Wat doen jullie met afgeschreven laptops & telefoons?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbeun
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-09 17:31
Beste tweakers,

Ik ben nu ongeveer 1,5 werkzaam als ICT beheerder waar ik ook regelmatig oudere telefoons, laptops & randapparatuur moet afschrijven. Echter is het bij ons altijd verschillend wat wij met de verouderde apparatuur doen. Als het bijvoorbeeld gaat om een 5 jaar oude laptop met een i5 die nog prima is voor wat internetten & mailtjes tikken vind ik het zonde om deze in de prullenbak te gooien (natuurlijk HDD verwijderen) :) Wij zijn een kleine organisatie. (+- 60 medewerkers)

Met oude telefoons geef ik die nog wel eens weg aan collega's voor een vriendenprijsje, dat geld gaat in de bierpot voor de VrijMiBo :)

Nu ben ik wel benieuwd hoe dit in andere bedrijven er aan toe gaat. Wat doen jullie hiermee? en wat is ''best-practice?''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik werk op een ROC als docent. Bij ons krijg je het aanbod om je "oude" laptop over te nemen voor €75. Geen idee hoe lang de leasetijden/afschrijftijden zijn van die dingen. Niet dat ik mijn oude werklaptop zo nodig hoef te hebben maar het is toch een hele nette prijs voor een laptop waar je zelf de geschiedenis van kent.

Telefoons van de zaak mogen we weer inleveren wanneer ze te traag, oud of wat dan ook zijn. Krijg je een andere of een nieuwe, meestal een budgetmodelletje. Geen idee wat er met de oude toestellen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:50

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Geleasete hardware gaat terug naar de serviceprovider; eigendom gaat naar een recyclingbedrijf voor duurzame verwerking of inzet in ontwikkelingslanden.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:19
We hebben op de afdeling een box waarbij de mobieltjes naar stichting aap gaan. Wat ze er dan exact mee doen weet ik niet, maar ze zijn telkens erg blij (ook met de dumb phones die Erin gaan).