Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 22:11
...Ik heb een ryzen 3 3100 op een msi b450 mortar max moederbord.
De stock boost clock is 3.9ghz, en in de settings van PBO kan je max 500mhz instellen als overdrive.
Nu heb ik 500mhz ingesteld als overdrive maar de CPU boost maar tot 4.3ghz, en niet tot 4.4ghz.
De temperatuur is max 51 graden geworden tijdens een game sessie van 2 uurtjes, dus daar kan het niet aan liggen.Ik heb ook een -0.175V voltage offset voor de CPU voltage, maar ook zonder deze offset boost de cpu maar naar 4.3ghz.

Ik ben overigens hartstikke tevreden over het resultaat maar ik snap niet waarom die niet naar 4.4ghz boost.
Ik weet dat ik ook handmatig een overclock kan instellen, dat had ik hiervoor ook, 4.3ghz all core en 1.3Vvoltage, maar het probleem is dan dat de cpu ook nooit onder die 1.3V gaat, waardoor die zelfs in simpele dingen als een youtube filmpje al heet wordt en ook idle best warm blijft.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:52

nelizmastr

Goed wies kapot

PBO is volledig temperatuur gestuurd. Kan zijn dat het algoritme van mening is dat je CPU te heet wordt voor 4.4. Het is koffiedik kijken helaas.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold