Gamen met PS5 op monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-08-2023
Ik zit er over na te denken om mijn ps5 aan te sluiten op een monitor als ik shooters wil gaan spelen omdat ik dan hopelijk met 120 fps op een 120 hz monitor kan spelen van dichtbij. Zou dit mogelijk zijn op een monitor van 1080p met 144hz?
Ik zat te denken aan de AOC c24g2u.
Is dit mogelijk? Ook aangezien die monitor alleen maar een 1.4hdmi aansluiting en een 1.2 display port heeft.

Ik ben benieuwd naar advies!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

De playstation 5 is nog niet eens uit. Hoe moeten wij dan weten welke aansluitingen dat ding gaat hebben. Een verwachting is de meest recente variant van HDMI, een standaard die gelukkig backwards compatible is. En dat heb je nodig aangezien je scherm HDMI versie 1.4 gaat hebben.

Wellicht een goed idee om een scherm te kopen als je ook een PS5 hebt?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
Ja, ik ga inderdaad ook wel wachten tot ik de ps5 heb, maar wou gewoon al een beetje kijken wat m'n opties waren. Maar kan er over een hdmi 1.4 120hz worden behaald op een 1080p monitor?

[ Voor 7% gewijzigd door JWonlineja op 06-08-2020 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 19:06
JWonlineja schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 01:45:
Ja, ik ga inderdaad ook wel wachten tot ik de ps5 heb, maar wou gewoon al een beetje kijken wat m'n opties waren. Maar kan er over een hdmi 1.4 120hz worden behaald op een 1080p monitor?
Wikipedia: HDMI

Dus ja, dat kan. Maar wacht nou gewoon lekker tot dat ding uit is en kijk tegen die tijd voor een goed scherm. Zonde om nu al een scherm te gaan kopen terwijl dat zelfde scherm tegen die tijd wellicht goedkoper is, of voor het zelfde geld een beter alternatief te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
Oke super! Bedankt voor de reacties. Ik ga idd wachten met kopen, maar hou deze aoc dan in mijn achterhoofd om te kopen. Fijn dat die hdmi 120 hz met 1080p aankan. Zal eigenlijk ook wel gek zijn als dat niet zal kunnen met een scherm dat zegt dat het wel kan maar de verbinding via hdmi het dan niet aan zal kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

Als de PS5 zijn beloften waarmaakt, dan is het wellicht een goed idee om voor een iets hogere resolutie te gaan?

-_-

Pagina: 1