens op de TS's zak reizen terwijl ze weet dat hij het daar niet mee eens is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:47
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie

321 Sr. Verduistering.

Eerst was ze gerechtigd. Door het ontbreken van de gerechtigdheid wordt het handelen strafbaar.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Je verhaal is wel wat warrig. Dat maakt het lastig te begrijpen voor mensen die de situatie niet kennen.

Als het abonnement níét op jouw naam staat, kun je gewoon stoppen met betalen. Je kunt via je bank zorgen dat de automatische incasso wordt gestorneerd, daar heb je de NS helemaal niet voor nodig. De NS zal vervolgens bij de abonnementhouder aankloppen om alsnog betaald te krijgen. Het is netjes om dit tegen de abonnementshouder te zeggen (niet vragen, gewoon mededelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Mats
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-05-2024
[...]

Je hoeft de incasso niet stop te zetten via de NS, Ik heb in het verleden een probleem gehad met een muziek streaming dienst die de incasso liet doorlopen na het opzeggen.

Deze heb ik vrij gemakkelijk kunnen blokkeren via de Bank\internet bankieren. Gezien de pas op haar naam staat is het incasso traject daarna ook voor haar en niet voor jou

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evilcoocie
Jungian schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:52:
NS is niet echt een makkelijke partij om mee te dealen. Ik heb twee keer gehad bij het afsluiten van een NS Flex-abonnement (één voor mijn vrouw, één voor mij) dat ze na betaling (per direct, per iDEAL) van de afsluitkosten (10 euro), nogmaals dezelfde 10 euro factureerden. Ik heb op allerlei manieren contact gehad met de NS (o.a. telefonisch en Twitter), maar het was 100% noodzakelijk om deze 10 euro (totaal: 20 euro p.p.) nogmaals te betalen; dit zou de maand erop verrekend worden. Crediteren was onmogelijk.

Ik heb destijds op diverse manieren (netjes) aangegeven dit onacceptabel te vinden, maar na stornering van het niet-verschuldigde bedrag werd ik er zeer vriendelijk door de NS op gewezen dat als ze niet spoedig deze betaling(en) zouden ontvangen ze de abonnementen zouden beëindigen (O+) en een incassotraject zouden starten.

Aangezien ik geen zin had in een heel juridisch traject heb ik het hierbij gelaten, maar de NS als organisatie heeft hiermee op z'n zachtst gezegd geen punten gescoord bij mij. Ik heb mijn geld (na het weer handmatig overgeboekt te hebben) overigens uiteindelijk pas ruim twee maanden later terug gehad.

Het verbaast me gezien mijn eigen ervaringen met de NS dus helemaal niet dat de topicstarter zo behandeld wordt.
Dit heb ik inderdaad inmiddels ondervonden.. Ik wil zoals sommige aangeven (strafbaar wel/niet) dat traject (nog) niet inslaan.
Ze lijkt inmiddels toch wel door te hebben dat zij uiteindelijk aan t kortste eind trekt (want, moeder advocaat...) dus ik hoop dat het daarmee ook klaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
Evilcoocie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:30:
[...]

Dit heb ik inderdaad inmiddels ondervonden.. Ik wil zoals sommige aangeven (strafbaar wel/niet) dat traject (nog) niet inslaan.
Ze lijkt inmiddels toch wel door te hebben dat zij uiteindelijk aan t kortste eind trekt (want, moeder advocaat...) dus ik hoop dat het daarmee ook klaar is. :)
Oké, ik hoop dat je op zijn minst een ultimatum hebt gegeven? Binnen 3 dagen een bevestiging van annuleren in je e-mail ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Itchel_MM
  • Registratie: Maart 2014
Op het moment werk ik voor wat bijverdiensten naast mijn DUO bij de NS-Klantenservice en kan ik beamen dat het echt een teringzooi is. Zowel de digitale kennisbank als de telefonische kennislijn die beide ter ondersteuning zijn, spreken elkaar wel vaker tegen bij dit soort zaken. Ook heb ik weleens het antwoord gekregen van tja, dat is niet ons probleem... Dus ik weet hoe frustrerend het kan zijn.

Verder is het mij niet duidelijk of (buiten de kaart om, die staat op haar naam) alles onder jou naam staat, of dat het aan haar klantbestand is gekoppeld en het enige wat dus van jou is, is het rekeningnummer. Mocht het eerste het geval zijn kan je het rekeningnummer wijzigen via je MijnNS en ook vragen wanneer de OV-Chipkaart vervalt. Dit kan de NS KS zien. Daarna kan je de kaart bij OV-Chipkaart KS laten blokkeren. Nadat dat is verwerkt kan het abonnement stopgezet worden zonder ophalen. Dit is de enige manier bij Flex...... Bij klassiek kan het wel weer anders, maarja.

Mocht het andere het geval zijn, weet ik het niet zo snel. Dit is een probleem dat de NS dan graag vooruit schuift en tegen de eerste lijn medewerkers meedeelt dat de klant het met hun ex moeten uitvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilcoocie
M_Itchel_MM schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:09:
Op het moment werk ik voor wat bijverdiensten naast mijn DUO bij de NS-Klantenservice en kan ik beamen dat het echt een teringzooi is. Zowel de digitale kennisbank als de telefonische kennislijn die beide ter ondersteuning zijn, spreken elkaar wel vaker tegen bij dit soort zaken. Ook heb ik weleens het antwoord gekregen van tja, dat is niet ons probleem... Dus ik weet hoe frustrerend het kan zijn.

Verder is het mij niet duidelijk of (buiten de kaart om, die staat op haar naam) alles onder jou naam staat, of dat het aan haar klantbestand is gekoppeld en het enige wat dus van jou is, is het rekeningnummer. Mocht het eerste het geval zijn kan je het rekeningnummer wijzigen via je MijnNS en ook vragen wanneer de OV-Chipkaart vervalt. Dit kan de NS KS zien. Daarna kan je de kaart bij OV-Chipkaart KS laten blokkeren. Nadat dat is verwerkt kan het abonnement stopgezet worden zonder ophalen. Dit is de enige manier bij Flex...... Bij klassiek kan het wel weer anders, maarja.

Mocht het andere het geval zijn, weet ik het niet zo snel. Dit is een probleem dat de NS dan graag vooruit schuift en tegen de eerste lijn medewerkers meedeelt dat de klant het met hun ex moeten uitvechten.
Dank voor dit inzicht!, Alleen haar kaart is van "haar" het is mijn "MijnNS" omgeving, dus ik heb inmiddels de verval datum kunnen achterhalen.
Het rekening nummer wijzigen.. gaat lastig omdat ik/zij niet met elkaar een rekening delen die op haar naam staat..
echter, zoals eerder vermeld. geeft ze aan dit vandaag/morgen te gaan regelen.. Fingers crossed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Itchel_MM
  • Registratie: Maart 2014
Evilcoocie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:16:
[...]

Dank voor dit inzicht!, Alleen haar kaart is van "haar" het is mijn "MijnNS" omgeving, dus ik heb inmiddels de verval datum kunnen achterhalen.
Het rekening nummer wijzigen.. gaat lastig omdat ik/zij niet met elkaar een rekening delen die op haar naam staat..
echter, zoals eerder vermeld. geeft ze aan dit vandaag/morgen te gaan regelen.. Fingers crossed..
Als het dan in jou omgeving staat zal het incassobureau wss naar jou toegestuurd worden, maar zonder in het systeem te kijken weet ik dat niet zeker.

Als ik jou was zou ik het controleren. Anders zou ik de kaart laten blokkeren als ze het niet wijzigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-05 16:33
Evilcoocie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:21:
[...]

Even een tip, als je de klantenservice belt, toets 2x 4 als je het bandje hoort. Dan wordt je niet doorgeschakeld naar een outsource callcenter in Suriname maar naar iemand van NS zelf.
Helpt ook vaak, als je met iemand van de outsourcetent belt krijg je vaak te horen "ja ik zal er melding van maken, iemand belt je terug binnen 5 dagen" ivm privacy, in het ander geval ben je vaak in het zelfde belletje nog geholpen.

Al helemaal met dit soort speciale gevallen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
Echt, wat een verhaal om te lezen.

De overeenkomst kan maar op 1 naam staan.
Dat wil niet altijd de persoon zijn die betaald.

Het moet een PERSOONLIJKE OV chipkaart zijn, dus als jouw ex met die pas reist - kan het niet anders zijn dat jouw EX de overeenkomst aangaat, anders kan en MAG je niet met een dal abonnement reizen.

//
indien het jouw overeenkomst is A anders zie B als jij alleen betaler bent.

manier A Hoe moet je dit dan opzeggen? Reguliere weg is via de klantenservice telefonisch of via twitter.

Alles wat ik bij de NS regel gaat via het social media team omdat zij gewoon ook van de NS zijn en niet een belkoe-bedrijf wat volume moet afvangen en deel van de klanten te woord staat.

Echter is het gebruikelijk dat jij dan de opzegging bevestigd door het op te halen bij een kaartautomaat.

Ik heb echter 2 x aangegeven via internet dat ik hiervoor niet beschikbaar was ivm langdurig verblijf in het buitenland. Ik kon echter een printscreentje sturen van de laatste betaling aan de NS medewerker met daarop duidelijk zichtbaar mijn gegevens. Daarna is deze keurig stopgezet.

Als alternatief bood de medewerker mij ook aan dat mijn pasje vervangen kon worden door naar een nieuw adres een vervangede OV chipkaart te sturen, zodat bijv een kennis deze afhaalhandeling kon uitvoeren. Ik wilde het echter geregeld hebben en heb daarvoor vriendelijk bedankt.

Rot dat je gedoe met je ex hebt, dat is het altijd, maar wees figuurlijk een vent en zeg dit laatste draadje op zodat je weer lekker verder kan. Feit dat hier 3 paginas aan reacties staan is eigenlijk al te bewonderingswaardig dat je een hele slechte klantervaring hebt gehad bij de NS.

Ik wens je succes!

manier B staat het op alleen jouw betalingsnaam en niet de overeenkomst (wat eigenlijk zou moeten omdat je anders niet met korting kan reizen) - factuur gewoon terugroepen. Mevrouw krijgt vanzelf hints dat zij moet gaan betalen. Dat houdt in dat je pakweg na een week voor een gesloten NS poortje staat en niet meer kan reizen.

Dit heb ik vroeger op de klachtafhandeling zo vaak voorbij zien komen dat partner X niet meewerkt aan het meegeven van partner Ys mobiele nummer, dat is pas een gedoe... een ov chipkaartje... hehe man zolang het op haar naam staat, lekker via de bank alles terugroepen, dat lost zichzelf wel op.

[ Voor 18% gewijzigd door logix147 op 07-08-2020 00:23 . Reden: wijze van opheffen eigen naam/partners naam toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
SkiFan schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:27:
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie

321 Sr. Verduistering.

Eerst was ze gerechtigd. Door het ontbreken van de gerechtigdheid wordt het handelen strafbaar.
Lijkt me lastig hoor om dit via het strafrecht te spelen.
TS heeft notabene zelf die kaart gegeven, uit vrije wil en zijn vriendin maakt er nog vrolijk gebruik van * alsof ze van niets weet *
Het probleem is meestal - zoals ook in het stuk staat wat je hebt gekopieerd - dat er moet worden bewezen dat er opzet in het spel is.
Zoals de situatie nu is denk ik dat zo'n strafrechtelijke procedure geen schijn van kans maakt.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
Evilcoocie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:16:
[...]

En wat zou het wijzigen van het rekeningnummer naar die van je ex voor zin hebben?
Zij kan namelijk dan ook gewoon de incasso's blokkeren en terugboeken, doet ze dat dan komen ze weer bij jou, toch?

Maar wat voor NAW gegevens zitten er nou vast aan die kaart van je ex?
Is dat echt letterlijk alleen haar voornaam of ook adresgegevens e.d.?
Dat zou dan namelijk ook verklaren waarom jij er niets aan kunt veranderen, het is gewoon de kaart van je ex alleen worden dan jouw betaalgegevens gebruikt.
Dan is het gewoon de incasso's storneren ( en evt. MOI procedure voor incasso's ouder dan 56 dagen ) en dan moet de NS maar zien hoe ze het geld gaan vorderen.
Reken er in iedergeval maar op dat de kaart dan héél snel geblokkeerd is ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon alles storneren. En daarna betaling blokkeren. Eigenaar kaart moet dan maar zorgen dat betaling plaats vinden met eigen middelen. Het is het zelfde als met overlijden, een dooie kan toch ook niet blijven betalen.... en wat als bankrekening wordt opgeheven.... Betalingen stoppen en terug laten boeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Wim-Bart op 07-08-2020 03:56 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Evilcoocie
Update: Gisteren dus contact gehad met ov-chipkaart (NS gaf aan mij niet te kunnen/willen helpen).
ov-chipkaart heeft namens hun een melding gedaan bij de NS wat betreft mijn probleem.
Vandaag deze reactie ontvangen:

"Door middel van dit bericht informeren wij u als volgt.
Wij hebben van Klantenservice OV-chipkaart vernomen dat de beëindiging van het NS Flex abonnement niet door de kaarthouder wordt opgehaald bij de kaartautomaat. Ik vind het vervelend dit te vernemen.
Onze IT afdeling gaat een order klaarzetten waarbij het product automatisch van de chipkaart wordt verwijderd.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht"

Dus met een hele omweg, is het hopelijk eindelijk gelukt..
Wel jammer dat het zoveel moeite heeft gekost (ruim een halve maand mee bezig geweest, waarop de kaart gebruikt is)
Leer moment voor mij, en het leergeld valt mee (€9)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Evilcoocie
Laatste update:

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken, de tips & tricks hebben nu officieel geleidt tot het beëindigen van NSFlex! _/-\o_ :D
Pagina: 1