Synology
DS918+
DSM 6.2.3-25426 Update 2
Ik probeer een PC in mijn thuisnetwerk aan te zetten via de DSM van mijn NAS, die altijd aanstaan en via de QuickConnect-ID altijd bereikbaar is voor me.
Via Configuratiescherm > Taakplanner heb ik een taak aangemaakt met als "Gebruiker/eigenaar" root:
:fill(white):strip_exif()/f/image/SNcWjrMIVfhmlbbYcRx9J9ft.png?f=user_large)
eth1 is overigens correct.
Als ik de taak uitvoer (rechtsklik uitvoeren) gebeurt er niets er wordt er op mijn mailadres de helptekst van synonet geplakt.
Als ik via SSH op de NAS inlog als admin, dan krijg ik de melding: "/usr/suno/sbin/synonet: Permission dienied".
Als ik via SSH er sudo voorzet, dan vraagt hij om het wachtwoord, en nadat ik dat invoer wordt meteen de WOL uitgevoerd en springt mijn PC aan.
Wat ik ook heb geprobeerd is een bash file te maken die de regel uitvoert via de taakplanner. Dan krijg ik via de mail in ieder geval niet die helptekst terug, of die permission denied. Maar krijg ik: synonet.c:1210 Failed to wake: MI:JN:MA:CA:DR:ES via eth1 .
ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken. Heb allerlei combinaties uitgeprobeerd van bash-file tot taakplanner, met en zonder sudo, met en zonder path naar synonet. Maar het enige moment dat het werkt is iedere keer als ik via de SSH sessie het commando geef. (ben ook via sudo -i ingelogd als root, en ook dan werkt het commando feilloos).
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe? Als ik ga googlen vind ik alleen maar juichende mensen die het werkend hebben gekregen op die meest basale manier zoals in mijn screenshot zonder verdere poespas. Maar blijkbaar is dat bij mij niet de oplossing
Any ideas?
[toevoeging]
als ik bovenaan het taakplanner script een regel toevoeg: "who"
dan krijg ik in de output die ik in de mail ontvang "administrator pts/19" terwijl ik heb aangegeven dat de eigenaar/user root is. Zowel bij handmatig uitvoeren als bij inplannen over 1 minuut en 'automatisch' laten laten"
[/toevoeging]
DS918+
DSM 6.2.3-25426 Update 2
Ik probeer een PC in mijn thuisnetwerk aan te zetten via de DSM van mijn NAS, die altijd aanstaan en via de QuickConnect-ID altijd bereikbaar is voor me.
Via Configuratiescherm > Taakplanner heb ik een taak aangemaakt met als "Gebruiker/eigenaar" root:
:fill(white):strip_exif()/f/image/SNcWjrMIVfhmlbbYcRx9J9ft.png?f=user_large)
eth1 is overigens correct.
Als ik de taak uitvoer (rechtsklik uitvoeren) gebeurt er niets er wordt er op mijn mailadres de helptekst van synonet geplakt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| Taak: WOL Taak Starttijd: Wed, 05 Aug 2020 21:06:54 GMT Stoptijd: Wed, 05 Aug 2020 21:06:54 GMT Huidige status: 0 (Normaal) Standaard uitvoer/fout: Copyright (c) 2003-2020 Synology Inc. All rights reserved. Usage: synonet (Version 25426) --help --show --dhcp iface --manual iface ip mask --check ip {mask} --la_new bondX {1|2} ethX ethX --la_del bondX --la_enum --la_get bondX --la_exist --set_gateway gateway --set_dns dns --dns_update --set_mtu iface MTU --set_hostname new_hostname --get_hostname --vlan_enum --vlan_create device vlan_id {dhcp| ip mask} --vlan_remove vlan_interface --vlan_exist --set_pppoe iface username password --get_if pppoe (only support pppoe now) --wake xx:xx:xx:xx:xx:xx ethX --get_block ethX --set_block ethX {ha|aha|virtualization|mailplus} {true|false} --dhcp_server_change_interface old_interface new_interface --get_mac_addr iface {original | ha} --set_ip -4/-6 ethx {flush | add | del} {empty | ip/prefix_len} ex1 : --set_ip -4 eth0 add 192.168.55.66/16 ex2 : --set_ip -6 eth0 del 2001:b011:4002:f0:211:32ff:fe22:efcb/64 ex3 : --set_ip -4 eth0 flush ex4 : --set_ip -6 eth0 flush note : it's different from --manual, ifcfg doesn't modified --ipv6-init (Do NOT use this after system booting) |
Als ik via SSH op de NAS inlog als admin, dan krijg ik de melding: "/usr/suno/sbin/synonet: Permission dienied".
Als ik via SSH er sudo voorzet, dan vraagt hij om het wachtwoord, en nadat ik dat invoer wordt meteen de WOL uitgevoerd en springt mijn PC aan.
Wat ik ook heb geprobeerd is een bash file te maken die de regel uitvoert via de taakplanner. Dan krijg ik via de mail in ieder geval niet die helptekst terug, of die permission denied. Maar krijg ik: synonet.c:1210 Failed to wake: MI:JN:MA:CA:DR:ES via eth1 .
ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken. Heb allerlei combinaties uitgeprobeerd van bash-file tot taakplanner, met en zonder sudo, met en zonder path naar synonet. Maar het enige moment dat het werkt is iedere keer als ik via de SSH sessie het commando geef. (ben ook via sudo -i ingelogd als root, en ook dan werkt het commando feilloos).
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe? Als ik ga googlen vind ik alleen maar juichende mensen die het werkend hebben gekregen op die meest basale manier zoals in mijn screenshot zonder verdere poespas. Maar blijkbaar is dat bij mij niet de oplossing
Any ideas?
[toevoeging]
als ik bovenaan het taakplanner script een regel toevoeg: "who"
dan krijg ik in de output die ik in de mail ontvang "administrator pts/19" terwijl ik heb aangegeven dat de eigenaar/user root is. Zowel bij handmatig uitvoeren als bij inplannen over 1 minuut en 'automatisch' laten laten"
[/toevoeging]
[ Voor 4% gewijzigd door Wyke op 05-08-2020 22:15 ]